Gå til innhold

Rørlegger


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt nye leilighet og skal installere nytt kjøkken. Skal ha inn både oppvaskmaskin og vaskemaskin. Regnermed at vimå ha inn en rørslegger. Noen som har noen ide om hvor mye det vil koste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnsdatter

Holdt på å svare "Hvor mye har du", men det tror jeg de driter i... :ler:

Jeg vet ikke hva det koster, men jeg vet i hvert fall at det lønner seg å ringe litt rundt til forskjellige rørleggere (hvis du ikke kjenner en, da) og høre på ca pris. Det svinger veeeeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhør deg med venner og bekjente om de har noen de kan anbefale!

Jeg satte inn nytt kjøkken, og måtte ha besøk av rørlegger to ganger: først til å rive ned krana. Da brukte jeg en tilfeldig en jeg fant i kataloge. Han var innom i en halvtime, men tok betalt for to to timer pga kjøring for å hente materialer el. Vanskelig å klage på rørlegger tjenester i ettertid, så jeg måtte bare godta regninga. For å sette opp krana igjen fikk jeg tak i en jeg fikk anbefalt av en bekjent av meg, og han var svært hyggelig, effektiv og rimelig. Tror han kosta like mye som den første, men han siste lå på gulvet og jobba i mer enn to timer med å sette opp krana.

Tilsammen inkl materialer tror jeg det ble på nesten 10.000 kr (litt usikker på beløpet, da jeg hadde mange utgifter i den perioden). Men hvis jeg hadde valgt en annen rørlegger første gang hadde jeg nok spart noen tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bruker samme rørlegger både før og etter tar de ofte ikke betalt for frakoblinga... Dersom du bruker forskjellige skal de ha for minst to timer.

Det kommer veldig an på hva du skal gjøre. Dersom du kun skal koble av og på vann koster det ikke mye. Men skal du bytte rør, få inn opplegg for oppvaskmaskin dersom dette ikke finnes fra før, så blir det litt mer. Det er delene som er dyre med rørleggere, ikke materialer. Det lønner seg å ta en ringerunde å få ca priser når du vet hva som skal gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...