Gå til innhold

Fra enebolig til leilighet

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men kjære TS. Da skal du selvfølgelig flytte 🤗 Tja, kanskje du har tapt noen kroner, men ikke noe som vil definere livet ditt på noe som helst vis. Selg før du kjøper, hvis du kan. Så slipper du å bekymre deg for to boliglån 💝

Anonymkode: 2bae8...624

På nyåret legges leiligheten ut for salg. Har våknet hver bidige morgen av folk som slamrer med dører, spirnger, tramper og holder leven. Orker ikke lenger. Føler meg aldri uthvilt 🥺

Takk for råd, skal selges før nytt kjøpes ☺️

Ts.

Anonymkode: 24060...8c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

TS skriver at blokken hun bor i er helt nybygd da.

Helt riktig! Jeg bor i en helt ny blokk med betongdekke. Lyden forplanter seg i betongen og er nesten like ille som etasjeskiller i tre.

Ts.

Skrevet

Vi bor i en leilighet som var ny i 2017. Vi har naboer over under og på siden, men hører ikke en lyd. Så alle nye leiligheter er ikke håpløse. Nå har vi en eldre mann over oss og en eldre dame under oss, så de lager nok ikke så mye lyd i utgangspunktet. 

Anonymkode: 1d3b1...3c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi bor i en leilighet som var ny i 2017. Vi har naboer over under og på siden, men hører ikke en lyd. Så alle nye leiligheter er ikke håpløse. Nå har vi en eldre mann over oss og en eldre dame under oss, så de lager nok ikke så mye lyd i utgangspunktet. 

Anonymkode: 1d3b1...3c7

Jeg hadde knapt hørt noe i årevis før nye naboer flyttet inn. Det må være superlytt her og umulig å venne seg til. 

Anonymkode: 3ac79...6e4

Skrevet

Hmmm, jeg er oppvokst i enebolig men bor nå i by, med trafikkstøy og naboer. Har vent meg fint til det. Når venner kommer på besøk, sover de dårlig. 

Det handler litt om innstilling også. 

Anonymkode: 279c4...a93

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Huff, dette er en skikkelig prøvelse for meg. Var innstilt på at dette skulle gå greit og jeg skulle bli vant med lydene.

Men, idag kom dråpen. Jeg hørte naboen nyse....og det gjennom betongdekket. Trodde seriøst ikke at jeg skulle høre en sånn type lyd i et nytt bygg, bygget etter Tek17. Har bare lyst å grine av hele greiene. 

Har vel aldri angret så mye på salg av enebolig som nå. Vet at jeg ikke får huset mitt tilbake, men nå må jeg seriøst gjøre noe.

Skikkelig flaut å bare bo noen får uker/måneder i leiligheten, men for min egen helse og psyke må jeg nok ta grep 😪

Ts.

Har du reklamert til utbygger? Det skal IKKE være sånn i nybygg! Utbygger har jo også presisert at det skal være lydtett, da får utbygger sørge for at det er det. 

Anonymkode: 48f9e...1c0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

På nyåret legges leiligheten ut for salg. Har våknet hver bidige morgen av folk som slamrer med dører, spirnger, tramper og holder leven. Orker ikke lenger. Føler meg aldri uthvilt 🥺

Takk for råd, skal selges før nytt kjøpes ☺️

Ts.

Det gir virkelig ikke mening hvorfor du ikke reklamerer og krever utbedring.. Hadde det vært sprekk i et helt nytt vindu hadde du vel krevd at utbygger skulle fikse det? Hvorfor krever du ikke det når det gjelder lydisoleringen? Den er mangelfull eller har en feil ved seg, da er det utbyggers ansvar. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmmm, jeg er oppvokst i enebolig men bor nå i by, med trafikkstøy og naboer. Har vent meg fint til det. Når venner kommer på besøk, sover de dårlig. 

Det handler litt om innstilling også. 

Anonymkode: 279c4...a93

Ja det handler også om innstilling. Men om man plages mye, og faktisk KAN gjøre noe med det, så er det jo dumt å la være. Det er ikke som om TS har barn som må bytte skolekrets om de flytter (noe som i så fall hadde gjort at jeg personlig hadde prøvd å holde ut).

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gir virkelig ikke mening hvorfor du ikke reklamerer og krever utbedring.. Hadde det vært sprekk i et helt nytt vindu hadde du vel krevd at utbygger skulle fikse det? Hvorfor krever du ikke det når det gjelder lydisoleringen? Den er mangelfull eller har en feil ved seg, da er det utbyggers ansvar. 

Ja det er sant, TS kan jo sende mail og sjekke opp i fht dette. Så hun f eks kan få avslag i kjøpesummen hun betalte, da det utbygger har lovet (at det skulle være stille), ikke har vist seg å være riktig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...