Gå til innhold

Hvorfor satt psykologen sånn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sitter i kontorstolen og snakker med meg med armene kryssa og vugger med overkroppen rolig fra side til side mange ganger. Altså fra høyre til venstre side flere ganger? 

portrait-man-sitting-chair-side-view-white-background-arms-crossed-portrait-man-sitting-chair-side-view-183511788.thumb.jpg.7468cf4617f9fb547b84d7a2a3e0a182.jpg

Anonymkode: 5d9f6...261

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje for å konsentrere seg bedre? 

Anonymkode: 7a7a1...6a8

• Liker 2
Skrevet

Høres merkelig ut, rugger man frem og tilbake (forover) er det ofte på grunn av traumer. Psykologer er ikke perfekte mennesker de heller, det høres jo litt Spess ut.. 

Anonymkode: 5fde1...bf7

Skrevet

Kanskje noe kroppslig vondt eller noe? Jeg kan fortvekk sitte på den måten der uten at det betyr noe som helst, men da uten vuggingen. 

Anonymkode: aa426...833

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres merkelig ut, rugger man frem og tilbake (forover) er det ofte på grunn av traumer. Psykologer er ikke perfekte mennesker de heller, det høres jo litt Spess ut.. 

IKKE fremover, men sidelengs. Altså fra høyre til venstre liksom

Skrevet

Vondt i magen? Måtte på do kanskje?

Tror ikke du skal legge alt for mye i å finne ut av det, da det blir bare gjetting uten å ta det direkte med vedkommende.

• Liker 5
Skrevet

Jeg sitter sånn når jeg overveier noe. På den ene siden, på den andre siden, eller tjaaa, kanskje.... 

Anonymkode: 93cf7...9d7

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

IKKE fremover, men sidelengs. Altså fra høyre til venstre liksom

Høres rart ut. Det er sinnsykt mange skrullinger der ute. Mange har vel tatt ett studie i denne retningen for å fikse enten seg selv eller noen i familie poolen de har arvet defekte gener av. Jeg ville bare spurt neste gang: «hvorfor vugger du når du sitter»?  

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sitter sånn når jeg overveier noe. På den ene siden, på den andre siden, eller tjaaa, kanskje.... 

Ja det kan hende. Jeg var bare redd han gjorde det fordi han ble redd pga ting jeg sa. For vugging (selvom det er sidelengs) er vel et tegn på at man er urolig eller vil berolige seg selv?.. 

Skrevet
3 minutter siden, Raven.Writingdesk said:

Mange har vel tatt ett studie i denne retningen for å fikse enten seg selv eller noen i familie poolen de har arvet defekte gener av

Hæ?! Hva betyr det her?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det kan hende. Jeg var bare redd han gjorde det fordi han ble redd pga ting jeg sa. For vugging (selvom det er sidelengs) er vel et tegn på at man er urolig eller vil berolige seg selv?.. 

Ikke nødvendigvis. Det kan bare være så enkelt som en uvane. 

Forresten er det fryktelig ukomfortabelt og vanskelig å skulle sitte i en kontorstol i 45 min uten å skifte stilling eller rugge på seg. 

• Liker 3
Skrevet

Veldig utrygg posisjon. Armene i kors har man ofte for å beskytte seg selv eller roe seg selv. Samme med vugging. Hva var det du fortalte egentlig? 😂

Anonymkode: 59663...627

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sitter i kontorstolen og snakker med meg med armene kryssa og vugger med overkroppen rolig fra side til side mange ganger. Altså fra høyre til venstre side flere ganger? 

portrait-man-sitting-chair-side-view-white-background-arms-crossed-portrait-man-sitting-chair-side-view-183511788.thumb.jpg.7468cf4617f9fb547b84d7a2a3e0a182.jpg

Hvem vet? Min teori er at han fjernet et kosteskaft som kona kjørte opp i baken på ham. Derfor var han sår. Er det viktig?

Psykologer skjuler seg selv som oftest, og de har egentlig ikke lov til bli for intime, til å slippe deg veldig innpå seg. De er profesjonelle, og må beskytte seg selv. Fokuser heller på innholdet i det han sier? Er det han sier til hjelp eller er det ikke? Er han et menneske som du klarer å forholde deg til?

Psykologer er bare mennesker, ikke super-menn. Derfor kan mange rett og slett både være dumme, usymptatiske eller inkompetente. Det vesentlige er at han som helsebehandler har juridiske forpliktelser overfor deg. Disse kan selvsagt settes til side, men da er det regler for hvordan det gjøres. Du som pasient kan være helt trygg på at han vil ivareta dine rettigheter.

Edit: jeg har ett råd. Hvis dette plager deg skikkelig, så det bare en måte å finne ut det vil vite. Du må spørre ham.

Endret av Michaelhe
  • Liker 2
Skrevet

Og så kan det være at han har vondt i ryggen  

Anonymkode: 5c0de...517

• Liker 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (16 minutter siden):

Høres rart ut. Det er sinnsykt mange skrullinger der ute. Mange har vel tatt ett studie i denne retningen for å fikse enten seg selv eller noen i familie poolen de har arvet defekte gener av. Jeg ville bare spurt neste gang: «hvorfor vugger du når du sitter»?  

Haha! Det er min mors teori på hvorfor noen blir psykologer eller psykiatere. Forske og dykke inn i sin egen galskap. 

Anonymkode: 9fb1d...f37

• Liker 4
Skrevet

Sikkert pga støl og vondt kropp som trengte å røre på seg og avlaste litt. Hadde garantert ikke noe med deg å gjøre :)

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha! Det er min mors teori på hvorfor noen blir psykologer eller psykiatere. Forske og dykke inn i sin egen galskap. 

Etter min mening, så bør helsepersonell motiveres av et behov for å redusere eller lindre lidelse. Andre motiver hører hjemme i andre yrker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hjelpes, ja, la oss (p)sykeliggjøre psykologen også…. Mest sannsynlig ingen spesiell grunn til at han/hun satt slik! Hvorfor er det noen som MÅ overtolke absolutt ALT?? Kanskje en grunn til at de er hos psykolog i utgangspunktet?

Anonymkode: 894d5...6a6

• Liker 4
Skrevet
Michaelhe skrev (Akkurat nå):

Etter min mening, så bør helsepersonell motiveres av et behov for å redusere eller lindre lidelse. Andre motiver hører hjemme i andre yrker.

Jada jada. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jada jada. 

Jeg siterer jo egentlig den hipokratiske eden? Jaja, det faktisk ikke helt selvsagt. Den blir altså ikke fulgt bestandig. Men tilbake til den ergonomiske problemstillingen.

Den eneste måten å få vite hva andre tenker, er å spørre. Språket er korteste veien inn i andres tankeverden. La oss si at han spurte psykologen. Det vanlige svaret fra psykologer er da: hvorfor spør du? Og så går vi derfra rett inn i en diskusjon om din egen usikkerhet. Man får altså ikke vite det man spør om.

Endret av Michaelhe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...