Gå til innhold

Anmelde skolen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi bor i Bergen. I morgen skal 2.trinn ha juleavslutning, til tross for gult nivå og at skolene her er stengt for 5.-10. trinn på grunn av mye smitte. Jeg har sagt hva jeg mener til skolen, og mitt barn blir hjemme hele dagen da de kun skal øve og ha prøver, og vi ikke vil komme på kvelden. Jeg har flere ganger opplevd at skolen tar lett på smitte og regler. Denne gang vurderer jeg å anmelde skolen for brudd på smittevernreglene. Troe dere dette vil påvirke mitt barn negativt? Går det an å melde anonymt?

Anonymkode: 0bae9...c8e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bor i Bergen. I morgen skal 2.trinn ha juleavslutning, til tross for gult nivå og at skolene her er stengt for 5.-10. trinn på grunn av mye smitte. Jeg har sagt hva jeg mener til skolen, og mitt barn blir hjemme hele dagen da de kun skal øve og ha prøver, og vi ikke vil komme på kvelden. Jeg har flere ganger opplevd at skolen tar lett på smitte og regler. Denne gang vurderer jeg å anmelde skolen for brudd på smittevernreglene. Troe dere dette vil påvirke mitt barn negativt? Går det an å melde anonymt?

Nei

Anonymkode: d1a7f...672

• Liker 3
Skrevet

De er innafor gult nivå.  Så du kommer nok ikke langt med å anmelde. 

Anonymkode: e7d51...44e

• Liker 16
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og der kom enda en hysterisk mor 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lykke til🤣 Anmelde skolen faktisk😂 Vi bor ikke i USA 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De er innafor gult nivå.  Så du kommer nok ikke langt med å anmelde. 

Det er ikke innafor reglene å ha 27 elever + 30 voksne i ett klasserom for kos..?

• Liker 1
Skrevet

Hva er du redd for? 

Anonymkode: dee28...bce

Skrevet

Hva er du redd for? 

At bar et skal bli uglesett dersom jeg anmelder. 

Jeg ønsker å anmelde fordi ledelsen ved skolen ikke tar covid på alvor. De forholder seg ikke til reglene. 

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke innafor reglene å ha 27 elever + 30 voksne i ett klasserom for kos..?

Det er lov på gult nivå. Educate yourself. Lykke til med å anmelde😂

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker å anmelde fordi ledelsen ved skolen ikke tar covid på alvor. De forholder seg ikke til reglene. 

Du bør kanskje lede deg opp på reglene som gjelder for gult nivå på skolen. Du er helt på bærtur. 

• Liker 5
Skrevet

Du bør kanskje lede deg opp på reglene som gjelder for gult nivå på skolen. Du er helt på bærtur. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du er helt på bærtur. Det heter lese ikke lede😅

Anonymkode: affe0...342

Skrevet

Ja, for du vet ikke hva trykkleif er😂🤣 Herregud, så patetisk du er😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er jo meget spesielt å anmelde skolen pga dette. 

Men jeg lurte på hva du er redd for siden du ikke sender barnet på skolen og ikke blir med på juleavslutning? 

Skrevet

Det er noen som trenger å lese seg opp på de nye reglene, men et er ikke meg...

Hentet fra de nye reglene

Private sammenkomster på offentlig sted, i lånte eller leide lokaler eller utendørs arealer: 

• Innendørs inntil 20 personer , men 50på minnestunder o.l. etter begravelser og bisettelser."

I følge forskriften er skoleavslutnikger definert som privat arrangement 

"private sammenkomster; sammenkomster for familie, venner og bekjente eller sosiale samlinger i tilknytning til arbeid eller skole, inkludert tilstelninger etter seremonier"

• Liker 1
Skrevet

Det er jo meget spesielt å anmelde skolen pga dette. 

Men jeg lurte på hva du er redd for siden du ikke sender barnet på skolen og ikke blir med på juleavslutning? 

Jeg prøver å overholde reglene, og deltar selvsagt ikke på arrangementer som bryter med loven (dette er ikke bare en anbefalning)

Skrevet

Tror ikke du kommer noen vei med å anmelde, men merkelig beslutning å ha juleavslutning når alle andre skoler i avlyser slike ting nå. Det er et høyt smittetrykk på mange skoler nå. 

Ville heller meldt det som en sak til FAU, hvis skolen ikke overholder nødvendig smittevern. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, for du vet ikke hva trykkleif er😂🤣 Herregud, så patetisk du er😂

Du er mer patetisk 😂❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er noen som trenger å lese seg opp på de nye reglene, men et er ikke meg...

Hentet fra de nye reglene

Private sammenkomster på offentlig sted, i lånte eller leide lokaler eller utendørs arealer: 

• Innendørs inntil 20 personer , men 50på minnestunder o.l. etter begravelser og bisettelser."

I følge forskriften er skoleavslutnikger definert som privat arrangement 

"private sammenkomster; sammenkomster for familie, venner og bekjente eller sosiale samlinger i tilknytning til arbeid eller skole, inkludert tilstelninger etter seremonier"

Men da har du kanskje fått med deg at for barn så kan det overstige disse tallene så lenge det er egen kohort? 

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor enkelte er så hysterisk på covid. Vi skal alle få det, hvertfall vi som bor i Bergen 🙃🤓

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...