Gå til innhold

Sliter med intens misunnelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvmedlidenhet er så sykt uattraktivt! 

Hadde dere lagt ink halvparten av innsatsen dere gjør som å synes synd på dere selv hadde dere kommet så mye lenger i livet!

Anonymkode: e6ae8...437

Jeg fikk beskjed fra faren min i dag om at jeg må finne meg et annet sted å bo i 2022, jeg orker ikke tanken på å måtte tigge NAV om penger, jeg vil ikke snylte. Jeg fikk i sommer beskjed om at jeg kunne bo i 2 år mere hjemme, men i dag ble det plutselig slutt. Skal jeg bo på gata med masse narkomaner?

Anonymkode: 45a1f...b21

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg fikk beskjed fra faren min i dag om at jeg må finne meg et annet sted å bo i 2022, jeg orker ikke tanken på å måtte tigge NAV om penger, jeg vil ikke snylte. Jeg fikk i sommer beskjed om at jeg kunne bo i 2 år mere hjemme, men i dag ble det plutselig slutt. Skal jeg bo på gata med masse narkomaner?

Ja hvis du ikke vil gå på Nav så er jo det et alternativ. Men det er fortsatt ett alternativ du har valgt, og derfor kan du ikke klage. 

• Liker 5
Skrevet

Det er trist å lese det du opplever, men dette prestasjonssamfunnet som ellers er blitt fullstendig kapitalist-orientert sammen med totalt dominans av feminisme, gjør at en del menn faller utenfor samfunnet, og det er ikke bra i det hele tatt.

Jeg tenker også at det kan være noe helserelatert som gjør at du sliter, for dagens samfunn er laget for eliten - og ikke for sårbare mennesker. 

I og med at du har prøvd og prøvd, men aldri fikk til verken karakterer / skole eller damer, så må det ligge noe mentalt eller fysisk bak dette. Eller en kombinasjon av disse to tingene. Du burde ta en prat med din egen lege, for det er nettopp sånne ting som du her skisserer som du burde ta opp med legen. Å "ikke få til noe", er det gjerne forskjellige ting som ligger bak og det hadde vært bedre for deg å finne ut hva det er - kanskje en eller annen diagnose - for da vet du i det minste grunnen til at du er som du er. 

Det er veldig vondt å leve i fornektelse og tro at man er "normal", hvis man faktisk IKKE er normal og IKKE få livet til, i den forstand at du har visse ting du sliter med, som ennå ikke er blitt avdekket. Blir om folk som har dyskalkuli og dysleksi på en og samme gang. Så sitter man der og tror at man bare er "dum og lat", når fakta er at "du" ikke er det og har prøvd ALT du kan, men feiler likevel. Det var bare et eksempel, blant mange potensielle eksempler.

Anonymkode: 55c03...b12

• Liker 4
Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, jeg er idag 28 og bor hjemme, uten jobb, uten dame og uten utdannelse. Jeg er jomfru også. Jeg drømmer om å bli musiker. Jeg er høy og normalt utseende. Jeg var skikkelig kul på skolen, fikk moped tidlig og hadde en laidback holdning, men fikk dårlige karakterer og har siden den gang ikke kommet igang med livet….. jeg har mange bekjente fra skolen som var nerder på skolen, men idag har fått fet jobb, utdannelse, leilighet, dame, rå bil, blitt godt trente… jeg kjenner på bitterhet når jeg ser hvor kjapt det er snudd siden skuletida… jeg har til og med introverte venner som har fått utdannelse, jobb og damer…. Det har egentlig aldri funka for meg med skolen og med damer, damene var heller ikke interesserte da jeg var kongen på skolen….. jeg gruer meg til jul, fordi søstrene mine fra Oslo som begge er blitt advokater kommer hjem, har fått samboer, mye penger etc…. Jeg føler meg så svak som mann… jeg har ikke penger nok til å dra til Thailand en gang og gå på bordell der…. 

Kan dere hjelpe meg med ikke å gå i bitterhetsfella?? Hvorfor ble det sånn med meg her i livet??

Hvordan blir man konge på en skole? Har ikke skolen rektor som øverste leder?

Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snille menn får ikke fitte. Damene liker slemme menn. Ikke rart breivik får masse brev fra damer…

Anonymkode: 1f10b...b42

Hva? 😂😂😂

Skrevet

Her må du bare ta tak i de tingene du vil endre i livet ditt. Du kan spørre foreldrene om du får fortsette å bo hjemme hvis du studerer. Hvis ikke så er det bare å få seg en jobb, evt studere deltid utenom og en liten leilighet. Etterhvert når du har tid og overskudd til det så kan du begynne å trene hvis du ønsker. 

Du må få orden på livet ditt - ikke for å få damer, men for din egen del. For å øke din livskvalitet. Disse du er misunnelig på har ikke fått alt de har i fanget gratis, de har jobbet for det. Du har ikke gjort det. Det er fair enough det, men det er ditt valg og dette er konsekvensene. Det er likevel ikke for sent å begynne.

Anonymkode: 10904...082

• Liker 2
Skrevet
Anonym373 skrev (37 minutter siden):

Hvordan blir man konge på en skole? Har ikke skolen rektor som øverste leder?

Jeg var kulest i klassen....

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei, jeg er idag 28 og bor hjemme, uten jobb, uten dame og uten utdannelse. Jeg er jomfru også. Jeg drømmer om å bli musiker. Jeg er høy og normalt utseende. Jeg var skikkelig kul på skolen, fikk moped tidlig og hadde en laidback holdning, men fikk dårlige karakterer og har siden den gang ikke kommet igang med livet….. jeg har mange bekjente fra skolen som var nerder på skolen, men idag har fått fet jobb, utdannelse, leilighet, dame, rå bil, blitt godt trente… jeg kjenner på bitterhet når jeg ser hvor kjapt det er snudd siden skuletida… jeg har til og med introverte venner som har fått utdannelse, jobb og damer…. Det har egentlig aldri funka for meg med skolen og med damer, damene var heller ikke interesserte da jeg var kongen på skolen….. jeg gruer meg til jul, fordi søstrene mine fra Oslo som begge er blitt advokater kommer hjem, har fått samboer, mye penger etc…. Jeg føler meg så svak som mann… jeg har ikke penger nok til å dra til Thailand en gang og gå på bordell der…. 

Kan dere hjelpe meg med ikke å gå i bitterhetsfella?? Hvorfor ble det sånn med meg her i livet??

Du trenger litt seriøs Jordan Peterson visdom i livet ditt ass. Ta ansvar for deg selv, du er en svak mann, du virker faktisk helt ubrukelig og det kommer aldri til å endre seg før du innser at livet ditt er ditt ansvar. Du er ikke funksjonshemmet, du er ikke tilbakestående du er bare lat og naiv. Du trenger ikke BMW og 3 mill for å få seg dame, hadde det vært tilfelle hadde den nedre 90%'en av menn vært single og damene hadde levd i harem eller alene, det er ikke slik verden ser ut...

Rydd rommet ditt, begynn å trene og jobb mye. Skaff deg et hardt fysisk, godt betalt yrke eller en drittjobb som søppeltømmer, der tjener du godt og har god mulighet til å legge deg opp en del penger på kort tid.

Anonymkode: cde4c...e8d

• Liker 1
Skrevet
Dævendøtte skrev (2 timer siden):

Der har vi et eksempel på hva jeg mente med selvmedlidenhet.

Jeg kjenner MANGE fine gutter som har fått dame uten at de har BMW og tre mill på bok. 

Det sitter i hodet, ikke i banken. Få deg noen baller, og da mener jeg ikke mellom beina, men mellom øra.

Edit.. å være player drar heller ikke damer om du vil ha et seriøst forhold.

Ja hahaha, de nevnte tingene der er bare turn off for min del. 

Anonymkode: 7ae23...2d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er trist å lese det du opplever, men dette prestasjonssamfunnet som ellers er blitt fullstendig kapitalist-orientert sammen med totalt dominans av feminisme, gjør at en del menn faller utenfor samfunnet, og det er ikke bra i det hele tatt.

Jeg tenker også at det kan være noe helserelatert som gjør at du sliter, for dagens samfunn er laget for eliten - og ikke for sårbare mennesker. 

I og med at du har prøvd og prøvd, men aldri fikk til verken karakterer / skole eller damer, så må det ligge noe mentalt eller fysisk bak dette. Eller en kombinasjon av disse to tingene. Du burde ta en prat med din egen lege, for det er nettopp sånne ting som du her skisserer som du burde ta opp med legen. Å "ikke få til noe", er det gjerne forskjellige ting som ligger bak og det hadde vært bedre for deg å finne ut hva det er - kanskje en eller annen diagnose - for da vet du i det minste grunnen til at du er som du er. 

Det er veldig vondt å leve i fornektelse og tro at man er "normal", hvis man faktisk IKKE er normal og IKKE få livet til, i den forstand at du har visse ting du sliter med, som ennå ikke er blitt avdekket. Blir om folk som har dyskalkuli og dysleksi på en og samme gang. Så sitter man der og tror at man bare er "dum og lat", når fakta er at "du" ikke er det og har prøvd ALT du kan, men feiler likevel. Det var bare et eksempel, blant mange potensielle eksempler.

Anonymkode: 55c03...b12

Tusen takk for ditt innlegg. Ja, jeg tror det er mange grunner til at menn som meg ikke lykkes i livet. Det er stort mannsoverskudd i samfunnet, det gjør at det ikke blir en for alle slik som på 1920-30 tallene, der det var overskudd av damer. I tillegg til at de mest populære mennene resirkuleres. Jeg tror det hele med taperstatus blant noen menn vedvarer selvom de har en god jobb, god lønn, god utdannelse, høye og en fet bil, det eneste som teller er hvor mange damer de har ligget med og kastet vekk etterpå. 

• Liker 1
Gjest Anonym373
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var kulest i klassen....

Syntes du sa konge.

Skrevet

Du kan jo ta ett kurs, maskinfører, kranfører ect. De trenger folk. 

Da tjener du helt greit, og har ett sted å gå til. 

Alle kan ikke ta "høy utdannelse" , det trenger ikke samfunnet.

Anonymkode: b9be8...cfa

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tusen takk for ditt innlegg. Ja, jeg tror det er mange grunner til at menn som meg ikke lykkes i livet. Det er stort mannsoverskudd i samfunnet, det gjør at det ikke blir en for alle slik som på 1920-30 tallene, der det var overskudd av damer. I tillegg til at de mest populære mennene resirkuleres. Jeg tror det hele med taperstatus blant noen menn vedvarer selvom de har en god jobb, god lønn, god utdannelse, høye og en fet bil, det eneste som teller er hvor mange damer de har ligget med og kastet vekk etterpå. 

Grunnen til at du ikke har lykkes er jo frodi du ikke har gjort en dritt for å lykkes.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Grunnen til at du ikke har lykkes er jo frodi du ikke har gjort en dritt for å lykkes.

Jeg har forsøkt, jeg har studert medisin i 3 år, men det var dessverre aldri noe for meg, jeg manglet evnene, jeg prøvde meg på vernepleie og på grunnskolelærerstudiet, det funket heller ikke. Deretter prøvde jeg å realisere musikerdrømmen min, men har ikke lykkes heller, er åpen for å flytte for musikken. Jeg drømte om et vanlig liv, med kone og barn, god jobb, hus og hage... 

Skrevet

Kanskje du går med hevet skuldere, prøv å slapp av litt, Finn deg en hobby og lev🙂 damer kommer og går uansett , man må finne andre verdier i livet også.

Anonymkode: 766db...2d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har forsøkt, jeg har studert medisin i 3 år, men det var dessverre aldri noe for meg, jeg manglet evnene, jeg prøvde meg på vernepleie og på grunnskolelærerstudiet, det funket heller ikke. Deretter prøvde jeg å realisere musikerdrømmen min, men har ikke lykkes heller, er åpen for å flytte for musikken. Jeg drømte om et vanlig liv, med kone og barn, god jobb, hus og hage... 

Hvor mange jobber har du søkt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor mange jobber har du søkt?

0.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

0.

Hva forventer du egentlig? At livet plutselig skal ordne seg uten å løfte en finger?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har vært opptatt av å ligge rundt, men er jomfru..? 

Om du ikke er god nok til å klare deg som musiker får du finne på noe annet. Bli sykepleier, da får du både jobb og kvinnelige kolleger.

Anonymkode: 5d177...39e

Han må vel mene "planking" han har ikke ligget rundt omkring på noen annen måte siden han er jomfru 🤔

Skrevet

Damer fakler ikke for voksne menn som bor hjemme og ikke jobber. Når du nå har muligheten til å bo hjemme gratis burde du kanskje startet på studier? Det gir deg jobb og muligheter. 

Anonymkode: 6f29b...bce

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...