Gå til innhold

Håper du på et liv etter døden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om noen rapporterer å ha opplevelser av ulike slag når hjernen gradvis stenger ned er ikke akkurat uforventet, og jeg setter ingen lit til at dette tyder på noe etterliv. Da må noen først bevise hvordan dette er mulig, og hvordan en kan ha bevissthet uten kropp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei takk til et liv til. Kraftigere og flere pandemier, forurensningsproblemer, økende krig og vold.... 

Anonymkode: 6b77a...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det meste av dette "liv etter døden" er dessverre bare sprøyt.  Jeg har diagnosen "Gjenoppliving med positivt resultat", etter en hjertestans.  Og jeg lover .... alt var helt svart.   Skjønner at det er trøst i å ha et håp, men dere blir skuffet.

Anonymkode: b01b4...496

Hvordan opplevde du det da du ble borte, og da du våknet igjen? Slo du plutselig øynene opp og var bevisst igjen? 

Anonymkode: 59966...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper og tror på at det er noe mer, etter jeg dør. Og det jeg tror på er reinkarnasjon. Men jeg kan jo ta fullstendig feil.

Dette livet mitt, har vært ganske grusomt fra jeg ble født, og det ser heller ikke så bra ut framover heller. Så håper jo at jeg skal få et bedre liv neste gang.

Anonymkode: d238f...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er visst ingen som kan få meg til å tro på slikt.

For noen år siden leste jeg flere bøker av Däniken om liv etter døden, men altså, nei.  Det var en periode jeg kjente noen som var veldig oppslukt av dette.

https://no.wikipedia.org/wiki/Erich_von_Däniken

også denne: Nostredamus

https://www.nb.no/nbsok/nb/72259d588629d2a37cd782c2c188c0a1?lang=no#0

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er noe liv etter døden, så det blir i alle fall en stor overraskelse 😄  Og hvem vet, kanskje vi ikke lever i det hele tatt?  Kanskje er vi bare avatarer i et avansert Sims-spill og styres fra en annen galakse 😵

Hva som skjer etter døden er helt i det blå, ingen vet.  Det er derfor helt bortkastet å tenke så mye på det, ha heller fokus på det livet som leves her og nå 😊

Anonymkode: d86a3...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hehe.

Jeg har aldri vært død.

Et tre og en stein er ikke et ødelagt hus.

Så la oss kalle det "ikke levende"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det meste av dette "liv etter døden" er dessverre bare sprøyt.  Jeg har diagnosen "Gjenoppliving med positivt resultat", etter en hjertestans.  Og jeg lover .... alt var helt svart.   Skjønner at det er trøst i å ha et håp, men dere blir skuffet.

Mange sier nor annet også

Anonymkode: a83ed...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overbevist meg selv om at det finnes noe mer, så det er ikke noe jeg går og håper på. Jeg vet. 

Om døgnfluer, planter eller vaskebjørner også har en sjel vet jeg ikke. Hvis de har en form for bevissthet så heller jeg mot det, men det blir bare spekulasjon.

Tror også det er en grunn til at vi ikke har tilgang til minner om eksistensen før vi ble mennesker, så har kommet fram til at det er ikke er noe poeng å gruble så mye mer over dette. Har beroliget meg om at det finnes noe mer og lar det være der.

Anonymkode: 477ab...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener døden og fødsel er en illusjon, så min oppfatning etter å ha praktisert buddhisme lenge er at det er bare liv etter liv, du tar en annen form.  Når papiret brennes opp, dør ikke papiret, det bare endrer form : ) samme med oss mennesker, og bevisstheten går over i en annen form også og lever i det. Men uansett hva du mener med «liv etter døden» så vil det ikke være i den kroppen du har nå og tankene - som er roten til all lidelse. Så om du lever videre og videre, vil det ikke være som den karakteren/rollen du spiller i denne omgangen av jordisk liv.. trøst deg med det og sett pris på det du har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 16.20):

Nei takk til et liv til. Kraftigere og flere pandemier, forurensningsproblemer, økende krig og vold.... 

Anonymkode: 6b77a...073

Ikke sånn det foregår der oppe. 

Mer ro og fred på andre siden, ifølge noen som har opplevd dette. 

Anonymkode: 222c3...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 14.47):

Dte beviser ingenting, mange sier samtidig at det er et liv etter døden

Anonymkode: bda30...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 23.56):

Håper du det ikke er slutt når du dør? Personlig er jeg lei slit og strev, enda jeg også er en som egentlig lever et veldig innholdsrikt liv. Men dess eldre jeg blir, dess mer håper jeg at det ikke er noe etterpå. At det bare er et endelig punktum. Er det bare jeg som håper det? 

Anonymkode: d2dab...a0d

Sikkert ikke...jeg tror du blir skuffet og at vi har levd 1000 liv og har 1000 more to go....🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tviler, men muligheten er jo der. Håper bare å være sammen med mine kjære igjen..

Anonymkode: 2e519...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke på det, men hadde vært kult med noe ala Valhall eller noe. Ellerfly rundt som spøkelse. 

Anonymkode: 1649a...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Alt blir mørkt når jeg parkerer for siste gang. Som Sefa synger i Leven = Lijden, "life is suffering". 

Ah, jeg er munter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det kan ikke bare slutte helt man må fortsatt føle ting så derfor mener jeg det må være liv etter døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min virkelighetsoppfatning blir ideen om liv etter døden så fjernt at det ikke gir mening å håpe på at det er et faktum. Personlig finner jeg den naturlige livssyklusen ganske poetisk og meningsfull i seg selv. Et menneskeliv er ingenting i det store bildet, men ofte langt og innholdsrikt for enkeltindividet. Å slutte å eksistere etter å ha levd et liv er ikke noen ubehaglig tanke for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Sommer2464 said:

Jeg tenker at det kan ikke bare slutte helt man må fortsatt føle ting så derfor mener jeg det må være liv etter døden.

Man må fortsatt føle ting? Hvorfor mener du det? 

Anonymkode: 6cc6c...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...