Gå til innhold

Gjorde du noe spesielt den pp du ble gravid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært prøvere i 1,5 år uten hell. Begynner å bli utålmodig og alle rundt meg blir gravide nå. Skikkelig babyboom. Spørsmålet er; gjorde du noe spesielt den pp du ble gravid? Tenkte å prøve hostesaft iallfall, men har du prøvd noe annet som fungerte? 

Anonymkode: 443e2...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hei!

Har vært prøvere i 1,5 år uten hell. Begynner å bli utålmodig og alle rundt meg blir gravide nå. Skikkelig babyboom. Spørsmålet er; gjorde du noe spesielt den pp du ble gravid? Tenkte å prøve hostesaft iallfall, men har du prøvd noe annet som fungerte? 

Hvor gammel er du? Når du har holdt på mer nen ett år, er det uansett alder anbefalt å oppsøke gynekolog.

Vet ikke om jeg gjorde noe spesielt de gangene jeg ble gravid. Tror bare vi traff veldig godt i forhold til eggløsning, og så lever jeg generelt ganske sunt, drikker aldri alkohol. har aldri røyket, har ok kroppsvekt.

Anonymkode: 341bf...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvor gammel er du? Når du har holdt på mer nen ett år, er det uansett alder anbefalt å oppsøke gynekolog.

Vet ikke om jeg gjorde noe spesielt de gangene jeg ble gravid. Tror bare vi traff veldig godt i forhold til eggløsning, og så lever jeg generelt ganske sunt, drikker aldri alkohol. har aldri røyket, har ok kroppsvekt.

Anonymkode: 341bf...9ed

Er 25. Hadde ikke eggløsning, fått Letrozol og har dermed eggløsninger nå, men den sitter allikevel ikke..

Lever også ganske sunt, drikker alkohol Max 3 ganger i året, aldri røykt og er normalvektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid på første forsøk, har alltid trent og har normal vekt, aldri drukket eller røykt/snusa, spiser sunn mat. Hadde anoreksi i mange år, så var selvfølgelig redd jeg ikke skulle bli gravid, men det ble jeg😊

Anonymkode: 3a105...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en del runder med letrozol. På runde 11 med letrozol så tok jeg hostesaft i tillegg, ble da gravid. Var nok letrozolen som gjorde susen men.

Anonymkode: 259bc...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet ikke EL men hadde sex dagen etter jeg merket EL-slim mener jeg å huske, mulig 2 dager etter, så klaffet nok bra med at sex ble rett før EL. Det eneste vi gjorde "spesielt" var at mannen sa han hadde spart opp 3 dager sperm.. Det tror jeg ikke han hadde gjort noen av de andre PP. Vi hadde bare sex denne ene gangen rundt EL for han reiste bort dagen etter og vi hadde ikke hatt sex uken før. Aner ikke om dette var utslagsgivende altså det kan fint ha vært bare flaks at det endelig klaffet.

Vi forsøkte i rundt 9 PP. Gjorde ingen livsstilsendringer, drakk koffein, alkohol osv som vanlig. Tok ingen tilskudd annet enn Folat. 

Har mannen din tatt sædprøve? Det er veldig lett og enkelt og mye mindre invanderende enn testing av deg, så ville sendt ham til det med en gang om dere har prøvd så lenge og han ikke har testet ennå :) 

Anonymkode: b8ce5...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde ikke noe spesielt. Traff på PP3. Hadde sex eggløsningsdagen.

Utover det verken drikker eller røyker jeg, er normalvektig og 32 år. Samboer røyker ikke og drikker ca 3 enheter per helg, normalvektig. 

Vi venter vårt første barn i mai.

Om du har prøvd i 1,5 år ville jeg oppsøkt en fertilitetsklinikk. Kanskje er det bare noe småtteri som kan fikses opp i så slipper dere «kaste bort» mer tid. 

Anonymkode: cdaa5...c34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til akupunktur for å bygge opp slimhinnene i livmoren. Ble da gravid med en gang etter å ha prøvd i 1,5 år. 

Anonymkode: faed8...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff godt på eggløsning begge gangene vi prøvde. 

Levde helt normalt. Medium sunn mat, litt vin her og der, litt trening innimellom, søvn litt av og på. Litt overvektig.. 

Sjekk at stoffskiftet ditt er normalt. Dette har mye å si! Be legen ta blodprøve. 

Anonymkode: c3a14...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravidi  pp11 nå sist, og dette var slik den gikk for seg:

Medisiner: metformin, dobbel letrozol og ovitrelle
Kosttilskudd: folat, B6-vitamin, vanlig d-vitamin og jern annenhver dag
Homeopati o.l: hostesaft før EL og fructus femina (babyklister) etter EL
Sex: av de fem fertile dagene hadde vi sex tre dager før EL, dagen før EL og selve EL-dagen.
Kosthold: jeg har spist lavkarbo hele den siste måneden
Vekt: - 5,8 kg den siste måneden
Mannen: tatt sink og c-vitamintilskudd de 3 siste ukene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg gikk til akupunktur for å bygge opp slimhinnene i livmoren. Ble da gravid med en gang etter å ha prøvd i 1,5 år. 

Anonymkode: faed8...81f

soennende, e det noen akupunktør i Oslo som driver med dette? Og hvordan visste du at du må bygge opp slimhinnene?

Anonymkode: 887a0...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøvde akupunktur uten at det hadde noen effekt, ble bare 8500kr fattigere 🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sex hver dag fra dagen før positiv EL test til den var negativ igjen 😊 Drakk også mye mer vann enn vanlig da jeg leste et sted at vann var viktig for fruktbarheten, vet ikke om det gjorde den store forskjellen, men det var ihvertfall det jeg aktivt gjorde annerledes enn andre pp’er. 

Anonymkode: d23fb...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Vi hadde sex 2 ganger daglig rundt tiden jeg fikk positiv el-test, og jeg brukte vitex 🙂 er 27, har prøvd i 8 mnd 

Anonymkode: 970e5...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting spesielt, annet enn å ha sex 2-3 ganger i løpet av den fruktbare uka. Har blitt gravid henholdsvis på PP1 og PP3. Om dere har prøvd halvannet år bør dere få utredning, da er det usannsynlig at det er hostesaft som vil utgjøre forskjellen. 

Anonymkode: ff328...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok wild jam, brukte prefert, mye sex rundt eggløsningsdagen. Vet selvfølgelig ikke om dette gjorde utslaget eller fordi vi hadde prøvd såpass lenge (11 mnd). 

Anonymkode: 4276f...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...