Gå til innhold

Male ute nå?


Apple-

Anbefalte innlegg

Vi har måttet bytte en liten del av veggen ved inngangsdøren, og fikk ikke kjøpt ferdigmalt panel :roll: Er det for sent å male ute nå? Det er som sagt ved inngangspartiet, og det er tak over (men regner det sidelengs, treffer det veggen). Det er helt ubehandlet, høvlet panel, resten av huset er malt med oljemaling. Det er kun snakk om et par m2, men det syns veldig... Vi skal dessuten legge ut huset for salg - snakk om dårlig timing!

Hva er alternativet?

Bor i Oslo-området, hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det går helt fint!

men husk at det tar lenger tid for det tørker.

og ikke velg den dagen med mest regn/fuktighet i lufta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo godt å høre! :)

Hvor mye tid bør jeg beregne for hvert strøk? Regner med jeg trenger tre strøk, hvit oljemaling.

Finnes den nye typen oljemaling (som er vannløselig) til utendørsbruk? Har brukt den inne, og den tørker MYE fortere enn vanlig oljemaling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa ii

Du kan male nå, men malingen blir mest sannsynlig matt pga, duggfall på kvelden.

Det finnes en type vannløselig utendørsmaling, Steen-Hansen maling fører denne typen. Om den tørker raskere vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan male nå, men malingen blir mest sannsynlig matt pga, duggfall på kvelden.

Den som er på resten av huset er ganske matt den, óg :roll: Men det hjelper kanskje hvis jeg maler på morningen, da er det jo ganske tørt når kvelden kommer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa ii

Men ikke mal for tidlig på morningen, duggen fra i går må få tid til å tørke skikkelig.

Kan jo ta et strøk på til våren hvis det blir for matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

på baksiden av boksne står det hvor lang tørketid du bør beregne ved så og så mange grader.

finnes en type vannbasert amling du kan bruke,

Demidekk optimal heter den. Selges blant annet hos jernia forretninger,, men også mange andre steder,

Denne skal tørke litt fortere enn vanlig oljemaling

Husk også grunning siden det er nytt treverk det er snakk om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...