AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #21 Skrevet 14. desember 2021 Hadde gått på jobb. Ærlig talt, mannen din får ta seg sammen. Anonymkode: 33910...6d1 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #22 Skrevet 14. desember 2021 sicario skrev (2 timer siden): «Sykt barn dager» heter egentlig «sykt barn/barnepasser» av en grunn ☺️ Nettopp mitt poeng. Anonymkode: 97c28...d29
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #23 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde gått på jobb. Ærlig talt, mannen din får ta seg sammen. Anonymkode: 33910...6d1 Skjerp deg Anonymkode: 3894e...54c 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #24 Skrevet 15. desember 2021 Hold deg hjemme. Anonymkode: 0ef5a...899 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #25 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde vært hjemme med barna? Mannen er jo sykemeldt, han er ikke hjemme for gøy. Hilsen gravid og sykemeldt, her får mannen fint ta sykt barn-dager. Anonymkode: 97c28...d29 Seriøst? Dere dobbeltsykemelder dere når dere har syke barn??? Herregud, gi oss karensdager snarest!! Anonymkode: 4ff59...d1b 8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #26 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, og enkelte sykemeldingsårsaker vil ikke ha noe som helst innvirkning på hvordan man klarer å ivareta egne barn. Men når man ikke er i stand til å være i jobb i det hele tatt, har en oftest noen vanskeligheter med å ivareta barna også. Jeg vet jo ikke, men det høres ut på TS sitt innlegg som at det er tilfelle hos dem nå. Og jeg hadde stolt på hennes vurdering av det om hun var min kollega. Anonymkode: 91023...76d Dette går mot hva alle uføre sier i alle dissa trådene her. Ifølge dem er det ikke problem å ta seg av flere barn som syk. Og hva gjør egentlig en alenemor/far om de blir syke når de har barn? Anonymkode: 4ff59...d1b 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #27 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er jeg ikke med. Tenker du at alle syke har omsorgskapasitet? For barn eller for den saks skyld seg selv? Anonymkode: e8916...2c1 Det må man jo håpe. Ellers må jo barnevernet ta fra langtidssyke barna deres. Noen ganger så må man bare. Anonymkode: 4ff59...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #28 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Seriøst? Dere dobbeltsykemelder dere når dere har syke barn??? Herregud, gi oss karensdager snarest!! Anonymkode: 4ff59...d1b Mannen blir ikke sykemeldt for å ta seg av barnet vårt. Jeg er sykemeldt fordi jeg er syk, ikke for å ta vare på barnet alene i 8 timer. Herregud, enkelte skulle fått munnkurv og måtte blåse i et apparat før de fikk te seg på internett. Anonymkode: 97c28...d29 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #29 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mannen blir ikke sykemeldt for å ta seg av barnet vårt. Jeg er sykemeldt fordi jeg er syk, ikke for å ta vare på barnet alene i 8 timer. Herregud, enkelte skulle fått munnkurv og måtte blåse i et apparat før de fikk te seg på internett. Anonymkode: 97c28...d29 Joda, håper fortsatt på karensdag. Og lurer på hva du hadde gjort om du var alenemor Anonymkode: 4ff59...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #30 Skrevet 15. desember 2021 Mannen min har fått omsorgsdager når jeg (som er uføretrygdet) ikke har vært instans til å ta vare på barnet når det er sykt. Ikke fordi grunnlaget for uføretrygden min gjør meg uegnet, men fordi jeg ligger med feber/kaster opp osv. Har aldri vært noe problem. Har også fått innvilget disse dagene på forhånd når jeg har hatt små inngrep o.l. Klarer ikke mannen din ta seg av barna nå må du være hjemme, så enkelt er det bare. Anonymkode: bafc7...638 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #31 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Joda, håper fortsatt på karensdag. Og lurer på hva du hadde gjort om du var alenemor Anonymkode: 4ff59...d1b Skulle mannen dø fra meg så har jeg heldigvis familie som ville hjulpet meg. Anonymkode: 97c28...d29
Gjest Albbas Skrevet 15. desember 2021 #32 Skrevet 15. desember 2021 Skjønner ikke helt hvorfor dette er noe du skal få fremmede (oss) til å vurdere? Dette kan dere som familie avgjøre. 😊 Jeg har ikke samfunnskritisk jobb, så lett for meg å si at jeg hadde blitt hjemme. Ikke vet vi hva mannen din strever med heller... Samfunnskritisk jobb kan jo også være så mangt og er ikke ensbetydende med at situasjonen på jobben din er kritisk akkurat nå. Dette vet du bedre enn oss!
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #33 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mannen min har fått omsorgsdager når jeg (som er uføretrygdet) ikke har vært instans til å ta vare på barnet når det er sykt. Ikke fordi grunnlaget for uføretrygden min gjør meg uegnet, men fordi jeg ligger med feber/kaster opp osv. Har aldri vært noe problem. Har også fått innvilget disse dagene på forhånd når jeg har hatt små inngrep o.l. Klarer ikke mannen din ta seg av barna nå må du være hjemme, så enkelt er det bare. Anonymkode: bafc7...638 Når en selv har oppkastsyken passer en da eget barn uansett. Det er tøffest egentlig når begge to har det samtidig. Men alt går når en selv vil. Hva ellers tror du aleneforeldre gjør når en er syk ? Anonymkode: 57e93...4ac 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #34 Skrevet 15. desember 2021 Har fint klart flere å passe på to omgangssyke småbarn med problemer begge veier (og meg selv som så klart ble smittet) når jeg har vært alene pga mannens i perioder lange jobbreiser. Ungene timet det alltid då perfekt med å bli syke når han hadde reist… Ja, det er slitsomt å spyle unger flere ganger om dagen, skifte sengetøy, vaske sengetøy/håndklær, men man er jo ikke døden nær. Jeg har tatt hånd om to syke småbarn alene mens jeg hadde 40 i feber også. Man må bare ta seg sammen på en annen måte enn når det er andre som hjelper til. Eneste gangen jeg ikke klarte noe var når jeg var nyoperert og ikke kunne løfte en stund, da var jeg ikke alene med syke unger. Anonymkode: b4fb0...414
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #35 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har fint klart flere å passe på to omgangssyke småbarn med problemer begge veier (og meg selv som så klart ble smittet) når jeg har vært alene pga mannens i perioder lange jobbreiser. Ungene timet det alltid då perfekt med å bli syke når han hadde reist… Ja, det er slitsomt å spyle unger flere ganger om dagen, skifte sengetøy, vaske sengetøy/håndklær, men man er jo ikke døden nær. Jeg har tatt hånd om to syke småbarn alene mens jeg hadde 40 i feber også. Man må bare ta seg sammen på en annen måte enn når det er andre som hjelper til. Eneste gangen jeg ikke klarte noe var når jeg var nyoperert og ikke kunne løfte en stund, da var jeg ikke alene med syke unger. Anonymkode: b4fb0...414 Men hvis mannen din ikke hadde vært på lange jobbreiser og kunne vært hjemme en dag, hadde han da reist på jobb mens du hadde tatt deg av to syke småbarn med 40 i feber selv? Må man, så må man, men hvis man ikke må? Er det ikke bedre for de syke småbarna å få omsorg fra en frisk omsorgsperson med litt overskudd, enn fra en mamma som er ganske syk selv og burde vært sengeliggende selv for å bli frisk, og klarer å yte et minimum, men ikke mer? Anonymkode: c4848...ad5 4
Gjest Trolltussa Skrevet 15. desember 2021 #36 Skrevet 15. desember 2021 (endret) sicario skrev (20 timer siden): Er en grunn til at det heter «sykt barn/barnepasser». Det er forskjell på en syk barnepasser og en langtidssykemeldt far som Bor hjemme med barna! Endret 15. desember 2021 av Trolltussa skrivefeil
Gjest Trolltussa Skrevet 15. desember 2021 #37 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mannen blir ikke sykemeldt for å ta seg av barnet vårt. Jeg er sykemeldt fordi jeg er syk, ikke for å ta vare på barnet alene i 8 timer. Herregud, enkelte skulle fått munnkurv og måtte blåse i et apparat før de fikk te seg på internett. Anonymkode: 97c28...d29 Syns du skal respektere at andre har en annen mening enn deg. Mener du at faren som er sykemeldt ikke skal være far innenfor arbeidstid, men etter kl 16 er det greit?
Gjest Trolltussa Skrevet 15. desember 2021 #38 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nå er jeg ikke med. Tenker du at alle syke har omsorgskapasitet? For barn eller for den saks skyld seg selv? Anonymkode: e8916...2c1 Ja, det tenker jeg. De fleste klarer vel å være en forelder selv om h*n er sykemeldt.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #39 Skrevet 15. desember 2021 Jeg hadde blitt hjemme. Det er ikke alltid bare å ta seg sammen når man er sykemeldt. Har selv en mann med klasehodepine, forrige anfall var når jeg gikk gravid med første. Nå har vi to barn, og ikke snakk om at han kunne tatt seg av noen av de i periodene med anfall. Så før dere dømmer noen helt for å trenge hjelp hjemme med barn når man er syk så tenk litt over at det er en årsak til sykemeldingen, selv om den ikke nevnes så finnes den. Anonymkode: 22e5b...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2021 #40 Skrevet 15. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har fint klart flere å passe på to omgangssyke småbarn med problemer begge veier (og meg selv som så klart ble smittet) når jeg har vært alene pga mannens i perioder lange jobbreiser. Ungene timet det alltid då perfekt med å bli syke når han hadde reist… Ja, det er slitsomt å spyle unger flere ganger om dagen, skifte sengetøy, vaske sengetøy/håndklær, men man er jo ikke døden nær. Jeg har tatt hånd om to syke småbarn alene mens jeg hadde 40 i feber også. Man må bare ta seg sammen på en annen måte enn når det er andre som hjelper til. Eneste gangen jeg ikke klarte noe var når jeg var nyoperert og ikke kunne løfte en stund, da var jeg ikke alene med syke unger. Anonymkode: b4fb0...414 Jeg har også tatt meg av to småbarn med 40 i feber selv fordi mannen var offshore, og hatt dem med meg når jeg måtte på sykehus frem til vi heldigvis fikk hjelp av svigerinnen min. Både mannen og jeg har ligget rett ut med omgangssyke samtidig og tatt oss av barna også. Men det er jo ikke ideelt. Akkurat hvor grensen går for når man skal ta seg sammen og når partneren bør ta over hvis han eller hun kan, er litt vrient å avgjøre. Men den går før 40 i feber eller ute av stand til å bevege seg bort fra do og bøtte pga. omgangssyke når man har baby eller småbarn for meg i hvert fall. Anonymkode: 91023...76d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå