lillejeg Skrevet 15. desember 2021 #41 Del Skrevet 15. desember 2021 👏🏻🥳kjempebra jobba! 🥳🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #42 Del Skrevet 15. desember 2021 Bam skrev (6 timer siden): Hvordan er det inspirerende? Blir du inspirert dersom jeg sier jeg har spart over 1 million? Ja, da hadde jeg blitt inspirert til å prøve å spare 1 mill. Har du klart å spare 1 mill, kanskje? TS. Anonymkode: e22b7...965 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 15. desember 2021 #43 Del Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Pga jeg flyttet hjem til mamma så har jeg spart 5000 i mnd de siste 5 mnd. Er på AAP, så har ikke så mye inntekt. Anonymkode: e22b7...965 Fortsetter du sånn blir det 60.000 i året. Det er ikke noe å kimse av. Det kan bli et godt bidrag til bolig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unisquirrel Skrevet 16. desember 2021 #44 Del Skrevet 16. desember 2021 Bare jeg som leste hele tråden for å se om det kom flere Pokémons? bra jobba med sparingen:) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #45 Del Skrevet 16. desember 2021 Hvor lang tid brukte du på å spare 25000 kr? Hva er din netto månedslønn? Uten denne informasjonen er det vanskelig å bedømme om det er et imponerende sparebeløp. Anonymkode: af109...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #46 Del Skrevet 16. desember 2021 Jeg ser heller ikke hvorfor det er inspirerende når vi ikke vet noe om TS. Og denne holdningen om at "hvis jeg klarer det, så klarer alle det", er ikke fruktbar. Det har ingen rot i virkeligheten. Man har ikke anledning til å spare 25k hvis man sliter med å dekke strømregningen og samtidig få nok mat på bordet. Det er dårlige tider for mange for tiden, og mange sliter med å få endene til å møtes. Det at noen andre har luksusen til å spare vil ikke hjelpe disse eller gjøre at de kjenner på noe "håp". Anonymkode: 2836e...a71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #47 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, da hadde jeg blitt inspirert til å prøve å spare 1 mill. Har du klart å spare 1 mill, kanskje? TS. Anonymkode: e22b7...965 Hva med de som har spart flere millioner, og opp til milliarder? Er du fortsatt like inspirert og tenker at det er håp? De 25k kan være like langt unna for enkelte som den ene millionen er for deg. Hvor lang tid tar det egentlig for deg å spare til en million i denne farten? Se for deg hvordan det er da for dem som bruker så mye tid på å spare 25K, men så ryker vaskemaskinen eller rørene på badet må byttes ut, også plutselig så står de i en knipe igjen. Jeg skjønner at du er stolt over egen innsats, og det synes jeg du for all del skal være, men å la dette handle om andre og visstnok være inspirerende for andre synes jeg rett og slett er nedlatende. Anonymkode: 2836e...a71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #48 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Pga jeg flyttet hjem til mamma så har jeg spart 5000 i mnd de siste 5 mnd. Er på AAP, så har ikke så mye inntekt. Anonymkode: e22b7...965 Er du seriøs? Dette her er jo en gigantisk game-changer. Ikke rart du har klart å spare når du nesten ikke har boutgifter. Det er forskjellen på deg og andre som ikke har anledning til å spare. Det å spare penger når man ikke har særlig boutgifter er en enkel sak, og noe alle klarer å gjøre. For en utrolig provoserende tråd. Dette kunne du ha opplyst om i HI. Da hadde svarene vært helt annerledes. Anonymkode: 2836e...a71 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #49 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du seriøs? Dette her er jo en gigantisk game-changer. Ikke rart du har klart å spare når du nesten ikke har boutgifter. Det er forskjellen på deg og andre som ikke har anledning til å spare. Det å spare penger når man ikke har særlig boutgifter er en enkel sak, og noe alle klarer å gjøre. For en utrolig provoserende tråd. Dette kunne du ha opplyst om i HI. Da hadde svarene vært helt annerledes. Anonymkode: 2836e...a71 Herregud, gå vekk 😂😂😂😂😂 Anonymkode: b9ac7...d4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #50 Del Skrevet 16. desember 2021 så bra ts!. ikke alle klarer og spare opp penger når man er ufør. Anonymkode: 8a505...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #51 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Herregud, gå vekk 😂😂😂😂😂 Anonymkode: b9ac7...d4d Nei, takk. Jeg vil være her. Du kan ta valget selv om du vil gå vekk. Anonymkode: 2836e...a71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #52 Del Skrevet 16. desember 2021 Hadde tenkt å gratulere men - sparing er jo litt lettere om man slipper boutgifter. Og å spare er forutsetning for å slippe de 😅 Anonymkode: 630de...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 16. desember 2021 #53 Del Skrevet 16. desember 2021 Hjelpe meg folkens. TS har vel ikke sagt at hans/hennes sparing er noe som viser at alle kan spare? TS har greid å spare og er stolt av det - da jeg etterlyste hva og hvordan var det ikke for å le av sparingen, men for å se om det var noen konkrete tips for andre å hente. Når TS' valg om å flytte for å spare boutgifter blir fnyst av og latterliggjort av de som mener det ikke er vits å spare med mindre du mirakuløst kan trylle frem 5K pr måned uten å ta grep i økonomien så viser det en forakt for personer med lav inntekt og liten spareevne som er latterlig. TS HAR vært flink fordi hun har gjort noen valg for å få dette til. Mange andre kan foreta lignende valg: billigere bolig, mindre forbruk osv med mål om sparing. Mange andre kan ikke det - eller tror de ikke kan. Sistnevnte fordi de tror at de må røyke, drikke, spille og/eller shoppe for å være lykkelige. De som genuint ikke kan fordi de rett og slett har for lite å rutte med og kuttlisten allerede er gjennomført de kan ikke spare mer. Slutt å latterliggjøre "småsparere". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bam Skrevet 16. desember 2021 #54 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er jo alltid hyggelig og høre om at folk lykkes/får det bedre/klarer å nå mål/osv. Hvorfor irriterer innlegget deg egentlig? Er du bitter? Anonymkode: 079c4...ff2 Irriterer meg gjør det ikke. Jeg anser det bare som totalt meningsløst. I likhet med altfor mange tråder her på forumet. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå vet du ingenting om hvor mye ts tjener heller da… Og jeg synes det er mye mer inspirerende med de som faktisk klarer å spare noe, ikke de som har spart i mange år og som sparer mye mer i året enn det jeg noensinne får mulighet til. Det føles veldig fort uoverkommelig med store summer om man ikke har mulighet til å spare noe i nærheten av det selv. Anonymkode: 71746...62d Og det vet ikke du heller. Hvorfor er det da inspirerende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zidji Skrevet 16. desember 2021 #55 Del Skrevet 16. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Pga jeg flyttet hjem til mamma så har jeg spart 5000 i mnd de siste 5 mnd. Er på AAP, så har ikke så mye inntekt. Anonymkode: e22b7...965 Du har vel ingen store utgifter da heller? Moren din betaler vel for bolig, strøm, internett og det meste av mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #56 Del Skrevet 16. desember 2021 Å spare når man ikke har utgifter er jo ikke akkurat inspirerende... Da jeg i en periode ikke hadde noen utgifter, sparte jeg 20 000 kr hver måned 🤷♀️ Det ble fort 120 000 kr. Anonymkode: 4739d...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #57 Del Skrevet 16. desember 2021 Unisquirrel skrev (8 timer siden): Bare jeg som leste hele tråden for å se om det kom flere Pokémons? bra jobba med sparingen:) Du er ikke alene om det, nei 😄 Anonymkode: 2ac6b...1e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blobette Skrevet 16. desember 2021 #58 Del Skrevet 16. desember 2021 (endret) Jeg synes dette var desto mer imponerende med tanke på TS sin situasjon. Å være uten jobb og egen bolig som voksen er vanskelig. Man kan fort gi opp håpet. Det er ofte i slike situasjoner folk også gir opp økonomien. Ja, TS har mindre utgifter fordi hun bor hos moren sin, men dette er jo en krisesituasjon. Alle kan jo i teorien få mindre utgifter, men prioriterer heller å leve helt på grensa økonomisk. Her har TS prioritert vekk eget bosted (det hadde aldri jeg gjort med mindre jeg sulta, selv å bo i kollektiv hadde vært et stort offer for meg). Jeg synes du absolutt skal være stolt, TS! Endret 16. desember 2021 av Blobette Dobbelt opp av ord 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #59 Del Skrevet 16. desember 2021 Shit. Jeg er bortskjemt. 25 K er noe jeg svir bort på en helg. Anonymkode: 1094b...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #60 Del Skrevet 16. desember 2021 Gratulerer! Jeg har også for første gang i livet klart å spart et betydelig beløp i løpet av pandemien. Det føles bra. Anonymkode: 61698...1fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå