Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Jeg er 38 uker på vei i dag!

38 uker

Eller 39+3 iflg. mens-terminen.

Ikke rart jeg har mye vondter!

Men jeg har ennå ikke sett noen slimpropp eller blod, sånn som sist. Blir ikke stressa før jeg evt. finner noe sånt når jeg går på do... ;)

Vi grilla ikke i dag, men spiste kylling med ovnsstekte poteter. Og jeg har spist hele 3 is i dag!

Men så fikk jeg meg et sjokk da jeg gikk på vekta i stad. Siden forrige kontroll for ca. 2 uker siden har jeg gått opp 4 kilo! :grine:

Er det mulig????

Er ganske hoven altså, men alt det kan ikke være bare vann i kroppen og baby som har lagt på seg...

Æsj og uff! :tristbla:

Har kjempevondt i ryggen i kveld. Håper jeg klarer å sove selv om det er varmt og jeg har vondt.

Og så får dere unnskylde at jeg ikke har vært innom dagbøkene deres så mye i det siste...

Skal prøve å ta det igjen senere! :klem::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miiip

Oj, her er det spennende om dagen! :) (Hmm... Jeg fikk litt vondt av å lese om rier. Hmm... Nei, ikke tenke på det. Ferdig med det i denne omgang. Og folk utsetter seg jo for det frivillig for andre gang.)

:klem: og masse lykke til når ting setter i gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, miiip og iss! :klem:

I natt har jeg sovet godt! Brukte litt tid på å sovne, men følte meg mye mer uthvilt enn på lenge i dag morges. Ryggen verker en del, men det er ingen tegn til at vesla vil ut med det første!

Føler meg såpass opplagt at jeg har dristet meg til å lage en plan for dagen. Den er ikke så veldig lang da:

- Vaske badet

- Skifte sengetøy

- gå en liten tur (det må bli i kveld, når det er litt kjøligere ute)

Sammen med mannen: sette sammen klesskapet Brage skal ha på rommet sitt, flytte over klærne hans og omorgansiere stellekommoden.

Min kjære mann skal også klippe plenen og snekre på noen barnevognskinner på den nye trappa.

I ettermiddag skal vi grille! :tommel:

Ønsker alle en god lørdag i varmen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Så bra at du har fått sove godt i natt. Er godt å kjenne seg uthvilt også :) Er så spennende her inne nå, nærmer seg nå LT :hoppe:

Ha en super lørdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei.

Det er godt å lese at det er flere som merker ting på gang. Har måtte ringe føden to ganger nå den siste tiden fordi jeg trodde ting var på gang. Da det var på det voneste ga det seg.... :sur: Også sitter jeg nå her og bare venter...

1 gangen var skikkelig smerter i ryggen og tak i underlivet og andre gangen nå i går kveld var det sammentrekninger pluss stikkinger som var siinnsyk vonde og som blei mere og mere inntense... Men godt det stoppa på en måte fordi jeg da hadde blitt overflytta til ahus, pg. av at ullvål var fullt :frustrert: og at min kjære har liggi i omgansyke....

Men nå håper jeg at det ikke er lenge før våre to jenter kommer :ler:

se hvem som kommer først av oss.... Hehe det går vel fortere for deg som er annen, men du har jo to terminer som er langt fra hveradre og den mensen terminen din er jo veldig nærme min :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann LinKri og Felicity: :klem:

FOR EN DEILIG DAG!!! :hoppe:

Har tenkt veldig lite på fødsel egentlig! :ler:

Bare kosa oss ute hele dagen. Mannen lagde deilig tomat-mozzarella salat og så grilla vi pepperbiff!

Formen min er utrolig nok bedre enn på mange mange uker! Hadde jeg følt meg så sprek for noen uker siden hadde jeg nok greid å jobbe fullt ut også - men på det tidspunktet var ståa en helt annen. Nuvel, jeg nyter å føle meg BRA! :sjarmor:

I kveld blir det mer fotball her i stua tenker jeg - og jeg planlegger å strikke mer på babyjakka til lillesøster.

Her er forresten bilde av den nye muren og trappa vår!

gallery_4867_73_21006.jpg

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Kjempe fin mur og trapp! Blir nok godt når det er helt ferdig, og lillejenta kommer! :)

Stor helgeklem fra iingvild :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iingvild og Heidi76: :klem:

Denne natta var ikke fullt så bra gitt...

Etter noen akrobatiske sengeøvelser :humpe:;)

fikk jeg kraftige murringer i ryggen, og fikk selvfølgelig ikke sove før sånn i 4-tida. Det ga seg etterhvert altså, men så våkna Brage kl. 6 og ville over i senga vår. Ikke sjanse til å få sove ordentlig etter det...

Men mannen sto opp med ham etter hvert, så jeg fikk sovet litt til! Det hjalp godt, men jeg er tett pga pollenet. Teite gress! :kjempesinna:

Joda, jeg liker gress i og for seg, men ikke måten det sprer seg på ;)

Nå har jeg bare litt kynnere. Her skjer det neppe noe i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :klem:

Så fint det var blitt med mur og trapp, det er så kjekt når ting kommer på plass ikke sant!

Jeg har ryddet Henrik sitt rom i dag, og der fant jeg litt av hvert altså :ler: Espen askeladd skulle han nok het egentlig!

Ha en fin dag da vennen, tenker masse på deg om dagen.

Klem fra Charmisen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen action her nei!

I stad måtte jeg slappe av litt, for jeg følte meg så svimmel og rar. Mens jeg lå der kjente jeg masse stikninger i ryggen, og puppene var kjempeømme. Jeg lurer sånn på når hun kommer! Om det er dager eller uker unna liksom...

I morgen har jeg kontroll hos jordmor, det blir spennende. Håper hun kan fortelle meg at vesla ligger godt nedi bekkenet, og er klar for "take-off"!

Jeg er i hvert fall ganske klar!

I kveld skal jeg strikke mere på babyjakka! Det er ingen krise hvis den ikke blir ferdig til hun kommer, for den passer ikke før om noen måneder likevel, men jeg får nok litt andre ting å gjøre når hun er ute... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke: Jeg har ikke vært innom i helgen, og heldigvis har du ikke født enda! Jeg vil ikke gå glipp av spenningen altså! :legrine: Men nå kan det godt skje, for nå er jeg jo her :ler:

Kjempefin mur og trapp dere har fått! Huset ser så koselig ut :)

Håper du får sove godt i natt! Lykke til på kontroll i morgen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Må bare innom og sjekke stoda... :ler:

Kjenner godt igjen den der luringen på når i all verden disse små har tenkt å komme ut! Vi har liksom ikke så mye vi skulle ha sagt, gitt... Men nå er det uansett ikke lenge igjen, da.

Lykke til hos jordmor i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, søndagsengel og Rognebær! :klem:

Jeg er så trøtt i dag, selv om jeg har sovet ganske bra i natt! I går kveld lå jeg en stund og leste på senga og ignorerte kynnerne. Men så blir jeg jo selvsagt liggende og kjenne etter når lyset er slukket da...

Men jeg sovna altså fort. I dag har jeg hatt én latterlig kynner. Så jeg har ingen tro på at det skjer noe her med det første!

Rognis, det var mer action på deg i går kveld/natt! Har tro på at du får før meg! :hoppe:

Etterpå skal jeg til jordmor, hente en pakke på posten og ta en tur på apoteket. Kanskje en tur i butikken også, for å raske med meg et spann med Soft Shake?? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Måtte ile inn her da jeg så du hadde skrevet...

Spennende tider...

Håper du får en fin dag... og kos deg med Soft Shake... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Kan ikke du vææææære så snill og føde sånn at bøtteknotten får fart på seg? :hoho:

For øvrig synes jeg Soft Shake hørtes ut som en strålende ide. Trolig en til etterfølgelse... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...