Gå til innhold

Professor Hans Petter Graver: Ikke gjør de uvaksinerte til syndebukker

Tunique

Anbefalte innlegg

Anonio skrev (Akkurat nå):

Så nå betyr negativ test at man er vaksinert? Nye regler igjen ja. Gode argumentkjeder du putter sammen.

Vær så snill å lese det andre avsnittet en gang til.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonio skrev (2 minutter siden):

Så nå betyr negativ test at man er vaksinert? Nye regler igjen ja. Gode argumentkjeder du putter sammen.

Scatec opplyser at det kun var vaksinerte medarbeidere som fikk delta på julefesten og alle måtte vise negativ test før de fikk delta.

Sånn. Nå er det kanskje litt lettere å lese

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (5 minutter siden):

Scatec opplyser at det kun var vaksinerte medarbeidere som fikk delta på julefesten og alle måtte vise negativ test før de fikk delta.

Dette er mer oppdatert info rundt hendelsen: https://www.fhi.no/nyheter/2021/forelopige-funn-fra-undersokelse-om-julebordet-pa-aker-brygge-i-oslo/

De foreløpige resultatene fra kartleggingen viser at det har vært stor smittespredning ved denne hendelsen, selv om de aller fleste deltakerne var vaksinert med to doser mRNA vaksine." 

jeg tolker dette som at det ikke er spikret at alle var vaksinerte. Hvordan ble det i såfall kontrollert? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loublover
Missy1 skrev (9 minutter siden):

Var ikke bare folk fra Scatec på den resturanten/utestedet.

Og ikke 100% av de som ble smittet var vaksinert, var 2-3 som ikke var det. Men ingen smittede har blitt sykehusinnlagt, og det er jo det som er poenget med vaksinen at man ikke blir så syk når man får smitten

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/98-prosent-av-de-smittede-etter-julebord-var-fullvaksinerte.nR2GIru5r?utm_source=share-btn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2021.26.50.2101147

Her er en ekstremt dyptgående studie rundt julebordet! Alt i alt, alle var ikke vaksinert, lokalene var åpne for allmennheten etter ett vist kl slett, det var heller ingen krav til betjeningen på stedet o.l. 

Som nevnt, de vaksinerte ble i hvertfall ikke veldig syke så vaksinen fungerer jo sådan. Ut over det ser det jo ut til at hjemmetester er for dårlige, folk er uærlige og reisning er der vi henter smitten fra.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loublover skrev (1 time siden):

Var ikke bare folk fra Scatec på den resturanten/utestedet.

Og ikke 100% av de som ble smittet var vaksinert, var 2-3 som ikke var det. Men ingen smittede har blitt sykehusinnlagt, og det er jo det som er poenget med vaksinen at man ikke blir så syk når man får smitten

https://direkte.vg.no/coronaviruset/news/98-prosent-av-de-smittede-etter-julebord-var-fullvaksinerte.nR2GIru5r?utm_source=share-btn

At ut av en 80-talls smittede i arbeidsfør alder og helsetistand er det ingen som kommer på sykehus er vel ikke akkurat oppsiktsvekkende, hverken med eller uten vaksine.
Hvor mange prosent innbiller egentlig folk seg blir innlagt?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Tussa84 said:

Synes ikke vi skal ta lett på en så skjellsettende smitteepisode, vi kan jo bare håpe at 3. dose kan stoppe den høye vaksinerte smitteføringen.

Vennligst vis til kilder som sier at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Vennligst vis til kilder som sier at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte.

Det er stadig flere som tar opp at de vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte. Vi får inderlig ikke håpe det skulle være snev av sannet i en slik påstand. 

Det jeg sikter til er den vaksinerte smittespredning på Omikron-supersmitte julebordet. Da Omikron tallene senere fortsatte å skyte i været må vi anta at julebordet fikk videre konsekvenser. Jeg håper som sagt at 3. dose har en beskyttende effekt. Med de tallene vi har på smitteutvikling her i landet, må vi nok innse at vaksinene ikke beskytter så godt mot sykdom som de gjør mot alvorlig sykdom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (Akkurat nå):

Det er stadig flere som tar opp at de vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte. Vi får inderlig ikke håpe det skulle være snev av sannet i en slik påstand. 

Det jeg sikter til er den vaksinerte smittespredning på Omikron-supersmitte julebordet. Da Omikron tallene senere fortsatte å skyte i været må vi anta at julebordet fikk videre konsekvenser. Jeg håper som sagt at 3. dose har en beskyttende effekt. Med de tallene vi har på smitteutvikling her i landet, må vi nok innse at vaksinene ikke beskytter så godt mot sykdom som de gjør mot alvorlig sykdom.

Det må være flaut å ha vært på det julebordet. Bidratt til at hele norge igjen må stenges ned.

Håper maten smakte.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tussa84 said:

Du insinuerer at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte. Vennligst dokumenter denne påstanden.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tussa84 said:

Siden flere tar opp dette så har du vel kilde da? Ikke? 

Nei tenkte det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (2 minutter siden):

Siden flere tar opp dette så har du vel kilde da? Ikke? 

Nei tenkte det.

Du var den siste som nevnte det, men dersom du ikke vil være ved det. Har jeg misforstått og beklager det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (6 minutter siden):

Du insinuerer at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte. Vennligst dokumenter denne påstanden.

Hva legger du i "mer". Blir smittet eller smitter videre. Vi vet det var veldig strengt å komme inn på dette julebordet, kun vaksinerte fikk lov å komme. Vi kan godt lete med lys og lykke etter det ene uvaksinerte trollet som smittet et fullvaksinert julebord, men jeg vet ikke om det finnes.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Tussa84 said:

Hva legger du i "mer". Blir smittet eller smitter videre. Vi vet det var veldig strengt å komme inn på dette julebordet, kun vaksinerte fikk lov å komme. Vi kan godt lete med lys og lykke etter det ene uvaksinerte trollet som smittet et fullvaksinert julebord, men jeg vet ikke om det finnes.

Det var ikke kun vaksinerte. Du skriver og insinuerer at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte. Vennligst underbygg påstanden din.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussa84 skrev (2 minutter siden):

Hvordan kommer du til denne konklusjonen når vi har lagt ut flere troverdige bevis på nettopp det motsatte?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Det var ikke kun vaksinerte. Du skriver og insinuerer at vaksinerte smitter mer enn uvaksinerte. Vennligst underbygg påstanden din.

Jeg har sitert arrangøren i en tidligere post, men nå må jeg virkelig få lov å komme tilbake til deg i morgen fordi kl er 23.21 og det er alt for sent allerede. Med ønske om en god natts søvn!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Villfisker skrev (9 timer siden):

Vaksinen har ikke stoppet smitten, så det går ikke an å skylde på oss uvaksinerte nei.  :)

Personlig kjenner jeg heller ingen som har vært smittet, eller folk som kjenner noen som har vært smittet, eller noen som kjenner noen som kjenner noen som har vært smittet.

Så for meg er det underlig at det konstant skrikes høyt om nye smittetall.

Det går veldig fint an å skylde på dere:

https://www.aftenposten.no/norge/i/L5m8wq/1000-faerre-fikk-operasjon-det-er-en-tung-telefon-aa-ta-samtalen-paav

Fordi dere har sprengt intensivkapasiteten med deres uansvarlighet.  

Hva med å velge å være hjemme istedet for å dra på sykehus? Dere vil ikke ha vaksine, men dere vil ha svindyr intensivbehandling som går utover uskyldige? Det går ikke an.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (4 timer siden):

Men det var også andre der, som ikke var fra Scantec og slett ikke alle som var tilstede var vaksinert. Men at ingen av de vaksinerte havnet på sykehus på intensiven viser bare at det er absolutt nødvendig å vaksinere seg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (4 minutter siden):

Det går veldig fint an å skylde på dere:

https://www.aftenposten.no/norge/i/L5m8wq/1000-faerre-fikk-operasjon-det-er-en-tung-telefon-aa-ta-samtalen-paav

Fordi dere har sprengt intensivkapasiteten med deres uansvarlighet.  

Hva med å velge å være hjemme istedet for å dra på sykehus? Dere vil ikke ha vaksine, men dere vil ha svindyr intensivbehandling som går utover uskyldige? Det går ikke an.

Svindyr? Som de selv har vært med å betale for i en mannsalder med skatt mener du? Sannheten er at vi vanlige dødelige nå endelig har fått bekreftet at skattepengene våre ikke går til helsehjelp når vi er i nød!

Du skal ikke kjøre en hatkampanje mot alle overvektige også mens du er igang? Og røykerne, snuserne, de som driver med ekstremsport osv osv... de er alle med på å koste samfunnet både helseressurser, penger og intensivplasser. Som jeg har skrevet flere ganger, det er ikke vår skyld at et virus herjer. Ikke er det uvaksinerte's skyld at politikerne fjerner sykehuspenger vi har betalt for å ha tilgjengelig når katastrofen inntreffer.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...