Enda en tulling Skrevet 17. desember 2021 #161 Del Skrevet 17. desember 2021 Lucille skrev (48 minutter siden): ingen har sagt noe om automatikk, eller hva akkurat du gjør når du er syk. Løft blikket litt. Dette handler om de store tallene på samfunnsnivå. Hvor har jeg sagt noe om hva jeg gjør når jeg er syk? På samfunnsnivå bør det vel være en rimelig antakelse at tilbøyeligheten til å holde senga er sterkt korrelert med sykdomsgrad. Eller er det nødvendig å vise til 10 fagfellevurderte studier som viser dette? Din påstand om at de som er mer syke smitter flere, impliserer en form for automatikk. Men om det er nettopp det ordet du vil henge deg opp i så værsågod velg et annet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #162 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Lucille skrev (57 minutter siden): at to personer på KG har sagt noe sånn betyr ikke at det er en utbredt oppfatning i befolkningen. Nei, men det er jo påfallende hvor sjelden man hører om gjennombruddsinfeksjoner i disse dager. Jeg tror snart jeg er den eneste som fortsatt bruker begrepet. Endret 17. desember 2021 av Tussa84 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #163 Del Skrevet 17. desember 2021 Lucille skrev (1 time siden): vaksinerte blir ikke veldig smittsomme. Det er riktig at de kan bli smittet. Det betyr ikke at de står for stor smittespredning selv. Jeg tenker at målposten har vært flyttet såpass mange ganger nå, at vi får håpe den ikke blir flyttet særlig flere ganger. Vi har gått fra å oppnå flokkimmunitet, til en haug med gjennombruddsinfeksjoner, til at vaksinene beskytter ganske godt mot alvorlig sykdom, men ikke mot sykdom. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 17. desember 2021 #164 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Tussa84 skrev (22 minutter siden): Jeg tenker at målposten har vært flyttet såpass mange ganger nå, at vi får håpe den ikke blir flyttet særlig flere ganger. Vi har gått fra å oppnå flokkimmunitet, til en haug med gjennombruddsinfeksjoner, til at vaksinene beskytter ganske godt mot alvorlig sykdom, men ikke mot sykdom. du sier det som om forskerne har gjort noe galt eller kritikkverdig da de laget vaksiner for et virus som er slik fra naturens side at det er vanskelig å oppnå immunitet. Du sier det som om det er kritikkverdig at de laget en vaksine tilpasset et virus slik det var, uten å forhåndstilpasse det ukjente fremtidige mutasjoner. Det er en veldig rar argumentasjon, der man får følelsen av at det letes etter noen som har skyld. At det er noens skyld at viruset er som det er - at noen må kritiseres for at naturen skapte et virus som det er vanskelig å bli immun mot. Jeg forstår ikke denne mentaliteten, der man ikke kan forholde seg nøytralt til at ting er som de er, men må finne noen som har skyld. Dette gjelder forøvrig ikke bare deg, men det ligger under argumentasjonen til mange av dere når dere drar den om hvor teit det er at vi må gjenta dosene. Endret 17. desember 2021 av Lucille 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 17. desember 2021 #165 Del Skrevet 17. desember 2021 Lucille skrev (2 minutter siden): du sier det som om forskerne har gjort noe galt eller kritikkverdig da de laget vaksiner for et virus som er slik fra naturens side at det er vanskelig å oppnå immunitet. Du sier det som om det er kritikkverdig at de laget en vaksine tilpasset et virus slik det var, uten å forhåndstilpasse det ukjente fremtidige mutasjoner. Det er en veldig rar argumentasjon, der man får følelsen av at det letes etter noen som har skyld. At det er noens skyld at viruset er som det - at noen må kritiseres for at naturen skapte et virus som det er vanskelig å bli immun mot. Dette gjelder forøvrig ikke bare deg, men det ligger under argumentasjonen til mange av dere når dere drar den om hvor teit det er at vi må gjenta dosene. Nei, vedkommende sier på ingen måte dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 17. desember 2021 #166 Del Skrevet 17. desember 2021 3 hours ago, Tussa84 said: Det må da stå noe om dette i tidligere beredskapsplaner. Jeg spør deg hva du syns? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #167 Del Skrevet 17. desember 2021 gjest:) skrev (17 minutter siden): Jeg spør deg hva du syns? Det mener jeg aldeles ikke noe om, det må jo være et visst element av frivillighet. Vi kan jo ikke begynne å tvangsisolere mennesker, vi er foreløpig ikke Australia. Dessuten tenker jeg at folk selv må bestemme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 17. desember 2021 #168 Del Skrevet 17. desember 2021 Tussa84 skrev (2 minutter siden): Det mener jeg aldeles ikke noe om, det må jo være et visst element av frivillighet. Vi kan jo ikke begynne å tvangsisolere mennesker, vi er foreløpig ikke Australia. Dessuten tenker jeg at folk selv må bestemme. Folk kan inne bestemme hvilken belastning de kan utsette andre for😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #169 Del Skrevet 17. desember 2021 Tuba skrev (2 minutter siden): Folk kan inne bestemme hvilken belastning de kan utsette andre for😊 Nå skal åpenbart utelivet, psykisk syke, barn og unge, samt alle som ønsker frihet til å styre sitt eget liv, ta belastningen nok en gang. Denne anti-demokratiske løsningen der store befolkningsgrupper blir kastet under bussen uten mulighet til å forsvare seg, må snart opphøre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuba Skrevet 17. desember 2021 #170 Del Skrevet 17. desember 2021 Tussa84 skrev (43 minutter siden): Nå skal åpenbart utelivet, psykisk syke, barn og unge, samt alle som ønsker frihet til å styre sitt eget liv, ta belastningen nok en gang. Denne anti-demokratiske løsningen der store befolkningsgrupper blir kastet under bussen uten mulighet til å forsvare seg, må snart opphøre. Da får du spørre deg hvorfor dette er nødvendig. Det handler om for mange innlagte uvaksinerte som innskrenker friheten til andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantiljonathan Skrevet 17. desember 2021 #171 Del Skrevet 17. desember 2021 Tuba skrev (På 16.12.2021 den 14.25): Uvaksinerte står for 50% av innleggelser og utgjør mindre enn 10% av befolkningen. Så jo det er på tide at uvaksinerte tar ansvar. De har bidradd kraftig til nedstengningen. Ikke lat som dine personlige valig ikke har konsekvenser for alle oss andre. Da består den andre halvparten av vaksinerte.. bare nevner det! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantiljonathan Skrevet 17. desember 2021 #172 Del Skrevet 17. desember 2021 Tuba skrev (18 minutter siden): Da får du spørre deg hvorfor dette er nødvendig. Det handler om for mange innlagte uvaksinerte som innskrenker friheten til andre. Det virker som noen tror at uvaksinerte er en gruppe hvor alle er like. Dette er feil. Jeg kjenner tre og vet om flere som har blitt frarådet vaksinen pga alvorlig sykdom (som ikke går over) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantiljonathan Skrevet 17. desember 2021 #173 Del Skrevet 17. desember 2021 Sier meg enig med professoren! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 17. desember 2021 #174 Del Skrevet 17. desember 2021 1 hour ago, Tussa84 said: Nå skal åpenbart utelivet, psykisk syke, barn og unge, samt alle som ønsker frihet til å styre sitt eget liv, ta belastningen nok en gang. Denne anti-demokratiske løsningen der store befolkningsgrupper blir kastet under bussen uten mulighet til å forsvare seg, må snart opphøre. De tar belastningen blant annet for at det er en gruppe mennesker som velger å utsette seg for stor for en veldig stor risiko for en sykehusinnleggelse som vi egentlig ikke har kapasitet for. Håper også frivillig uvaksinerte må dekke sin andel (og vel så det) av alle milliardene vi nå må pøse ut på tiltakene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 17. desember 2021 #175 Del Skrevet 17. desember 2021 40 minutter siden, Mammantiljonathan said: Det virker som noen tror at uvaksinerte er en gruppe hvor alle er like. Dette er feil. Jeg kjenner tre og vet om flere som har blitt frarådet vaksinen pga alvorlig sykdom (som ikke går over) Det er jo ingen som klager på de som har medisinsk grunn til å ikke ta vaksinen. De vi klager på er de som er anbefalt å ta vaksinen, men som likevel VELGER å la være. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantiljonathan Skrevet 17. desember 2021 #176 Del Skrevet 17. desember 2021 gjest:) skrev (4 minutter siden): Det er jo ingen som klager på de som har medisinsk grunn til å ikke ta vaksinen. De vi klager på er de som er anbefalt å ta vaksinen, men som likevel VELGER å la være. Jeg er av en annen oppfatning, for når det snakkes om uvaksinerte, så er de stemplet som konspirasjonsteoretikere hele veien og det blir ikke riktig. Hadde flere tenkt litt mer nyansert som deg da hadde det hjulpet på 🙂 👍 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 17. desember 2021 #177 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Mammantiljonathan skrev (1 time siden): Det virker som noen tror at uvaksinerte er en gruppe hvor alle er like. Dette er feil. Jeg kjenner tre og vet om flere som har blitt frarådet vaksinen pga alvorlig sykdom (som ikke går over) det er jo ikke de vi snakker om. Det blir presisert med jevne mellomrom. Ingen kritiserer de som har medisinske årsaker. Tvert imot så er jo de en gruppe vi særlig ønsker å beskytte, og da bør alle som kan vaksineres ta vaksinen. Endret 17. desember 2021 av Lucille 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 17. desember 2021 #178 Del Skrevet 17. desember 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og brudd på koronarommets retningslinjer. -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 17. desember 2021 #179 Del Skrevet 17. desember 2021 PetterKanin skrev (1 time siden): Jeg foretrekker å basere meg pp virkeligheten, ikke andres fornektelse. Nei, JA men det påstås ganske ofte av folk som ikke vet bedre. Sånn. Fiksa det for deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucille Skrevet 17. desember 2021 #180 Del Skrevet 17. desember 2021 Mammantiljonathan skrev (1 time siden): Da består den andre halvparten av vaksinerte.. bare nevner det! de vaksinerte er under halvparten av de innlagte, men de er 90 prosent av befolkningen - bare nevner det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg