Gå til innhold

Hvordan klare å unngå snop når mannen kjøper inn hele tiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

har samme problem med min samboer. Jeg overspiser om jeg har mulighet, har vært helt ærlig om at jeg føler det er et stort problem. Har sammenlignet det med sette fram rusmidler til en som er i aktiv rus. Altså det å ta seg sammen går faktisk ikke for meg nå. Jeg har prøvd utallige ganger. Jeg overspiser ikke når jeg ikke kan, så for meg fungerer det godt å ikke ha ting jeg typisk overspiser tilgjengelig.

Anonymkode: 03e1f...93b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts her, har glemt å sjekke tråden. Jeg har fulgt rådene deres og gjemt unna godisene, og kombinert med viljestyrke så har det gått greit nå i to dager. Men jaggu handlet han ikke inn igjen og jeg måtte gjemme unna enda mer. Men jeg klarte det! Jeg har spiste mindre og sunnere i to dager, men har unnet meg en til to små ruter sjokolade om dagen. Fortsetter denne strategien.

Ja synes godt han kunne tatt litt mer hensyn, men han er på ingen måte en råtten fyr. Han gjør veldig mye for meg og barna hver eneste dag. Så jeg tror han føler han trenger å unne seg selv litt og. Han savner familien i utlandet som vi ikke får besøkt. 
Så dette handler om meg, ikke om han.

Anonymkode: a0e87...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts her, har glemt å sjekke tråden. Jeg har fulgt rådene deres og gjemt unna godisene, og kombinert med viljestyrke så har det gått greit nå i to dager. Men jaggu handlet han ikke inn igjen og jeg måtte gjemme unna enda mer. Men jeg klarte det! Jeg har spiste mindre og sunnere i to dager, men har unnet meg en til to små ruter sjokolade om dagen. Fortsetter denne strategien.

Ja synes godt han kunne tatt litt mer hensyn, men han er på ingen måte en råtten fyr. Han gjør veldig mye for meg og barna hver eneste dag. Så jeg tror han føler han trenger å unne seg selv litt og. Han savner familien i utlandet som vi ikke får besøkt. 
Så dette handler om meg, ikke om han.

Men hva sier han hvis du snakker med ham om det da? Jeg er helt enig i at voksne mennesker må ta ansvar for eget liv og kaloriinntak. Men man må kunne be partner om å la være å spise godteriet foran deg, ikke vise det når han har handlet, og gjemme det godt. Tror på ingen måte mannen din er råtten, men synes det er litt vanskelig å forstå at man ikke tar slike hensyn. Men det beste er jo selvfølgelig hvis du klarer å begrense det uansett. 

Anonymkode: d0fc5...8ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be mannen innstendig om å låse snopet inn i våpenskapet. Det funket her, selv om han syns det var teit 🙈🙈

Anonymkode: e3c39...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Be mannen innstendig om å låse snopet inn i våpenskapet. Det funket her, selv om han syns det var teit 🙈🙈

Anonymkode: e3c39...f64

Den likte jeg 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...