Gå til innhold

Droppe julegaver i jula

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle barna i min familie begynner å bli veldig voksen nå (18,24,28), vi har mye penger og alle kjøper seg bare alt de vil ha til enhver tid uansett, sånn omtrent bokstavelig talt er det umulig å få noen til å komme på noe som helst de ønsker seg. Er det innafor å bare avlyse julegaver? Gi noe penger til fattige eller noe sånt? 

Føles feil å kjøpe ting ingen vil bruke mtp. miljø og at det er så mange som sliter om dagen, men føles også veldig feil å ikke kjøpe masse julegaver...

Anonymkode: a4bfa...b9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan gi de hjemmestrikkede sokker for eksempel som mange setter pris på selv om de har mye penger. Jeg pleier også å gi ting som kaffe, te, lys, god olivenolje og sånt som mange setter pris på selv om de har "alt". Og noen ganger gir jeg slike pengegaver i navnet til andre til jul, som for eksempel kirkens nødhjelp (gaversomforandrerverden.no) der man kan gi f.eks en god start til et barn, noe mange trenger mtp at ufattelig mange kvinner føder uten fødselshjelp som jordmor eller lege.

Anonymkode: 6354f...acd

• Liker 1
Skrevet

Potensielt litt seint å snakke om det for i år, men dere kan jo drøfte det i fellesskap i januar? Kanskje alle synes det er bedre å bruke litt penger på å spise ute, f.eks.? Eller innføre en annen hyggelig tradisjon, istedenfor gaver som ingen trenger eller ønsker deg.

Anonymkode: bd935...412

• Liker 1
Skrevet

Kjøp opplevelser til hverandre. Helgeturer, konsertbilletter, resturant og andre opplevelser. 

Anonymkode: e7eee...fd1

Skrevet

Ja, dropp det!! Gi til veldedighet istedenfor!!👏🏻👏🏻

Anonymkode: df414...5f2

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er innafor! Vi har gjort det selv. Eller jeg har kjøpt til mine foreldre, men vi barna (25, 28 og 32) har alt - så det kjøpes ikke til oss.

Anonymkode: 43408...516

Skrevet

Jeg er 26 og føler jeg har det meste. Har ønsket meg at foreldrene mine skal gi en gave til Kreftforeningen i år(stjerneaksjonen) :) 

Anonymkode: fca7e...42e

Skrevet

Dere må jo diskutere det dere imellom.

Jeg hadde blitt knust om vi sa at vi ikke skulle kjøpe gaver til hverandre mer, for det å gi gaver er en av hoved måtene jeg viser at jeg bryr meg om noen. Mitt såkalte «kjærlighetsspråk».

Anonymkode: 25848...a5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...