AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #21 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hva mener du med ikke godtar diagnoser? Altså på barnet? Vet ikke hvem jeg kan søke hjelp fra 🧐 synes dette er en ekstremt påkjenning. selv om vi ikke har noe å frykte er det jo alvorlig å få barnevernet innblandet Anonymkode: 0d749...036 Vårt barn har ADHD, men BV overprøver BUP og mener barnets oppførsel og utfordringer er pga traumer. Enda barnet selv aldri har sagt det har opplevd noe vondt annet enn at "pappa blir sur når jeg løper ut uten sko". Blir helt utslitt av dette, og oppgitt av at dette tar resursene til andre barn som trenger det mer. Vil legge til at vårt barn nå mestrer skolen ( med hjelp fra assistent og noen timer spesped) og har ikke fravær utover ordinær sykdom. Men BV gir seg ikke. Sender deg masse styrke! Anonymkode: c4ed2...fac 1
Apis Skrevet 15. desember 2021 #22 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har vært i kontakt med statsforvalteren, men har trekt saken.. jeg tør ikke «gå i mot» skolen.. det blir bare verre. Statsforvalteren har kontaktet meg og vil ha en prat ang at jeg vil avslutte saken. Jeg skal snakke med de i morgen. jeg kommer til å si det rett ut at jeg er redd ang skolen og barnevernet - så har de hvertfall det. Anonymkode: 0d749...036 Som representanten fra BV over her, ville jeg brukt bv og statsforvaltningen til å ansvarlig gjøre skolen i det ansvaret skolen har ovenfor ditt barn. Og prøve å legge egne følelser til side. Dette kommer til å gå bra. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #23 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Redd skolen og barnevernet?!? I alle dager... Her må du stå opp for deg selv og barnet, og ikke minst skolens ansvarsfraskrivelse mht. mobbing som er en kjempe viktig sak for mange barn. Så fremt omsorgssitusjonen i hjemmet er god er det ingen grunn til å være redd BV. Anonymkode: fc57d...8b0 Jeg klaget på skolen om at de ikke følger opp, det var etter dette saken havnet hos barnevernet. Føler jeg er redd fordi de er maktpersoner og får de kritikk slår det tilbake på meg. Jeg er egentlig ikke redd for barnevernet, vi har ingen verdens ting og frykte, men en vet jo aldri. Eneste erfaringen jeg har med barnevernet er skrekkhistorier i media og der barnevernet har gjort feil og havner i strasbourg i retten der. Anonymkode: 0d749...036
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #24 Skrevet 15. desember 2021 Apis skrev (1 minutt siden): Som representanten fra BV over her, ville jeg brukt bv og statsforvaltningen til å ansvarlig gjøre skolen i det ansvaret skolen har ovenfor ditt barn. Og prøve å legge egne følelser til side. Dette kommer til å gå bra. Takk for det du sa her! Den traff meg ❤️ Legge mine følelser til side. Det er det jeg må, for nå sitter jeg bare å er knust, sint, redd og fortvilet. Som en annen skrev her inne, jeg må kvinne meg opp Anonymkode: 0d749...036 5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #25 Skrevet 15. desember 2021 Glemte å skrive; med å søke hjelp mener jeg at du bør finne deg noen å snakke med. Det er tungt å stå i dette i tillegg til de plagene barnet ditt har. Anonymkode: c4ed2...fac 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #26 Skrevet 15. desember 2021 Jeg ble nylig meldt til barnevernet selv. Det var en såkalt hevnmelding. Helt jævlig følelse. Det ble påstått at jeg slo barna osv. Jeg sa til BV at vedkommende som sendte meldingen gjorde det på pur f, men at jeg selvfølgelig samarbeider og at de kan få innhente informasjon og snakke med barna. De hentet inn diverse fra skole, fastlege, helsestasjon, og kom på hjemmebesøk. I tillegg snakket de med barna alene. Alt gikk fint, men fy for en grusom og inngripende følelse, man føler seg helt maktesløs. Nå ble saken raskt henlagt her, men det var 3 uker i mitt liv hvor jeg knapt sov. Jeg føler virkelig med deg i dette, det er så vondt! Men du kommer igjennom det og det blir snart bedre! Kanskje er du heldig som meg og får noen sympatiske saksbehandlere. Ønsker deg lykke til og sende deg en god trøsteklem ❤️ Dette klarer du! Anonymkode: 41c2e...c8b 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #27 Skrevet 15. desember 2021 Kanskje det hjelper å tenke på at systemet med barnevernet er for at barna - også din datter - skal ha det så bra som mulig. Vet du at du er en god omsorgsperson, har du jo lite å frykte - systemet er der for å fange opp de som ikke er det. Noen ganger fører systemet til at noen unødige meldinger blir sendt, men det er vel bedre med en for mye enn en for lite. Og du vet jo ikke - kan du få bistand eller hjelp fra barnevernet? Prøv å tenke på barnevernet som en ressurs, som i likhet med deg vil at barnet ditt skal ha det bra. Anonymkode: e1423...694
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #28 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg ble nylig meldt til barnevernet selv. Det var en såkalt hevnmelding. Helt jævlig følelse. Det ble påstått at jeg slo barna osv. Jeg sa til BV at vedkommende som sendte meldingen gjorde det på pur f, men at jeg selvfølgelig samarbeider og at de kan få innhente informasjon og snakke med barna. De hentet inn diverse fra skole, fastlege, helsestasjon, og kom på hjemmebesøk. I tillegg snakket de med barna alene. Alt gikk fint, men fy for en grusom og inngripende følelse, man føler seg helt maktesløs. Nå ble saken raskt henlagt her, men det var 3 uker i mitt liv hvor jeg knapt sov. Jeg føler virkelig med deg i dette, det er så vondt! Men du kommer igjennom det og det blir snart bedre! Kanskje er du heldig som meg og får noen sympatiske saksbehandlere. Ønsker deg lykke til og sende deg en god trøsteklem ❤️ Dette klarer du! Anonymkode: 41c2e...c8b Slike ting burde vært ulovlig. Men vanskelig å bevise at noen sender falske anklagelser. Jeg forstår ikke at folk kan være så slemme. Å melde noen urett til barnevernet utsetter ikke bare deg for stress, det utsetter hele familien for stress. I tillegg sløser de med ressursene til barnevernet. det er inngripende ja Anonymkode: 0d749...036 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #29 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Glemte å skrive; med å søke hjelp mener jeg at du bør finne deg noen å snakke med. Det er tungt å stå i dette i tillegg til de plagene barnet ditt har. Anonymkode: c4ed2...fac Jeg har snakket med to gode venninner om dette, mannen og foreldrene våre. det er kun de som vet dette. Men jeg skulle ønske jeg hadde en psykolog etc. noen som var proff. Men tør ikke, hvis barnevernet finner ut av at jeg går å snakker med noen er jeg redd de ser på meg som ei svak mor Anonymkode: 0d749...036 1
Apis Skrevet 15. desember 2021 #30 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg har snakket med to gode venninner om dette, mannen og foreldrene våre. det er kun de som vet dette. Men jeg skulle ønske jeg hadde en psykolog etc. noen som var proff. Men tør ikke, hvis barnevernet finner ut av at jeg går å snakker med noen er jeg redd de ser på meg som ei svak mor Anonymkode: 0d749...036 Tenker dette er innenfor å snakke med fastlegen om, det viser jo bare innsikt i egen situasjon. Fastlegen er kanskje legen til barna også, og kan utale seg faglig om de utfordringene datteren din står i, når det gjelder skole, miljø og læring.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #31 Skrevet 16. desember 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Slike ting burde vært ulovlig. Anonymkode: 0d749...036 Hele norske barnevernet burde vært ulovlig. Denne tjenesten har blitt en ren parodi. Anonymkode: 1c98f...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #32 Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vårt barn har ADHD, men BV overprøver BUP og mener barnets oppførsel og utfordringer er pga traumer. Enda barnet selv aldri har sagt det har opplevd noe vondt annet enn at "pappa blir sur når jeg løper ut uten sko". Blir helt utslitt av dette, og oppgitt av at dette tar resursene til andre barn som trenger det mer. Vil legge til at vårt barn nå mestrer skolen ( med hjelp fra assistent og noen timer spesped) og har ikke fravær utover ordinær sykdom. Men BV gir seg ikke. Sender deg masse styrke! Anonymkode: c4ed2...fac Bup har taushetsplikt og kan ikke gi opplysninger til barnevernet. Hvis barnevernet overprøver bup blir bup forbannet. De har lang utdannelse og er spesialister. Jeg kjenner ei som jobber i barnevernet, hun sa dette til meg engang.. hun tror ikke på alle disse diagnosene adhd osv. ang barn hun jobber med via barnevernet, hun mener det er familiene som er problemet. Nå har det ene barnet hennes selv fått diagnosen og hun sliter veldig med denne gutten. Karma Anonymkode: 0d749...036 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #33 Skrevet 16. desember 2021 En venn av meg ble meldt til bv av skolen. Det endte med at bv, foreldre, bup og skolen hadde møte sammen og bv og bup hudfletta skolen. De var ikke i tvil om at barnet hadde god og riktig omsorg hjemme, det var skolen som fikk ta seg i nakken og løse problemene. Så, denne saken din skal du ikke være så redd for. Anonymkode: d4c6a...ca1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå