AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #1 Skrevet 15. desember 2021 Har nettopp solgt eneboligen og flyttet i leilighet. Grunnene til det var mange. Etter å ha levd i enebolig hele mitt liv 35 år +, så må jeg si at det er rart og uvant med alle lydene som er i en leilighet. Det er et helt nytt bygg, men likevel hører man naboene godt. Trinnlyd, dunk, dører som slår og barn som springer for å nevne noen. Til dere som har gjort samme omveltningen, blir lydene til slutt en vane, eller er det bare å lete etter ny bolig igjen? Takker for svar...gjerne av den seriøse sorten. Anonymkode: 24060...8c0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #2 Skrevet 15. desember 2021 Høres ut som du har plassert deg midt i smørøyet på en måte?! Jeg har gjort samme valg, men leiligheten jeg nå bor i er topp og ende, og konstruksjonen på blokka med trappegang etc, er at jeg har kun 1 nabo vegg i vegg, og det er leiligheten under meg. Hører knapt at det bor en person der, med unntak av en sjelden fest på fredag der det spilles høy musikk. Hører aldri de andre rundt som ikke er vegg i vegg med min leilighet. Skriver dette bare for å vise at det går an å bo i leilighet og ha det fint der. Anonymkode: 733b2...33f 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #3 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres ut som du har plassert deg midt i smørøyet på en måte?! Jeg har gjort samme valg, men leiligheten jeg nå bor i er topp og ende, og konstruksjonen på blokka med trappegang etc, er at jeg har kun 1 nabo vegg i vegg, og det er leiligheten under meg. Hører knapt at det bor en person der, med unntak av en sjelden fest på fredag der det spilles høy musikk. Hører aldri de andre rundt som ikke er vegg i vegg med min leilighet. Skriver dette bare for å vise at det går an å bo i leilighet og ha det fint der. Anonymkode: 733b2...33f Du har helt rett i at jeg er plassert midt i smørøyet. Jeg har naboer på alle kanter og kjenner allerede etter 2 uker, at dette er slitsomt. Dessverre tror jeg ikke denne leiligheten er lettsolgt og vil ende opp med tap. Så enten må jeg holde ut og evt. bli gal eller må jeg bite i det sure eplet og finne meg et nytt sted. Skal sies at jeg er veldig var for lyder, men at utbygger sa at det skulle være lydtett og godt grunnet TEK17. Anonymkode: 24060...8c0
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #4 Skrevet 15. desember 2021 Kjedelig å høre at den nye leiligheten som skulle være en kjekk ting, er nå blitt til noe du må holde ut i. Jeg tenker at en bør låne nøkler av megler å gå i leiligheten å sitte der på gulvet å bare høre på lyder ved f.eks middagstid, så en får et inntrykk av lydnivået, når man skal kjøpe leilighet. Skulle du velge å selge så husk at reglene er slik at gevinsten er skattefri hvis du har eid og bodd i leiligheten minst 12 av de siste 24 månedene. Anonymkode: 733b2...33f 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #5 Skrevet 15. desember 2021 Kanskje ikke det beste forslaget, men: Kan støydempende hodetelefoner være et alternativ? Anonymkode: 2b240...f73 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #6 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje ikke det beste forslaget, men: Kan støydempende hodetelefoner være et alternativ? Anonymkode: 2b240...f73 Meg igjen, kan forresten fortelle deg mine foreldres erfaringer (og litt min egen): Foreldrene mine måtte selge huset sitt, og valgte derfor å leie sokkelleilighet under en familie med 3 små barn. Det var løping, leking og roping til 18-19 tiden hver kveld. I starten syntes de det var plagsomt, men nå er de svært vante til det og tenker ikke på det overhodet. For min del ble dette en så sterk irritasjon at jeg valgte å flytte ut. Jeg er nok svært følsom på "bråke lyder" fra andre mennesker og taklet det ikke. Anonymkode: 2b240...f73
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #7 Skrevet 15. desember 2021 Bor også i blokkleilighet og med leiligheter på alle kanter. Kan med hånda på hjerte si at jeg gleder meg til å få spart opp til noe egent og flytte vekk herifra. Må holde ut i 2-3 år til!! Anonymkode: d0637...12b
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #8 Skrevet 15. desember 2021 Vi gjorde dette i sommer, solgte enebolig og flyttet sentralt i ny leilighet. Her er derimot alt veldig godt lydisolert, hører svært lite til naboene. Kanskje innimellom når naboene åpner døra ute i gangen men det er mest hunden som er irriterende da fordi hun av og til kan boffe 🤪 Vi setter pris på alle lydene det medfører å bo sentralt igjen, men var veldig innstilt på at det var det vi ønsket også. Å bytte enebolig utenfor men med mindre plass nærmere byen med alt det fører med. Vi liker liv! Anonymkode: 89413...33c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #9 Skrevet 15. desember 2021 Bor i blokkleilighet i borettslag fra 50-tallet (renovert nylig). Hører knapt naboene og har aldri vært plaget med støy på natten. Vil tro jeg er veldig heldig. Anonymkode: e029b...78e 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #10 Skrevet 15. desember 2021 Takker for mange fine tilbakemeldinger Skal og må nok gi det en sjanse. Forhåpentligvis blir lydene en vane og jeg kan sove godt om natten. TS. Anonymkode: 24060...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #11 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bor i blokkleilighet i borettslag fra 50-tallet (renovert nylig). Hører knapt naboene og har aldri vært plaget med støy på natten. Vil tro jeg er veldig heldig. Anonymkode: e029b...78e Samme her, blokkleilighet fra 1964 og naboer på alle kanter. Har nok vært heldig med naboene. Hører ikke noe fra de som har småbarn heller. Han over meg hører jeg par ganger i uka, hvis han mister noe på gulvet. Anonymkode: 241c6...0f2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #12 Skrevet 16. desember 2021 Helt ærlig nei, jeg har ikke vennet meg til det. Jeg blir rett og slett deprimert av alle lydene ovenfra, så nå ligger leiligheten ute til salgs. Anonymkode: 51177...cee 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2021 #13 Skrevet 16. desember 2021 Dette er veldig informativt for meg som bor i enebolig og som drømmer om en langt billigere og mer lettstelt leilighet... Også da jeg bor ved en tidvis trafikkert vei.. Jeg håper du vil trives etterhvert, TS. Anonymkode: 2bae8...624 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #14 Skrevet 17. desember 2021 Huff, dette er en skikkelig prøvelse for meg. Var innstilt på at dette skulle gå greit og jeg skulle bli vant med lydene. Men, idag kom dråpen. Jeg hørte naboen nyse....og det gjennom betongdekket. Trodde seriøst ikke at jeg skulle høre en sånn type lyd i et nytt bygg, bygget etter Tek17. Har bare lyst å grine av hele greiene. Har vel aldri angret så mye på salg av enebolig som nå. Vet at jeg ikke får huset mitt tilbake, men nå må jeg seriøst gjøre noe. Skikkelig flaut å bare bo noen får uker/måneder i leiligheten, men for min egen helse og psyke må jeg nok ta grep 😪 Ts. Anonymkode: 24060...8c0 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #15 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Huff, dette er en skikkelig prøvelse for meg. Var innstilt på at dette skulle gå greit og jeg skulle bli vant med lydene. Men, idag kom dråpen. Jeg hørte naboen nyse....og det gjennom betongdekket. Trodde seriøst ikke at jeg skulle høre en sånn type lyd i et nytt bygg, bygget etter Tek17. Har bare lyst å grine av hele greiene. Har vel aldri angret så mye på salg av enebolig som nå. Vet at jeg ikke får huset mitt tilbake, men nå må jeg seriøst gjøre noe. Skikkelig flaut å bare bo noen får uker/måneder i leiligheten, men for min egen helse og psyke må jeg nok ta grep 😪 Ts. Anonymkode: 24060...8c0 Jeg føler veldig med deg. Jeg bor i et altfor lytt enderekkehus og ønsker meg intenst enebolig. Anonymkode: 3ac79...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #16 Skrevet 17. desember 2021 Vi bor i en tomannsbolig hvor det ganske lenge var tomt ved siden av oss. Det er relativt godt isolert, men vi hører noe til naboene. I starten når de var nyinnflytta så la vi litt merke til det, men nå tenker vi ikke over det. Jeg anbefaler deg å gi det litt mer tid før du konkluderer, altså. Anonymkode: 22395...fe9 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #17 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Huff, dette er en skikkelig prøvelse for meg. Var innstilt på at dette skulle gå greit og jeg skulle bli vant med lydene. Men, idag kom dråpen. Jeg hørte naboen nyse....og det gjennom betongdekket. Trodde seriøst ikke at jeg skulle høre en sånn type lyd i et nytt bygg, bygget etter Tek17. Har bare lyst å grine av hele greiene. Har vel aldri angret så mye på salg av enebolig som nå. Vet at jeg ikke får huset mitt tilbake, men nå må jeg seriøst gjøre noe. Skikkelig flaut å bare bo noen får uker/måneder i leiligheten, men for min egen helse og psyke må jeg nok ta grep 😪 Ts. Anonymkode: 24060...8c0 Men kjære TS. Da skal du selvfølgelig flytte 🤗 Tja, kanskje du har tapt noen kroner, men ikke noe som vil definere livet ditt på noe som helst vis. Selg før du kjøper, hvis du kan. Så slipper du å bekymre deg for to boliglån 💝 Anonymkode: 2bae8...624 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #18 Skrevet 17. desember 2021 Finn den en blokk med betong mellom etasjene og de nyere blokkene har tykkere betong skiller enn de eldre blokkene. Jeg har bodd der man hører naboer godt og holdt ikke ut, bor nå i "nybygg" fra 2006 og standarden og isolasjonen er noe helt annet. Hører ikke en lyd Anonymkode: 1da63...06e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #19 Skrevet 17. desember 2021 Ikke bodd i blokk, men bodde en gang i ei gate "alle" gikk i hjem fra byen i helgene med skrik og synging. Etter en måned eller to la jeg ikke merke til det lengre- man venner seg til det meste! Anonymkode: 105f7...5aa 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #20 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Finn den en blokk med betong mellom etasjene og de nyere blokkene har tykkere betong skiller enn de eldre blokkene. Jeg har bodd der man hører naboer godt og holdt ikke ut, bor nå i "nybygg" fra 2006 og standarden og isolasjonen er noe helt annet. Hører ikke en lyd Anonymkode: 1da63...06e TS skriver at blokken hun bor i er helt nybygd da. Anonymkode: 2bae8...624 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå