miss spjåk Skrevet 17. desember 2021 #101 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Final Fantasy skrev (2 timer siden): Dette bør være et tankekors for de som påstår at vaksinerte har mindre smittebyrde enn uvaksinerte. Her har de sammenlignet smittetall og vaksinasjonsgrad i 68 land (før omikron, men etter at delta var rådende): Dette er en omfattende studie alle kan finne på National Library of Medicine. Spesielt dette utdraget fra studien er interessant: At the country-level, there appears to be no discernable relationship between percentage of population fully vaccinated and new COVID-19 cases in the last 7 days (Fig. 1). In fact, the trend line suggests a marginally positive association such that countries with higher percentage of population fully vaccinated have higher COVID-19 cases per 1 million people. Notably, Israel with over 60% of their population fully vaccinated had the highest COVID-19 cases per 1 million people in the last 7 days Jeg håper tråden kan fokusere på faktiske data og tall fremfor aggressive innlegg mot en gruppe som er mye mer nyansert enn media gir inntrykk av. Vi er ikke en homogen gruppe. Endret 17. desember 2021 av miss spjåk 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #102 Del Skrevet 17. desember 2021 Katten.2.0 skrev (11 timer siden): Du insinuerer at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte. Vennligst dokumenter denne påstanden. Buzzfeed hadde akkurat juleselskap i New York, der alle hadde fått 3. dose, de brukte coronasertifikat og munnbind under feiringen. Likevel fikk de smitteutbrudd på julebordet. Jeg vet ikke hva vi kan lære av dette, annet enn at vaksiner, munnbind og koronapass kan gi en falsk trygghet mot sykdom, selv om tiltakene gjelder mot alvorlig sykdom. https://www.mediaite.com/entertainment/buzzfeed-nyc-holiday-party-becomes-a-covid-superspreader-event-several-employees-infected-insider/ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 17. desember 2021 #103 Del Skrevet 17. desember 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og brudd på koronarommets retningslinjer. -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #104 Del Skrevet 17. desember 2021 11 minutter siden, Tussa84 said: Buzzfeed hadde akkurat juleselskap i New York, der alle hadde fått 3. dose, de brukte coronasertifikat og munnbind under feiringen. Likevel fikk de smitteutbrudd på julebordet. Jeg vet ikke hva vi kan lære av dette, annet enn at vaksiner, munnbind og koronapass kan gi en falsk trygghet mot sykdom, selv om tiltakene gjelder mot alvorlig sykdom. https://www.mediaite.com/entertainment/buzzfeed-nyc-holiday-party-becomes-a-covid-superspreader-event-several-employees-infected-insider/ Du fortsetter å snakke om smitte som om det er det som er problemet her. Problemet er kapasitet, for ente gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #105 Del Skrevet 17. desember 2021 8 hours ago, miss spjåk said: Dette er en omfattende studie alle kan finne på National Library of Medicine. Spesielt dette utdraget fra studien er interessant: At the country-level, there appears to be no discernable relationship between percentage of population fully vaccinated and new COVID-19 cases in the last 7 days (Fig. 1). In fact, the trend line suggests a marginally positive association such that countries with higher percentage of population fully vaccinated have higher COVID-19 cases per 1 million people. Notably, Israel with over 60% of their population fully vaccinated had the highest COVID-19 cases per 1 million people in the last 7 days Jeg håper tråden kan fokusere på faktiske data og tall fremfor aggressive innlegg mot en gruppe som er mye mer nyansert enn media gir inntrykk av. Vi er ikke en homogen gruppe. Smitte blant vaksinerte er IKKE grunnen til at norge er nedstengt. Det vet du også selv, men skeptikerne bruker dette som sin nye bjelleku for å prøve å skyve skylden vekk fra seg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 17. desember 2021 #106 Del Skrevet 17. desember 2021 12 minutter siden, Tussa84 said: Buzzfeed hadde akkurat juleselskap i New York, der alle hadde fått 3. dose, de brukte coronasertifikat og munnbind under feiringen. Likevel fikk de smitteutbrudd på julebordet. Jeg vet ikke hva vi kan lære av dette, annet enn at vaksiner, munnbind og koronapass kan gi en falsk trygghet mot sykdom, selv om tiltakene gjelder mot alvorlig sykdom. https://www.mediaite.com/entertainment/buzzfeed-nyc-holiday-party-becomes-a-covid-superspreader-event-several-employees-infected-insider/ Hvordan underbygger dette dine hint om at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #107 Del Skrevet 17. desember 2021 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Hvordan underbygger dette dine hint om at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte? Vi har aldri hatt så mange smittetilfellee i Norge som nå etter 3. doser. Gjennombruddsinfeksjon har snarere blitt regelen enn unntaket, så får vi være glad for at vaksinene beskytter mot alvorlig forløp. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #108 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Anonio skrev (7 minutter siden): Smitte blant vaksinerte er IKKE grunnen til at norge er nedstengt. Det vet du også selv, men skeptikerne bruker dette som sin nye bjelleku for å prøve å skyve skylden vekk fra seg selv. FHI mener at en eksplosjon i smittetilfeller kan medføre økte innleggelser fordi en liten prosentdel av tilfellene alltid vil ende med innleggelse. Vi kan ikke avfeie smittetall på 300.000 om dagen som uproblematisk selv om vi har høy vaksinedekning. Endret 17. desember 2021 av Tussa84 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #109 Del Skrevet 17. desember 2021 1 minutt siden, Tussa84 said: FHI mener at en eksplosjon i smittetilfeller kan medføre økte innleggelser fordi en liten prosentdel av tilfellene alltid vil ende med innleggelse. Vi kan ikke avfeie smittefarlig på 300.000 om dagen som uproblematisk selv om vi har høy vaksinedekning. 'Kan', merk deg ordet. Dette var en hypotese om hva som ville skje uten tiltak. Per nå har vi inngripende tiltak fordi noen trassige folk ikke vil lindre sin egen lidelse på intensiven med ett vaksinestikk. Du kan skjære fra alle under 45 som er uvaksinerte og bare vaksinert eldre uvaksinerte, så ville denne situasjonen bedres med 80%. 110.000 mennesker (antageligvis mindre nå fordi folk endelig kryper til korset) holder 4.8 millioner som gisler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 17. desember 2021 #110 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Drizzt skrev (11 timer siden): Det går veldig fint an å skylde på dere: https://www.aftenposten.no/norge/i/L5m8wq/1000-faerre-fikk-operasjon-det-er-en-tung-telefon-aa-ta-samtalen-paav Fordi dere har sprengt intensivkapasiteten med deres uansvarlighet. Hva med å velge å være hjemme istedet for å dra på sykehus? Dere vil ikke ha vaksine, men dere vil ha svindyr intensivbehandling som går utover uskyldige? Det går ikke an. Null problem. Har aldri vært innlagt på sykehus, og holder meg gladelig hjemme, om jeg skulle bli smittet. Jeg har ingen planer om å ligge på intensiven heller, så skal gjøre mitt beste for å unngå det. Propper heller ikke kroppen full av unødvndige ting. Litt kos må en selvfølgelig ha, men alt med måte. Til helga tror jeg faktisk jeg skal kose meg litt ekstra, og tenke på svaret mitt her Forkjølelsesdritt har jeg ikke ligget med de 4 - 5 siste årene heller. Så noe må jeg da gjøre riktig. 🙂 Når det gjelder de avlyste operasjonene, er jo dette direkte konsekvens av karantenetiltakene, og massetestingen av ansatte. Endret 17. desember 2021 av Villfisker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 17. desember 2021 #111 Del Skrevet 17. desember 2021 26 minutter siden, Tussa84 said: Vi har aldri hatt så mange smittetilfellee i Norge som nå etter 3. doser. Gjennombruddsinfeksjon har snarere blitt regelen enn unntaket, så får vi være glad for at vaksinene beskytter mot alvorlig forløp. Og hvordan tilsier dette at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #112 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) Katten.2.0 skrev (4 minutter siden): Og hvordan tilsier dette at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte? Det har jeg da heller ikke sagt, men de smitter de også. Må nesten legge til; som bare det. Endret 17. desember 2021 av Tussa84 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 17. desember 2021 #113 Del Skrevet 17. desember 2021 Anonio skrev (8 minutter siden): Når du er 55, fra Evjes kristenkonservative miljø som ikke vil vaksinere seg, og tar opp plassen på mitt lokale sykehus så kommer ingen til å få noen andre operasjoner uansett, elektive eller ikke. At de snakker norsk eller ikke betyr ingenting, det er ikke det som gjør at de legges inn. Det er at de ikke er vaksinerte. Slutt med whataboutismingen din. Vi vet ikke hva slags underliggende sykdommer disse har, så det blir umulig å ta stilling til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #114 Del Skrevet 17. desember 2021 4 minutter siden, Tussa84 said: Vi vet ikke hva slags underliggende sykdommer disse har, så det blir umulig å ta stilling til. Vi vet heller ikke hvilke underliggende sykdommer den vaksinerte populasjonen har. Vi vet ikke hva de stemmer, hva de kjører, om de er venstrehendte. Vi vet om de er vaksinerte. Det vet vi også om folkene på intensiven. Derfor bør du forholde deg til det, ikke alt annet. Men det nekter du. Du må gjerne fortsette med snakken om julebordet, utlendinger osv, jeg tror de fleste har fått med oss at du nekter å ta stilling til at det er om man er vaksinert eller ikke som utgjør forskjell i innleggelsestall, ikke om du heter Pedro eller Kåre. Men det tror jeg ikke du kommer til å gjøre, så keep on carrying on. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 17. desember 2021 #115 Del Skrevet 17. desember 2021 8 minutter siden, Tussa84 said: Det har jeg da heller ikke sagt, men de smitter de også. Må nesten legge til; som bare det. Så da er vi enige i at uvaksinerte smitter mer, forholdsmessig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 17. desember 2021 #116 Del Skrevet 17. desember 2021 Tråden er ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer -Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #117 Del Skrevet 17. desember 2021 (endret) 36 minutter siden, Katten.2.0 said: Så da er vi enige i at uvaksinerte smitter mer, forholdsmessig? Jeg skal hjelpe deg litt jeg. Den ferske rapporten fra uke 49 fra FHI viser at uvaksinerte smittes og smitter videre 3 ganger så mye som vaksinerte. Men jeg tror nok ikke offisiell statstikk hjelper på visse mennesker, desverre. Endret 17. desember 2021 av Anonio 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 17. desember 2021 #118 Del Skrevet 17. desember 2021 Tussa84 skrev (41 minutter siden): Vi vet ikke hva slags underliggende sykdommer disse har, så det blir umulig å ta stilling til. De færreste av de innlagte med covid-19 er der på grunn av underliggende sykdommer. Veldig få faktisk. De aller fleste er der fordi de har tatt et egoistisk og personlig valg om egen helse som går utover helsevesen, samfunn, stat og alle andre på en veldig brutal måte. Dette er fakta. Hva med å begynne å diskutere basert på fakta? Villfisker skrev (47 minutter siden): Null problem. Har aldri vært innlagt på sykehus, og holder meg gladelig hjemme, om jeg skulle bli smittet. Jeg har ingen planer om å ligge på intensiven heller, så skal gjøre mitt beste for å unngå det. Propper heller ikke kroppen full av unødvndige ting. Litt kos må en selvfølgelig ha, men alt med måte. Til helga tror jeg faktisk jeg skal kose meg litt ekstra, og tenke på svaret mitt her Forkjølelsesdritt har jeg ikke ligget med de 4 - 5 siste årene heller. Så noe må jeg da gjøre riktig. 🙂 Når det gjelder de avlyste operasjonene, er jo dette direkte konsekvens av karantenetiltakene, og massetestingen av ansatte. Så bra at du tar ansvar og sier fra deg intensivplassen hvis du blir alvorlig syk. Det er prisverdig at du vil heller være hjemme og håpe at det går over av seg selv. Tommel opp. Men hvor mange frivillig uvaksinerte er som deg og vil ta samme valg hvis smittet og har behov for intensivbehandling på sykehus? De avlyste operasjonene er på grunn av kapasitetmangel - både intensivsenger og intensive sykepleiere som er opptatte med frivillig uvaksinerte de må redde livet til. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 17. desember 2021 #119 Del Skrevet 17. desember 2021 10 minutter siden, Anonio said: Jeg skal hjelpe deg litt jeg. Den ferske rapporten fra uke 49 fra FHI viser at uvaksinerte smittes og smitter videre 3 ganger så mye som vaksinerte. Men jeg tror nok ikke offisiell statstikk hjelper på visse mennesker, desverre. Jeg har gått over til å be vaksinemotstanderne underbygge sine kilder før jeg kommer med egne. Er alltid morsomt å se dem feile der. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 17. desember 2021 #120 Del Skrevet 17. desember 2021 Over halvparten av alle uvaksinerte på sykehus har ikke underliggende sykdom, så det argumentet kan legges i en skuff ett eller annet sted og glemmes. Det er også fortsatt en stor mengde uvaksinerte over 45. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg