Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

I natt har jeg sovet godt, for en gangs skyld! Men våkna med hodepine og så kom kvalmen snikende etter hvert...

Mensmurringene har tatt seg opp også, og ryggen min verker.

Har tatt meg to Paracet og skal se om det hjelper. Uansett ringer jeg legen min i dag, og forklarer at det ikke går å jobbe fullt...

Mannen fikk olja terrassen i går kveld, og den ble bare sååå fin! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Håper det ordner seg med sykemelding for deg for det høres ikke noe særlig ut å ha det slik som du har det om dagen. :troest:

Håper dere får gjort istand de siste tingene i løpet av helgen, det var jo ikke allverdens som stod på den lista da. ;)

Så fin Brage er med gressklipperen sin. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helskjønne Brage!!! :grine2:

Er nok lurt å ringe legen ja, det der høres ikke godt ut! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Oioi, her skjer det saker og ting, ja! Jeg håper jo egentlig at det gir seg, for lillesøster kan godt være på innsiden et par uker til!

Men jeg synes det høres ut som en god ide å ringe legen, for du kan vel ikke akkurat konsentrere deg oppi alt det der? :overrasket:

Håper det går fint! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heidi76: :klem: Den lista var ikke veldig lang nei! Det gjelder å legge lista lavt for tida, så får man gjort et par ting i hvert fall! Regner med at mannen kommer til å jobbe med ting utendørs også. Om sommeren er det nesten umulig å få ham med på å gjøre ting innendørs... Han skjønner liksom ikke det at klesvask og rengjøring må tas om sommeren også! :roll:

søndagsengel: :klem:

Rognebær: :klem: Ikke lett å konsentrere seg om jobb for tida nei! Så å si umulig å få gjort noe vettugt... hodet mitt er et helt annet sted, når jeg har disse vondtene!

Ringte legekontoret i stad, og legen hadde en travel dag og hadde ingen time ledig, men de har notert at jeg har ringt, og så skal jeg dit i morgen istedet.

Håper det ordner seg, legen pleier å være ganske forståelsesfull.

I ettermiddag er det dugnad i barnehagen, så mannen skal dra dit etter jobb. Ute-arealene har blitt kjempefine nå! De har fått ferdigplen, kjempestor sandkasse og masse nye lekestativer. I går når jeg henta Brage hadde han sand over hele seg, og porsjonerte det ut over hele huset når han gikk rundt. Og her om dagen hadde han t.o.m. sand i bleia! :ler:

Neste uke skal de ha åpningsfest med karneval i barnehagen (åpningsfest et halvt år etter åpning riktignok, men bedre sent enn aldri!). Men hva skal Brage kle seg ut som da? :klø:

Noen ideer til enkle og fine løsninger? Jeg har en mor med symaskin som kanskje kan hjelpe til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Neste uke skal de ha åpningsfest med karneval i barnehagen (åpningsfest et halvt år etter åpning riktignok, men bedre sent enn aldri!). Men hva skal Brage kle seg ut som da? :klø:

Noen ideer til enkle og fine løsninger? Jeg har en mor med symaskin som kanskje kan hjelpe til...

Hva med supermann? Da kan du jo bruke genser og strømpebukse, og lage en enkel kappe som kan være utenpå? Pluss at å være superhelt for en dag sikkert er gøy. :ler:

Eller troll, med skikkelig skitne klær? Det hadde jeg digga. :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miiip

Da jeg var liten sydde mamma en klovnedrakt med en farge på den ene siden og en på den andre. Men jeg synes Rognis sine forslag hørtes morsommere ut.

Håper smertene roer seg litt når du jobber litt mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode ideer her, jeg får se hva jeg finner på... :klø:

Vi har maur på kjøkkenet! :grine:

De har tydeligvis en "sti" ved terskelen til verandadøra! Selv om de er langt unna kjøkkenbenken og sånt, så liker jeg det IKKE! :sur:

Vi fant fram noe maurmiddel vi hadde liggende og håper det gjør susen...

Jeg ble litt gåen av å være alene med Brage i stad. Han var så sutrete og klengete og så skulle jeg liksom lage middag oppi alt sammen. Han er vanligvis veldig flink til å aktivere seg selv og leke alene, men jeg lurer på om han ikke var helt i form i kveld. Han er veldig søt når han skal legge seg da, han har ett kosedyr som må være med, og det er isbjørnen. Han sitter og prater med den i senga, og den skal ligge ved siden av ham når han sovner.

Go´gutten min som skal bli storebror... :hjerte:

Ellers begynner jeg å bli litt lei av å snufse og hoste. Det er ikke så mye, men det er plagsomt når det aldri går over! Kan det være pollen også, som gjør det? :klø:

Intet nytt fra magen, bare de samme murringene og kynnerne...

Og hun er litt mindre aktiv om dagen. Merker godt med bevegelser altså, men det er ikke fullt så mye baluba som det pleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Brage kan være gartner med gressklipper'n sin. :tommelsmil:

Det var en kjempekul ide!

Og en eller annen Felleskjøpetcaps eller noe! Kjeledress og blomst bak øret! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Herlig idé!

Lurer på om vi går for Supermann jeg! :tommel:

Hadde så sinnsykt mye murringer i natt, ryggen min verker så jeg blir helt gal!

Men HURRA! Den ene sladrevennen min på SnartMamma fikk en liten gutt i dag morges! :hoppe: :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cecilia

Hei :vinke:

Synes det er imponerende at du fortsatt er i full jobb, det må jeg si!

Blir nok sikkert veldig greit å sykmelde seg da, kan jeg tenke meg...

Ha en fortsatt fin torsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei godjenta!

Huff det høres ikke noe godt ut sånn som du har det! Håper du har fått den sykemelinga nå,og at du får slappet av!

Jeg tror nok den jenta di har tenkt å melde sin annkomst før tiden jeg da!

Blir spennende å se.

Og så skjønn Brage var med den gressklipperen. :grine2: :grine2: :grine2:

Tenker masse på deg vennen min!

STOR klem fra Charmisen :klem:

(send meg en sms på vei til klinikken da :ler::klem: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Er nok mange som er superhelter på karneval i barnehage ja. :) Var kanin (hvit strømpebukse og ører og hale) samt hulder/troll (striesekk og sot i ansiktet) da jeg gikk i barnehagen! :)

Håper det går bedre når du får slappet av mer hjemme.

Og :klem: til Brage som er så stilig med gressklipperen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Myztica

Så fint bilde av Brage med gressklipperen sin :hjerter: Sitter og drømmer meg bort da jeg ser sånne søte bilder... :sjenert:

Håper jenta di holder seg inne i magen din en stund til... (Men jeg unner deg ikke alle de vondtene da... :sjenert: )

Ha en fin dag :blomst:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei får en herlig sønn du har,jeg smelter av bildene.

får håpe du får til ensykemld,viktig å få litt tid uten stress osv før babyen kommer,ikke noe behagelig å ha vondt,det er i allefall godt å vite at babyen klarer seg fint om den skulle bli født nå,selv hun kan få være der litt til :ler:

skal følge med deg, :ler::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å komme inn til så mange hilsener!

Stor klem til dere alle! :klem:

Har vært hos legen, og fått sykmelding fram til permisjonen starter. Det er jo ikke så lenge til faktisk, bare ut neste uke.

Hun hadde stor forståelse for hvordan jeg har det, og at jeg trenger å slappe av. Og hvis vi ser på mens-terminen min (som er 21. juni) så er jeg jo nå over 37 uker på vei, og det kan egentlig skje når som helst... litt skummelt å tenke på!

Jeg tror nok at det drøyer noen uker til i hvert fall, men jeg er så tappet for energi nå og har store problemer med å bevege meg, så jeg er veldig letta over den sykmeldinga.

Mens jeg var nede i Drøbak sentrum fikk jeg spist "dagens is" og lånt noen bøker på biblioteket. Et par lydbøker (krim), en bok om barnemat og en om å komme i form etter fødselen.

Brage blir henta av bestefaren sin i dag, og vi skal spise pannekaker hos dem etterpå. Det skal bli godt!

Nå er det vel egentlig noe husarbeid som venter, men jeg utsetter det så lenge jeg kan... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
:Men HURRA! Den ene sladrevennen min på SnartMamma fikk en liten gutt i dag morges! :hoppe: :grine2:

Håper du har noen sladrevenner her på KG også. :sjenert:

Så bra at det ordnet seg med den sykemeldingen for deg. Tenk at det kan skje når som helst nå i følge mensterminen. :overrasket:

Blir spennende dager, og forhåpentligvis ikke så mange ukene, fremover nå. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...