Gå til innhold

Takk til Wasim Zahid og Kaveh Rashidi.

SoWhat?

Anbefalte innlegg

Legger ikke dette under corona-forumet, for det handler ikke bare om det.

Wasim Zahid har vært flink hele veien til å informere og snakke om ulike sykdommer. Han er på you tube, og har skjønt greia med å være "bare" et (med)menneske, til å ikke snakke ovenfra og ned, og å vise respekt. Det er lett å forstå at fyren er intelligent og smart, og at det er til fordel for alle som vil høre på han.

Og gratulerer til Kaveh Rashidi for å faktisk ta vaksineskeptikere på alvor. Nå husker jeg dessverre ikke hvilken avis han var i, men der gikk han gjennom argumenter punkt for punkt. Det krever faktisk ganske mye å gjøre den jobben.

Det er det som gjør at jeg respekterer begge to veldig mye. De går langt for å nå vanlige mennesker, og den jobben gjør de ofte uten å få betaling! 

TAKK til begge to. 

Ps. Rashidi er på Zahids you tube-kanal i dag  

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sommeren2021 skrev (18 minutter siden):

De oppfører seg som alle andre med innvandrerbakgrunn, og bidrar positvt til samfunnet.

Nei, men ofte så er de med høy utdannelse med innvandrerbakgrunn fra div land, mye mer dedikerte i jobben sin. ( De uten høy utdannelse også, for den sakens skyld. )De tar utdannelse og gjør stor innsats i det og yrket de velger. 

Det begynner å bli noen med innvandrerbakgrunn som er store forbilder for oss alle nå.

De er mer utadvendte og friere i måten å være på enn tilbakeholdne trauste nordmenn 🙂 det er jo bra på mange måter.

Endret av SoWhat?
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (9 minutter siden):

Nei, men ofte så er de med høy utdannelse med innvandrerbakgrunn fra div land, mye mer dedikerte i jobben sin. De tar utdannelse og gjør stor innsats i det og yrket de velger. 

Det begynner å bli noen med innvandrerbakgrunn som er store forbilder for oss alle nå.

De er mer utadvendte og friere i måten å være på enn tilbakeholdne trauste nordmenn 🙂 det er jo bra på mange måter.

Det er særlig de norskfødte med ikke-vestlig innvandrerbakgrunn med høy utdannelse som gjør det bra og bidrar positivt til Norge. 

Ja, jeg er enig med deg at de er dedikerte i jobben sin, og det er store forbilder for oss alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommeren2021 skrev (Akkurat nå):

Det er særlig de norskfødte med ikke-vestlig innvandrerbakgrunn med høy utdannelse som gjør det bra og bidrar positivt til Norge. 

Ja, jeg er enig med deg at de er dedikerte i jobben sin, og det er store forbilder for oss alle.

Ja, de har en litt annen holdning til en del ting nordmenn tar for gitt. Man har med seg en helt annen historie. 

De bidrar veldig positivt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lege Wasim Zahid om Wuhan-viruset: – Innen midten av mars snakker vi nok ikke om dette lenger

– Jeg synes ikke det er grunn til å være redd. For det første er det begrenset til Kina, og myndighetene der gjør en betydelig innsats for å begrense spredning. De fleste som blir smittet får et mildt forløp. Det tredje er at dette fortsatt er Europas minste sykdom. Her har vi et moderne helsevesen som kan takle det.

– Jeg prøver å være en motpol til helseinformasjonen fra USA, som ikke alltid er så relevant for oss. Jeg prøver å være en litt mer fornuftig stemme. Jeg har sett leger fra utlandet som har lagt ut videoer hvor de sier at Wuhan-viruset er mye farligere enn fortalt. Alle jeg har snakket med i Norge mener det ikke er så farlig. Innen midten av mars snakker vi nok ikke om dette lenger.
https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn-i-nyhetene/2020/02/04/lege-wasim-zahid-om-wuhan-viruset-innen-midten-av-mars-snakker-vi-nok-ikke-om-dette-lenger/

Anonymkode: 51679...713

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lege Wasim Zahid om Wuhan-viruset: – Innen midten av mars snakker vi nok ikke om dette lenger

– Jeg synes ikke det er grunn til å være redd. For det første er det begrenset til Kina, og myndighetene der gjør en betydelig innsats for å begrense spredning. De fleste som blir smittet får et mildt forløp. Det tredje er at dette fortsatt er Europas minste sykdom. Her har vi et moderne helsevesen som kan takle det.

– Jeg prøver å være en motpol til helseinformasjonen fra USA, som ikke alltid er så relevant for oss. Jeg prøver å være en litt mer fornuftig stemme. Jeg har sett leger fra utlandet som har lagt ut videoer hvor de sier at Wuhan-viruset er mye farligere enn fortalt. Alle jeg har snakket med i Norge mener det ikke er så farlig. Innen midten av mars snakker vi nok ikke om dette lenger.
https://www.dagsavisen.no/nyheter/navn-i-nyhetene/2020/02/04/lege-wasim-zahid-om-wuhan-viruset-innen-midten-av-mars-snakker-vi-nok-ikke-om-dette-lenger/

Over tid får man mer kunnskap og da endrer man oppfatning og standpunkt.

Anonymkode: cab22...23e

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nå var det Rashidi jeg skrev om, som svarte på de vanligste argumentene ang corona da 🙂

ingen er feilfri akkurat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 time siden):

Legger ikke dette under corona-forumet, for det handler ikke bare om det.

Wasim Zahid har vært flink hele veien til å informere og snakke om ulike sykdommer. Han er på you tube, og har skjønt greia med å være "bare" et (med)menneske, til å ikke snakke ovenfra og ned, og å vise respekt. Det er lett å forstå at fyren er intelligent og smart, og at det er til fordel for alle som vil høre på han.

Og gratulerer til Kaveh Rashidi for å faktisk ta vaksineskeptikere på alvor. Nå husker jeg dessverre ikke hvilken avis han var i, men der gikk han gjennom argumenter punkt for punkt. Det krever faktisk ganske mye å gjøre den jobben.

Det er det som gjør at jeg respekterer begge to veldig mye. De går langt for å nå vanlige mennesker, og den jobben gjør de ofte uten å få betaling! 

TAKK til begge to. 

Ps. Rashidi er på Zahids you tube-kanal i dag  

Har veldig sansen for han ene jeg da. Men misliker han andre sterkt. Var litt sjokka når de begynte å samarbeide så mye. Syns ikke de passer sammen i hele tatt. Må vel legge til at dette er meninger jeg har hatt om de to siden før covid, og at covid ikke har endret noe på hvordan jeg ser dem. 

Anonymkode: 42792...a9f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har veldig sansen for han ene jeg da. Men misliker han andre sterkt. Var litt sjokka når de begynte å samarbeide så mye. Syns ikke de passer sammen i hele tatt. Må vel legge til at dette er meninger jeg har hatt om de to siden før covid, og at covid ikke har endret noe på hvordan jeg ser dem. 

De trenger jo ikke å "passe sammen" for å jobbe sammen og samarbeide. 

Man kan ikke like alle, men vi må gi tommel opp når noen gjør bra og viktige ting. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (1 minutt siden):

De trenger jo ikke å "passe sammen" for å jobbe sammen og samarbeide. 

Man kan ikke like alle, men vi må gi tommel opp når noen gjør bra og viktige ting. 

Nah. Kan ikke si jeg syns de gjør noe spesielt bra og viktige ting, annet enn å fremme seg selv. Som seg hør og bør når man ønsker å gjøre karriere. Ikke noe galt med det. Det er jo en jobb, det er jo ikke veldedighet de driver med akkurat. I tillegg misliker jeg bare han ene, så ingen tommel opp kommer der. Han andre opplever jeg som en genuin kjernekar. Ønsker de begge to alt godt og håper de lykkes videre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nah. Kan ikke si jeg syns de gjør noe spesielt bra og viktige ting, annet enn å fremme seg selv.

Sykehuslege som blant annet jobber 24, 25 og 26/12 når de kristne kollegaene feirer jul.

Fastlege med turnus på legevakt.

De gjør mer og viktigere ting en 99% av oss på forumet her.

Media/YouTube osv er ikke det de driver med. Det er noe de gjør på siden.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nah. Kan ikke si jeg syns de gjør noe spesielt bra og viktige ting, annet enn å fremme seg selv. Som seg hør og bør når man ønsker å gjøre karriere. Ikke noe galt med det. Det er jo en jobb, det er jo ikke veldedighet de driver med akkurat. I tillegg misliker jeg bare han ene, så ingen tommel opp kommer der. Han andre opplever jeg som en genuin kjernekar. Ønsker de begge to alt godt og håper de lykkes videre. 

Er ikke det der typisk norsk tankegang når man  tar/får mer fokus enn andre? Man skal liksom ikke få mer plass enn noen andre. Jeg syns det er helt nydelig at noen kan ta litt plass, og da så klart på positiv måte. Heier på sånt! 

Det er ikke alle som skjønner hvor mye jobb de ofte gjør. 

Fin siste setning. Så romslig er du uansett 🙂

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...