Gå til innhold

Gulljentas første dager

Fibonacci

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at du blir babysyk monja! Kanskje du har en liten overraskelse i magen om ikke så lenge? ;)

Nå er mannen hjemme! Får avslutte her! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for klemmen i dagboken min...

Nå måtte jo jeg inn her og klemme litt på deg og Brage...og sende et slengkyss inn i livmora til gulljenta! :lol::hjerte:

Sikler på Skip Hop Dash jeg også... Men tror jeg skal vente med å kjøpe den til jeg skal utenlands; det er jo SÅ mye billigere! :Nikke:

Kjekt med glede-seg-til-liste! :tommel:

Også er det nesten litt skummelt at det veldig snart er dags for frøkna i magen å hilse på verden! :overrasket::danse: Med UL-termin i juli var det liksom så lenge til når Jacob ble født...og nå er det "rett rundt hjørnet" - du kan jo fort finne på å føde i juni ja! SÅÅÅÅÅ spennende! :hoppe:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeddyToria: :klem:

Koselig at du stikker innom!

Nå er Brage levert i barnehagen, og jeg sitter her og gjesper... :Gjesp:

Det ble ikke mye god søvn i natt. Var så sinnsykt kvalm og trodde jeg skulle spy! Er kvalm fortsatt, og magen kjennes så rar ut. Men det bør jo snart gå over.

I dag har jeg tenkt å vaske badene, kjøre atter en klesvask og dra og handle inn klær til Brage pluss gave til lille nevø.

Det er så fint ute nå, med grønt på trærne, frukttrær som blomstrer og sånne fine gule busker (hva heter de nå igjen da?).

Det klør i fingrene etter å plante noe mer ute, men jeg bør vente litt til, det er jo meldt kaldere vær...

Ha en flott fredag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker!

Vekt: 2100 gram

Lengde: 39 cm

Lillesøster har mindre plass i livmoren nå, og beveger seg ikke like fritt lengre. Pupillene begynner å reagere på lys, og hikking kan kjennes som rytmiske bevegelser i magen. :Nikke:

Hun har nå REM (Rapid Eye Movement) søvn, men det er uvisst hva hun drømmer om! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED 33 UKER!!!!! Bare sju igjen nå :overrasket:

Håper magen din kommer i orden snart nå altså..er så kjedelig å være plaget.

Vil du skal ha ei skikkelig god helg!Kos deg sammen med mannen og Brage og lillesøster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 uker! :klem: Nå nærmer det seg virkelig med stormskritt! Tenk at det bare er 4 uker til du er innenfor "normal" fødeperiode! Er litt misunnelig jeg, gleder meg vanvittig til å hilse på babyen i magen! Ha en god helg! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Skytte og Eliza! :klem:

Har ikke fått gjort så mye som jeg hadde tenkt i dag :tristbla:

Men jeg får skylde på at jeg er veldig gravid og ikke i form... :forvirret:

Satte i gang en klesvask, og så la jeg meg ned for å slappe av. Det var så sinnsykt godt! Og der ble jeg liggende lenge. Nå er jeg i sving igjen, og skal vaske badene og pakke sakene våre til helga, før jeg drar ut og handler litt!

Vi drar til svigers i ettermiddag/kveld, det er bedre å kjøre på den tida av døgnet istedetfor i den verste varmen en lørdags formiddag!

Ønsker dere en riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Nå skal jeg lage meg en liten glede-seg-til liste.

28. mai: Besøke Heidi76? :hoppe:

:Nikke: Håper det passer for deg!

Så du er i Heidi-land i helgen du? Skulle jo nesten ha møtt hverandre altså, jeg har jo fri i helgen.....

Og helt appropo Heidi-land så er det faktisk noe som heter det i Sveits for jeg har nemlig vært der. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TT, Cr@sh og Heidi76: :klem:

Vi burde absolutt møtes Heidi76! Og tusen takk for invitasjonen til grillfest. I´ll be there! :hoppe:

I går fikk jeg handla litt, og i dag har vi vært i byen og shoppa enda mere! Det var så mye folk, og jeg skulle jo absolutt på Lindex der de hadde salg på BH´er, holdt på å svime av i den lange køen! :sjokkert:

Men jeg fant meg en fin BH som jeg tror kommer til å passe etter fødsel også. Skjønt hvem vet?

Ellers har vi handla:

Til lillesøster:

- Laken og vognsengesett

- Helseteppe

- Gaskluter

- 2 shortsbodyer

- 2 sett med shorts & topp

Til Brage:

- Sandaler

- Sommerbukse som kan brettes opp til piratbukse

- Matchende shorts og pikétrøye i fin turkis farge

- Solhatt

- Korterma skjorte

- T-skjorte med Star Wars-motiv (som pappaen plukka ut! :ler:)

- Drikkeflaske

Til nevøen vår som har bursdag i dag kjøpte vi Lego-byggesett! :bursdag:

Og til ei lita (snart 4 uker gammel) jente vi skal hilse på i helga kjøpte vi en sommerkjole og strikkejakke med Bamse-motiv :)

Er riktig fornøyd med shoppinga. :tommelsmil:

Vi har også fått noen nyheter som ikke er så hyggelige.

Den ene tanta til mannen er nylig operert for brystkreft, og nå viser det seg at det er spredning og at hun må på cellegift-kur. :tristbla:

Og i tillegg har en onkel av mannen sannsynligvis lungekreft... han får vite prøvesvar til uka. Han mista kona si for ikke så lenge siden, og nå kommer dette også...

I natt hadde jeg masse menssmerter i ryggen og magen. Så søvnen ble ikke så veldig god! I tillegg våkna Brage og til slutt kapitulerte vi og tok ham opp i senga. Han er alltid sånn første natta på nye steder. Får håpe det går bedre i natt!

Fortsatt god lørdag til go´jentene mine! :klem::kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Hurra for 33 uker!

Snart er hun her! :grine2:

Hørtes ut som en gøyal shoppingdag. Jeg har ikke kjøpt noe til bøtteknotten på leeenge, jeg har en følelse av at han har nok klær og at vi eventuelt kan skaffe det etterpå. Men det er utrolig gøy å kjøpe bittesmå klær! :grine2:

Kos dere på den fine lørdagen. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint dere har handlet inn... :sjarmor: Moro med shopping.

Leit å høre om triste nyheter i familien. Krysser fingrene! :Nikke:

Ha en fortsatt fiiiin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå går det fort til veslejenta kommer :hoppe: Og så mye fint du har handla!

Ikke noe moro med triste nyheter, håper på det beste for alle parter!

Ha en kjempe fin lørdag!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rakkern pokkern at jeg ikke kan være med på den grillfesten...tror jeg...

Skulle SÅÅÅ gjerne ha møtt deg altså! ;) Føler jo jeg kjenner deg så godt liksom... :sjenert: Hadde vært koselig! Så jeg håper at dersom jeg ikke finner en måte å dukke opp på 28. mai at sjansen byr seg senere igjen en gang! :Nikke:

Masse fint dere har shoppet da! Jeg har sagt det før, men sier det gjerne igjen - det er jo SÅ kjekt å shoppe til småttisen(e)!!! Altfor mye fint da, så man lett kan gå berserk! :grine2:

Leit med tanta til mannen da. Men håper det går greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rognebær, Cr@sh, April, TeddyToria og monja: :klem:

I ettermiddag har vi grilla nede hos svoger og svigerinne og lille niese og nevø :) Brage storkoste seg!

Nå sitter vi og sløver foran Gullruten.

Jeg har masse menssmerter, spesielt i ryggen. Kanskje det har begynt med modning hos meg? Merker på mange måter at det nærmer seg mer og mer. Men jeg vet at jeg fint kan gå lenge over tiden selv om jeg har alle disse "tegnene".

I morgen skal vi i barselbesøk, hvis mammaen til babyen orker. Stakkars, hun revna masse under fødselen og måtte opereres etterpå. Har ikke kunnet sitte på ukesvis :sjokkert:

Og så blir det bursdagsfeiring for lille nevø. Han ville veldig gjerne at jeg skulle fortelle hva det var i pakka han skal få av oss. Jeg sa at det skulle være en overraskelse, men da mente han at jeg kunne jo hviske det til ham, så ble ikke hemmeligheten røpet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevøen vår ble hoppende glad for gaven! :-D

Vi ga ham en tilleggsgave, en lastebil med navnet hans på, og det var visst det merkeligste han hadde sett. Han utbrøt:

"For en rar bil! Dere er gærne!" :ler:

Nå er Brage blitt syk... :tristbla:

Han hadde 39 i feber i går, så barselvisitten ble det ikke noe av. I dag er feberen rundt 38, han har spist litt og lekt litt og sover nå en ny dupp. Han hoster veldig, og er tett.

Selv er jeg helt ødelagt etter en helg med mye vondt i magen og ryggen, kvalme og rar mage, masse kynnere og mangel på søvn! :eeeh:

Jeg var på kontroll hos jordmor i stad, pappa kom hit for å passe på Brage så jeg kunne dra dit. Hun mente at jeg burde ta det med ro framover, og få sykmelding av fastlegen min. Skal prøve å ringe dit etterpå... liker det ikke helt, men jeg er fryktelig sliten nå, og har konstant murring i magen og ryggen, pluss at jeg i går kveld hadde kraftige kynnere med nedpress over 4-5 timer, sånn ca. hvert 3.-4. minutt... Ble jo helt utslitt.

Her er tallene fra jordmorkontrollen:

Uke: 33+3

Vekt: 77 kg (+12 kg)

BT: 110/75

Hb: 10,6

Urin: neg.

Ødem: 1

Leie: HB

Fl./min: 140

SF-mål: 33 cm

Alt vel, med andre ord :)

Lenke til kommentar