AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #21 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi neglene blir sliten av det. Bruker shellac mye selv (men går til salong) og etter 2-3 måneder må jeg alltid ha en pause for at neglene skal «komme seg» igjen. Salongene anbefaler det, og jeg merker helt tydelig at det trengs pauser. Har ikke noe med salongen å gjøre, har brukt shellac i mange år, mange forskjellige salonger. Neglene trenger å puste av og til. Anonymkode: 0790e...980 Jeg la shellac i over 3 år uten pause. Neglene mine er akkurat som før. Syns å lime på falske negler ødela de mer enn når hun til slutt fjernet all shellac. De blir tynne og skjøre uansett men så er neglene mine tynne fra før og kan aldri bli skikkelig lange uten shellac. Anonymkode: 6ee98...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #22 Del Skrevet 21. desember 2021 Amatariel skrev (7 timer siden): Ja det holder med en slik rimelig UV-lampe Jeg handler mest på Bodygreen.no og har denne. Jeg kan forsøke å forklare litt kort og enkelt hvordan jeg gjør det. Og ja, det er noen spesielle produkter man må ha. Til sammen blir det kanskje en liten utgift der og da, men disse produktene varer leeenge - flere år. Man må ha: - UV-lampe - Cleaner - Aceton - Base coat - Top coat - Farger Andre ting som er kjekke å ha, men intet must er negl wipes, manikyrpinner og foliefjerning. Slik gjør man: - Steller neglene slik man ønsker å ha dem med klipp/filing først. Så tørker man over neglene med cleaner som linket ovenfor. - Påfører neglene base coat (påføres som en helt vanlig negllakk). Legges i UV-lampe i 2 minutter. - Påfører neglene i ønsket farge. Legges i UV-lampe i 1 minutt. Her er det veldig forskjell på smak og behag og hvilken type lakk/farge man bruker om man ønsker to lag. Noen farger kan være litt tynne i fargen og da er to lag finest. Personlig har jeg lagt min elsk på å blande farger. F.eks nå til jul har jeg en rød lakk på først, men i tillegg en blank med glitter over. Ønsker man to lag er det bare å påføre lag to med det samme man tar neglene ut av lampen. Veldig magisk! Så et nytt minutt under lampen. - Påfør neglene top coat. Legges i UV-lampen i 2 minutter. - Etterpå tørk straks over alle neglene med cleaner. Voilá, neglene er helt tørre, fine og ferdige! Et tips jeg kan komme med er at man tar fingrene på hver hånd for seg inn i UV-lampen, men begge tomlene helt til slutt. Dette fordi om man legger hånden flatt inn i UV-lampen så blir tomlene liggende skjevt. Dette gjør ofte at lakken sklir litt. Så jeg pleier å ta begge tomlene helt til slutt og legge dem flatt inn. Det blir altså tre runder med lakkering etter fremgangsmåten over (4 fingre + 4 fingre + 2 tomler). Slik fjerner man lakken: - Når man går lei eller lakken ikke ser fin ut lenger fordi neglen har vokst for mye så fjerner man den med ren aceton. Man tar litt aceton på en bomullsdott og pakker fingeren inn i aluminiumsfolie. Hjemmelagd går helt fint, men jeg syns de ferdiglagde bitene jeg har linket til over er så kjekke. Så venter man i 15 minutter. Når man åpner så har hele lakken sprukket og skallet av. Som oftest litt igjen, men da bruker man bare en pinne e.l og skraper av restene. Sitter løst på nå så. Det er ikke verre enn dette, men jeg liker å ta alle fingrene samtidig for å spare tid, så man sitter der i 15 minutter med inmobile fingre Pleier å sette på en tv-serie e.l når jeg gjør dette. Fra jeg starter å legge shellac til jeg er ferdig så bruker jeg ca. 1 time. Og 15 min på å fjerne. Gjør dette ca. hver 3-4. uke så jeg syns tiden er verdt det. Føltes kanskje pittelitt styrete i starten, men etter noen få ganger går mye på autopilot, og det er en koselig egentid-stund jeg tar meg. Er verdt alt sammen syns jeg, når jeg blir SÅ fornøyd med neglene og ikke plages med dem overhodet på flere uker. Tusen takk. Har lagt til alt utstyret inkludert 4 farger og det kom på 1330 kr. Er jo ikke så gærn pris det. Anonymkode: 6ee98...f23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2021 #23 Del Skrevet 21. desember 2021 Kan man kjøpe andre merker i shellac og bruke sammen med top og basecoat? Anonymkode: 6ee98...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. desember 2021 #24 Del Skrevet 21. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tusen takk. Har lagt til alt utstyret inkludert 4 farger og det kom på 1330 kr. Er jo ikke så gærn pris det. Anonymkode: 6ee98...f23 Ikke verst nei! Lykke til! AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan man kjøpe andre merker i shellac og bruke sammen med top og basecoat? Anonymkode: 6ee98...f23 Jada, finnes mange forskjellige merker. Er bare å prøve seg frem å finne hvilke man liker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2021 #25 Del Skrevet 22. desember 2021 Du kan og teste Depend som gellack, rimeligere og tryggere enn eBay https://no.depend.no/collections/geliq-1/products/geliq-start-kit Anonymkode: 47a2a...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2021 #26 Del Skrevet 24. desember 2021 Her bruker jeg baselakk, to lag neglelakk, og så top coat. Da tar det vanligvis 5-6 dager før den chipper på meg. Anonymkode: 79ff5...879 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nailpolish4life Skrevet 1. september 2022 #27 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Veldig fine negler😊 Anonymkode: 4aa37...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tio Skrevet 1. september 2022 #28 Del Skrevet 1. september 2022 Amatariel skrev (På 21.12.2021 den 10.11): Ja det holder med en slik rimelig UV-lampe Jeg handler mest på Bodygreen.no og har denne. Jeg kan forsøke å forklare litt kort og enkelt hvordan jeg gjør det. Og ja, det er noen spesielle produkter man må ha. Til sammen blir det kanskje en liten utgift der og da, men disse produktene varer leeenge - flere år. Man må ha: - UV-lampe - Cleaner - Aceton - Base coat - Top coat - Farger Andre ting som er kjekke å ha, men intet must er negl wipes, manikyrpinner og foliefjerning. Slik gjør man: - Steller neglene slik man ønsker å ha dem med klipp/filing først. Så tørker man over neglene med cleaner som linket ovenfor. - Påfører neglene base coat (påføres som en helt vanlig negllakk). Legges i UV-lampe i 2 minutter. - Påfører neglene i ønsket farge. Legges i UV-lampe i 1 minutt. Her er det veldig forskjell på smak og behag og hvilken type lakk/farge man bruker om man ønsker to lag. Noen farger kan være litt tynne i fargen og da er to lag finest. Personlig har jeg lagt min elsk på å blande farger. F.eks nå til jul har jeg en rød lakk på først, men i tillegg en blank med glitter over. Ønsker man to lag er det bare å påføre lag to med det samme man tar neglene ut av lampen. Veldig magisk! Så et nytt minutt under lampen. - Påfør neglene top coat. Legges i UV-lampen i 2 minutter. - Etterpå tørk straks over alle neglene med cleaner. Voilá, neglene er helt tørre, fine og ferdige! Et tips jeg kan komme med er at man tar fingrene på hver hånd for seg inn i UV-lampen, men begge tomlene helt til slutt. Dette fordi om man legger hånden flatt inn i UV-lampen så blir tomlene liggende skjevt. Dette gjør ofte at lakken sklir litt. Så jeg pleier å ta begge tomlene helt til slutt og legge dem flatt inn. Det blir altså tre runder med lakkering etter fremgangsmåten over (4 fingre + 4 fingre + 2 tomler). Slik fjerner man lakken: - Når man går lei eller lakken ikke ser fin ut lenger fordi neglen har vokst for mye så fjerner man den med ren aceton. Man tar litt aceton på en bomullsdott og pakker fingeren inn i aluminiumsfolie. Hjemmelagd går helt fint, men jeg syns de ferdiglagde bitene jeg har linket til over er så kjekke. Så venter man i 15 minutter. Når man åpner så har hele lakken sprukket og skallet av. Som oftest litt igjen, men da bruker man bare en pinne e.l og skraper av restene. Sitter løst på nå så. Det er ikke verre enn dette, men jeg liker å ta alle fingrene samtidig for å spare tid, så man sitter der i 15 minutter med inmobile fingre Pleier å sette på en tv-serie e.l når jeg gjør dette. Fra jeg starter å legge shellac til jeg er ferdig så bruker jeg ca. 1 time. Og 15 min på å fjerne. Gjør dette ca. hver 3-4. uke så jeg syns tiden er verdt det. Føltes kanskje pittelitt styrete i starten, men etter noen få ganger går mye på autopilot, og det er en koselig egentid-stund jeg tar meg. Er verdt alt sammen syns jeg, når jeg blir SÅ fornøyd med neglene og ikke plages med dem overhodet på flere uker. Tusen millioner takk for anbefalinger og super bruksansvisning. Tommel opp for at du tok deg tid 😚 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2022 #29 Del Skrevet 2. september 2022 Jeg synes samme merket oppfører seg ulikt i de ulike fargene. For eksempel er det noen hm-lakker jeg har som varer i nesten to uker, mens "space race"-lakken f.eks skaller av etter maks to dager. Selv med base coat og flere tynne lag og topplakk. Anonymkode: 3a115...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 4. september 2022 #30 Del Skrevet 4. september 2022 Ryddet for spam. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå