AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Har fått min første depresjon, og har slitt nå i 3 mnd med angst og depresjon. Har fått tanker om at jeg ikke liker barna mine mer, og det følest ganske ekte ut til tider. Føler jeg kan bli irritert å tenke ekle ting rundt dei. Vil tru det er tvangstanker,. Men er det vanlig når man er deprimert? Får panikk av denne følelsen, og vil ikke tenke slik mer, men gjør det uansett… Vil bare være slik jeg var før depresjonen! Anonymkode: 567bb...974
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #2 Skrevet 20. desember 2021 Det er nok bare depresjonen som snakker. Jeg var helt overbevist om at jeg var en grusom egoistisk venninne, en forferdelig og kald datter, lat og frekk kollega og generelt et ondt menneske:P Hadde ikke noe rot i virkeligheten! Får du noe behandling?:) Hvis ikke kan jeg anbefale å ta det før heller enn senere, jeg gjorde det senere og møtte veggen med et smell. Tok meg 2 år å komme meg ut av. Anonymkode: 9dc64...f05 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Går til behandling, men er ikke lett å komme seg ut av dette! Med andre ord så kan «depresjonens tanker» få deg til å tro mye som ikke stemmer? Rart dette her altså, kjenner ikke igjen meg selv nå! Er vanligvis veldig bekymret for barna mine, og nå er det nesten motsatt! Anonymkode: 567bb...974
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #4 Skrevet 21. desember 2021 Noen andre? Anonymkode: 567bb...974
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Det er vanlig. Da jeg hadde fødselsdepresjon hadde jeg tanker om å hate barnet mitt, og ønsket å skade ham. Jeg er frisk nå, og jeg får så dårlig samvittighet bare av at jeg tenker tanken. Jeg har også hatt "vanlig" depresjon, og opplevd litt av det samme. Har ikke like sterke følelser for barnet når jeg sliter med det, mens når jeg er frisk er det noe helt annet. Huff, det er bra du er i behandling i hvert fall ❤️ Jeg må gå på medisiner for å være frisk har jeg funnet ut, jeg klarer meg ikke uten. Anonymkode: 93900...890
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 «Godt» å høre at det er vanlig! Går på medisiner nå, men har vert mye fram og tilbake om Kva som skal fungere best! Fryktelig å være slik, unner ingen dette! Anonymkode: 567bb...974
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Jeg vet ikke om det er vanlig å tenke stygt, det har jeg ikke gjort selv. Jeg er vant med å være veldig sliten og ikke orke å gjøre noe og helst bare ville være alene. Mister følelsene. Det er veldig vanskelig å være en god foreldre samtidig som man er syk, fint du får hjelp. Anonymkode: 643f3...fc8
sicario Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har fått min første depresjon, og har slitt nå i 3 mnd med angst og depresjon. Har fått tanker om at jeg ikke liker barna mine mer, og det følest ganske ekte ut til tider. Føler jeg kan bli irritert å tenke ekle ting rundt dei. Vil tru det er tvangstanker,. Men er det vanlig når man er deprimert? Får panikk av denne følelsen, og vil ikke tenke slik mer, men gjør det uansett… Vil bare være slik jeg var før depresjonen! Anonymkode: 567bb...974 Usikker på hvor vidt det er veldig vanlig. Når jeg har det som mørkest, så tenker jeg egentlig bare på at jeg vil dø. Hvordan jeg skal ende livet mitt, hvor jeg skal gjøre det, hvordan. Planlegge. Hva jeg skrive ril familien/barna mine etc. kan jo kanskje kalles tvangstanker det også.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Det er sikkert en kombinasjon av depresjonen og tvangstanker. Jeg har panikk for at jeg ikke skal føle det samme for ungene mer, som igjen gir meg mer angst. Anonymkode: 567bb...974
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå