AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #21 Skrevet 18. desember 2021 Jeg synes folk som kun kan ha venner av samme kjønn er rare. Min bestekompis har sagt til meg at han har tenkt tanken, men at han ikke ville gjort det eller vært interessert i det. Det har vi ledd av begge to. "Det hadde bare blitt tull og fjas" 😂 Det å tenke tanken ødelegger jo ikke vennskapet. Skal ikke se bort i fra at kvinner også har tenkt tanken, men at det allikevel er utenkelig å gjøre det. Det er to forskjellige ting. Man blir jo som bror og søster. Vi har kjent hverandre siden videregående og har vært venner siden da. Det er faktisk helt naturlig. Vi har begge hatt forhold med andre gjennom flere år vi har kjent hverandre. Ingen av oss har blitt sjalu på noen. Det er ikke noe farlig med vennskap mellom mann og kvinne. Man snakker bare sammen og henger. Hva er farlig med det? Bestekompisen min har forresten nå kone og tre barn. Jeg er gudmor til barna deres. Anonymkode: d1a8d...b27 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #22 Skrevet 18. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg synes folk som kun kan ha venner av samme kjønn er rare. Min bestekompis har sagt til meg at han har tenkt tanken, men at han ikke ville gjort det eller vært interessert i det. Det har vi ledd av begge to. "Det hadde bare blitt tull og fjas" 😂 Det å tenke tanken ødelegger jo ikke vennskapet. Skal ikke se bort i fra at kvinner også har tenkt tanken, men at det allikevel er utenkelig å gjøre det. Det er to forskjellige ting. Man blir jo som bror og søster. Vi har kjent hverandre siden videregående og har vært venner siden da. Det er faktisk helt naturlig. Vi har begge hatt forhold med andre gjennom flere år vi har kjent hverandre. Ingen av oss har blitt sjalu på noen. Det er ikke noe farlig med vennskap mellom mann og kvinne. Man snakker bare sammen og henger. Hva er farlig med det? Bestekompisen min har forresten nå kone og tre barn. Jeg er gudmor til barna deres. Anonymkode: d1a8d...b27 Ja ok. Hører hva du sier. Men om du lot han få ligge med deg hadde han gjort det uten å tenke seg om. Selvfølgelig SIER han noe annet ellers hadde han jo dumma seg fullstendig ut. Utrolig hvor naive dere kvinner er iblant 🙂 Anonymkode: bcd39...b12 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #23 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har venninner jeg absolutt ikke er interessert i å ligge med, heller ikke om de "lot meg ligge med dem". Anonymkode: 5287b...901 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #24 Skrevet 18. desember 2021 Min erfaring er at noen har jentevenner som er «harem» av tidligere flammer som de ikke klarer/ønsker å kvitte seg med. De får gjerne litt selvtillitsboost av å holde dem litt varme dog har en flørtende, seksuell undertone i vennskapet. Denne kategorien er det vanskelig å forholde seg til som kjæreste, syns jeg. Men den andre typen har jentevenner fordi de ser på kvinner og menn som mennesker med personligheter man enten passer eller ikke passer sammen med vennskapelig, og ut fra det blir vennekretsen bestående av mennesker av alle kjønn. Det siste syns jeg også er et kvalitetstegn, sånn som en skriver over. Jeg er sammen med en av det siste slaget. Han er rett og slett litt mer interessert i å snakke om dypere saker og finner oftere dette hos kvinner enn hos menn. De mennene han er venn med er også som han, litt mer følsomme og filosofiske enn majoriteten av menn. Anonymkode: 2e8d6...de6 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #25 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja ok. Hører hva du sier. Men om du lot han få ligge med deg hadde han gjort det uten å tenke seg om. Selvfølgelig SIER han noe annet ellers hadde han jo dumma seg fullstendig ut. Utrolig hvor naive dere kvinner er iblant 🙂 Anonymkode: bcd39...b12 Det kan godt være at han hadde gjort det hvis det f.eks var i fylla og jeg tok initiativ til det, men det kommer ikke til å skje uansett så hva så? Jeg kjenner han veldig godt, men jeg er helt klar over at han er mann. Anonymkode: d1a8d...b27
Scorpio Skrevet 18. desember 2021 #26 Skrevet 18. desember 2021 SoWhat? skrev (5 timer siden): Er du mann?? Har trodd at du var dame hele tiden jeg 😮 Til Ts. Det går an i sjeldne tilfeller at gutter er kun venner med jenter. Men de har oftest vært tiltrukket av dem. Eller er. Omvendt kan jenter helt fint være venn med en gutt uten å være tiltrukket i det hele tatt. Faktisk så ønsker mange jenter en venn av motsatt kjønn. Gutter har sjelden noe ønske om det. Tja, synes dere *alle* jenter er tiltrekkende? Jeg har venner av hunkjønn som jeg aldri har vært interessert i noe mer med. Enkelte fordi de bare ikke er min type utseendemessig men vi har felles interesser. Andre kan ha et fint utseende men vi har ingen slik kjemi. Så er det andre igjen som jeg på et tidspunkt har vært interessert i, men ikke lenger. Slik interesse kan dø ut over tid. Skal sies at jeg har ganske begrenset kontakt med alle disse, og det er i hovedsak mannlige venner jeg treffer og snakker med ofte utenom jobb. Det er mest på jobb jeg har kontakt med andre kvinner, og har jobbet der så lenge at enkelte av dem har blitt venner. Jeg har ikke kontakt med noen ekser. Men joda, ser at det fort kan skje at man kjenner på en tiltrekning og kunne tenke seg noe mer. Har såklart vært der flere ganger. Det blir bare for enkelt for meg å gjøre det til en universell regel. At menn liksom tiltrekkes av alt som kan krype og gå av hunkjønn er for meg en kraftig nedvurdering av menn. Helt klart er en del menn slik, men ikke alle.
President Chimp Skrevet 18. desember 2021 #27 Skrevet 18. desember 2021 venus24 skrev (3 timer siden): Fordi min erfaring er at det sier noe om menneskesynet hans. Dersom han er en sånn som mener menn ikke kan ha kvinnelige venner uten å ha en baktanke om å ligge med dem, vet jeg at vi ikke er kompatible. Jeg synes det ligger en viss nedvurdering av menn i en slik holdning. I tillegg liker jeg ikke menn som mener kvinner kun har verdi hvis man kan ligge med dem. Har han gode vennskap med kvinner, tyder dette på at han ser på kvinner som likeverdige. Min erfaring er også at menn som har nære venninner sjeldnere er sjalu på mine mannlige venner, og har et mer avslappet forhold til vennskap med folk man har ligget med. Jeg orker ikke sjalusi i forhold. Jeg krever lojalitet av min partner, og stoler på at han gir meg det. Mangler man tillit til partneren sin ser jeg ikke poenget med å være sammen. Dette beskriver meg på en såkalt prikk. Har flere kvinnelige venner enn mannlige, mest fordi jeg synes kvinner er mer interessante å prate med. Vi har fine samtaler, jeg lager god mat og vi kan henge sammen uten komplikasjoner. Det har hendt jeg har ligget med noen av de, men det er temmelig sjeldent. Og dersom det skjer så er det ingen fare, det er bare sex. Jeg er heller ikke sjalu av meg, det er bare fint å connecte med mennesker, ha dype samtaler og prate om ting som betyr noe. 3
sicario Skrevet 18. desember 2021 #28 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skjønner at en selvfølgelig har venner av alle kjønn.... men når dere gutter har veldig mye "venninner" , flere enn guttevenner......hva er egentlig greia? Er det jenter dere har ligget med/vil ligge med/har en greie med/ekser...? Og til dere jenter...har dere erfaring med gutter som har veldig mye jentevenner? Er det virkelig bare venner , eller er det en fortid...eller er det rett og slett ff'er? Anonymkode: 5be35...2be Jeg er mann med mange venninner. Har ikke talt opp og sammenlignet med antall «guttevenner», men ville ikke overrasket meg om det er flere kvinner en menn. Det er en salig blanding av jenter jeg har vokst opp med og kvinner som har blitt venner igjennom jobb/studier. Vi var en relativt stor gjeng i oppveksten som var blandet hva kjønn angår. Av alle guttene fra oppveksten, er det mange som har flyttet rundt i landet, noen er døde, noen sitter i fengsel, noen er bundet opp i såkalte «prestisjejobber» og/eller familieliv. Alle guttene fikk barn mye senere en jentene. Av jentene fra oppveksten er det ingen døde, ingen i fengsel og de aller fleste bor i nærområdet. I tillegg har jeg flere gode venninner jeg har fått igjennom jobb. 2 av venninnene mine er tidligere kjærester. Jeg har ingen venninner som er eller har vært såkalte «FF». Jeg vil ikke ha sex med noen av venninnene mine. Jeg har samboer. Mistenker at TS enten er tenåring, eller i begynnelsen av 20 årene. Mangler i hvert fall forståelse for hva det vil si å være en normal, omgjengelig voksenperson 😊 1
sicario Skrevet 18. desember 2021 #29 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg synes folk som kun kan ha venner av samme kjønn er rare. Min bestekompis har sagt til meg at han har tenkt tanken, men at han ikke ville gjort det eller vært interessert i det. Det har vi ledd av begge to. "Det hadde bare blitt tull og fjas" 😂 Det å tenke tanken ødelegger jo ikke vennskapet. Skal ikke se bort i fra at kvinner også har tenkt tanken, men at det allikevel er utenkelig å gjøre det. Det er to forskjellige ting. Man blir jo som bror og søster. Vi har kjent hverandre siden videregående og har vært venner siden da. Det er faktisk helt naturlig. Vi har begge hatt forhold med andre gjennom flere år vi har kjent hverandre. Ingen av oss har blitt sjalu på noen. Det er ikke noe farlig med vennskap mellom mann og kvinne. Man snakker bare sammen og henger. Hva er farlig med det? Bestekompisen min har forresten nå kone og tre barn. Jeg er gudmor til barna deres. Anonymkode: d1a8d...b27 Naturlig voksenperson du da 😊 👌🏼
Scorpio Skrevet 18. desember 2021 #30 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er sammen med en av det siste slaget. Han er rett og slett litt mer interessert i å snakke om dypere saker og finner oftere dette hos kvinner enn hos menn. De mennene han er venn med er også som han, litt mer følsomme og filosofiske enn majoriteten av menn. Ja, jeg er også litt sånn. Jeg har flest mannlige venner, men et par av jentene jeg kjenner er det lettere å snakke om litt dypere ting med. Jeg finnes ikke interessert i fotball feks, så treffer noen ganger folk hvor jeg bare vet at vi aldri kan få noe dypt vennskap. Jeg har mannlige venner jeg kan snakke i timevis med, men det kommer fort inn på politikk eller andre store temaer. Har jeg behov for å lufte følelser eller snakke om noe mer personlig går jeg nok heller til en venninne.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #31 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har flere kvinner som venner enn menn. Noen av dem har vært interesserte i meg, men jeg er demiseksuell og dem er gode venner, men gnisten var aldri der. Men vi er nå fortsatt like gode venner for det. Jeg kan ikke si noe om hvorfor det har blitt sånn. Jeg har samme kjemi med dem som med mennene. Dem er som nevnt gode venner, jeg ser ikke helt hvorfor kjønn skal ha noe å si, er vel det som er mellom ørene som teller. Anonymkode: 41df5...6ee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #32 Skrevet 18. desember 2021 Jeg har en venn med mange jentevenner, kjent ham nesten hele livet. Jeg er venner med de samme og og såvidt meg bekjent har det ikke vært noe mellom noen av dem, foruten om ei. To av dem er lesbisk så de er nå helt uaktuell. Jeg kjenner ham veldig god og noe av årsaken til jentevennene er at han ikke liker det han selv beskriver som en konstant pissekonkurranse når de er to eller flere menn i en gruppe. Han sier de er så fryktelig redd for å bli oppfattet som homo og/eller umaskulin, at han ikke takler oppførselen deres. Å bruke deo er homo f. Eks. Jeg skjønner utmerket hva han mener så han er den eneste mannen jeg henger med i hjembygda. Tror det er en sånn lokal kulturgreie som har utviklet seg der for selv om jeg observerer dette ellers og, er det ikke så omfattende. Anonymkode: e0ade...c9b 1
Gjest Warrior Skrevet 18. desember 2021 #33 Skrevet 18. desember 2021 Noen liker kanskje bedre jentevenner enn guttevenner? Kommer bedre overens med de? Alt trenger ikke handle om sex. Noen er også venner med eksen. Bedre å være venner med ekser enn fiender. Ja fuckfriends er også vanlig å ha, men alle jentevenner en gutt/mann har må ikke bety sex med de. Noen er bare gode venner.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #34 Skrevet 18. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Skjønner at en selvfølgelig har venner av alle kjønn.... men når dere gutter har veldig mye "venninner" , flere enn guttevenner......hva er egentlig greia? Er det jenter dere har ligget med/vil ligge med/har en greie med/ekser...? Og til dere jenter...har dere erfaring med gutter som har veldig mye jentevenner? Er det virkelig bare venner , eller er det en fortid...eller er det rett og slett ff'er? Anonymkode: 5be35...2be Gutter med en overvekt av jentevenner er som regel homofile. Anonymkode: a4931...2db 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #35 Skrevet 18. desember 2021 Når jeg vokste opp viste det seg at de guttene som hovedsaklig hadde jentevenner var homofile. Anonymkode: 1d534...bad 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2021 #36 Skrevet 18. desember 2021 President Chimp skrev (1 time siden): Dette beskriver meg på en såkalt prikk. Har flere kvinnelige venner enn mannlige, mest fordi jeg synes kvinner er mer interessante å prate med. Vi har fine samtaler, jeg lager god mat og vi kan henge sammen uten komplikasjoner. Det har hendt jeg har ligget med noen av de, men det er temmelig sjeldent. Og dersom det skjer så er det ingen fare, det er bare sex. Jeg er heller ikke sjalu av meg, det er bare fint å connecte med mennesker, ha dype samtaler og prate om ting som betyr noe. "Det er ingen fare, det er bare sex...." Sier du det til kjæresten din, etter en "venninnekveld"? Anonymkode: 5be35...2be
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå