Gå til innhold

Julegave drama

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min søster har 1 barn og vi har 3 barn. 
hun ønsker at vi skal kjøpe julegaver for 300 kr til barna. Hun synes det er urettferdig at hun må kjøpe til 3 barn, mens jeg bare kjøper til 1 barn. 
hun er alenemor mens vi er to voksne i husstanden. 
hun mener hun skal gi mindre mens vi gir mer. 
vi har jo også mannen min sin familie ig barn på den siden vi kjøper til. 
føler det blir feil å sette regnskap på gaver. 
jeg mener at når vi er blitt enig om 300 så gjelder det pr barn, uavhengig om noen har flere barn enn andre. 
hun klager over dårlig råd, men det er få som reiser mer enn henne, nye dyre klær og er ute på byen. 
vi har bedre lønn enn henne men vi er også 5 i huset som skal ha mat klær og utstyr. Hun tror vi lever som konger fordi vi har to inntekter 

hva tenker dere her? 
skal jeg gi gave til hennes barn for 900 fordi hun gir samme sum til mine 3 til sammen? 

Anonymkode: 9222d...3f1

Vi gir ikke gaver utfra hva vi får

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange mister hodet fullstendig når det gjelder rettferdighet og jul... 

Selv kjøper jeg gaver til 11 tantebarn, til beløp avtalt mellom søsknene, og sitter selv uten gaver på julaften. Da det er bestemt at det kun er barna som skal få gave. Jeg har egentlig litt lyst til å si fra, men det virker bare sært å be om gaver til seg selv, så jeg svelger den kamelen hver gang jeg drar kortet på alle gavene, og hver julaften. 

Anonymkode: 6a0dd...043

Oj så sært 

Anonymkode: 6cb63...351

Skrevet

Jeg får 200,- av min søster til gaver til barna mine, hun har ikke egne barn. Så da gir vi gave til henne til ca samme pris. 

Anonymkode: c46cf...626

Skrevet

Hvilken glede har du av å presse penger ut av søsteren din som hun egentlig ikke har råd til? Er julen kun for gaver? Når ungene mine var tenåringer, som dine tydeligvis er, hadde det tatt meg ett minutt å forklare de tantens situasjon, og de hadde selvfølgelig forstått det. Null drama. Kanskje mindre beløp på juleaften, men det hadde vært helt ok!

Og det er like sprøtt om dere skal betale 900 til hennes barn. Selvfølgelig ikke!

• Liker 4
Skrevet

Når jeg har slitt med dårlig råd og har hatt søskenpar å kjøpe til så har jeg heller kjøpt et felles brettspill. 

Anonymkode: c46cf...626

• Liker 2
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

hun ønsker at vi skal kjøpe julegaver for 300 kr til barna. Hun synes det er urettferdig at hun må kjøpe til 3 barn, mens jeg bare kjøper til 1 barn. 
jeg mener at når vi er blitt enig om 300 så gjelder det pr barn, uavhengig om noen har flere barn enn andre. 
hun klager over dårlig råd, men det er få som reiser mer enn henne, nye dyre klær og er ute på byen. 
vi har bedre lønn enn henne men vi er også 5 i huset som skal ha mat klær og utstyr. Hun tror vi lever som konger fordi vi har to inntekter 

hva tenker dere her? 
skal jeg gi gave til hennes barn for 900 fordi hun gir samme sum til mine 3 til sammen? 

Jeg liker ikke attityden hennes, og jeg ville foreslå at vi kutter ut julegavene. Eller nei, jeg ville gitt beskjed om at vi har kuttet ut julegavene. Sånn basta. 

Anonymkode: c4ea9...f81

Skrevet

Din søster er helt tullerusk. Hun er like irriterende og urimelig som min søster. Veldig likt min søster det der. Lite råd og skal alltid klage og lage drama ut av små ting. Jeg tenker du gjør som avtalt så får du drite i hva hun selv gjør. Sånne som henne er vel egentlig sjeldent rettferdige, og de forstår ikke andre enn seg selv og eget ønske.

Anonymkode: 750d1...ae9

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

hva tenker dere her? 

Bør bli enige om en pris. Om hun har dårligst råd så kan hun komme med en sum som passer så blir dere enige om det.  Ja det er noe drit å alltid være den som må kjøpe til mange og bare ha en eller to barn selv. Hvert år er julen så dyr! Men sånn er det jo bare. Du skal jo ikke kjøpe for mer bare for st du kun har ett barn. De velger å få flere barn så er det sånn!

Anonymkode: ee548...4fa

Skrevet

Hva er poenget med å kjøpe sånne smågaver til en hundrelapp eller to til hverandres barn? Barna får jo et berg med gaver, uansett, så hvorfor kutter ikke folk ut disse smågavene? Mer økonomisk, mer miljøvennlig, og kanskje barn lærer å sette pris på noe av det de får. Slik det er nå, blir jo de fleste barn helt overveldet over alle pakker de må åpne, og aner til slutt ikke hva de har fått en gang. 

I stedet for noe plastikkræl til en hundrings, eller enda en pakke perler eller småbiler, som forsvinner i gavemylderet, så kan man heller gjøre noe hyggelig sammen. 

Anonymkode: 16d9b...4f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er poenget med å kjøpe sånne smågaver til en hundrelapp eller to til hverandres barn? Barna får jo et berg med gaver, uansett, så hvorfor kutter ikke folk ut disse smågavene? Mer økonomisk, mer miljøvennlig, og kanskje barn lærer å sette pris på noe av det de får. Slik det er nå, blir jo de fleste barn helt overveldet over alle pakker de må åpne, og aner til slutt ikke hva de har fått en gang. 

I stedet for noe plastikkræl til en hundrings, eller enda en pakke perler eller småbiler, som forsvinner i gavemylderet, så kan man heller gjøre noe hyggelig sammen. 

Anonymkode: 16d9b...4f3

Man kan da få mye annet enn ræl til 100 kr🙄

Anonymkode: 6cb63...351

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mange mister hodet fullstendig når det gjelder rettferdighet og jul... 

Selv kjøper jeg gaver til 11 tantebarn, til beløp avtalt mellom søsknene, og sitter selv uten gaver på julaften. Da det er bestemt at det kun er barna som skal få gave. Jeg har egentlig litt lyst til å si fra, men det virker bare sært å be om gaver til seg selv, så jeg svelger den kamelen hver gang jeg drar kortet på alle gavene, og hver julaften. 

Dette er dårlig av dine søsken. Her har vi også avtale med å gi barna MEN de uten barn får selvsakt gave!

• Liker 2
Skrevet
Tutta89 skrev (6 minutter siden):

Dette er dårlig av dine søsken. Her har vi også avtale med å gi barna MEN de uten barn får selvsakt gave!

Jeg vet... 

Om jeg hadde vært yngst, og visst at dette ble "tatt igjen" senere når jeg fikk barn, og deres var eldre, ville det vært noe annet. Da kunne jeg gledet meg til å se egne barns glede over alle gavene. 

Men jeg er eldst, og ufrivillig barnløs, så det vil ikke skje. 

• Liker 1
Skrevet

Merkelig å avtale pris synes jeg da, man bør gi etter pris og lyst. Jeg tenker din søster må gi det hun vil og har råd til. 

Jeg har tre barn og min søster et. Jeg føler nok for å gi litt ekstra til nevøen min siden jeg bare kjøper til en. 

Skrevet

Kan ikke se hvorfor det skal være rettferdig at hun skal betale 900 mens dere betaler 300. Tror jeg ville gitt fellesgave til dine barn. Et puslespill, et spill, noe kreativt de kunne gjort sammen. Kinobilletter eller noe.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...