Gå til innhold

Angrer på navnet til babyen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet om ekstremt mange som har byttet navn, men da som ungdom/voksen. Ser ikke problemet med å bytte som baby heller. 

Anonymkode: aa8d0...d87

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Alterego666
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi har nettop døpt babyen og jeg angrer på navnet.

De to tingene har ingenting med hverandre å gjøre. Dåp skjer i kirken, mens navnevalg skjer på Folkeregisteret.

I kirken meldte du bare barnet inn i en klubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å bytte på en baby enn å bytte på en 4åring som en gammel klassekamerat av meg gjorde.. 

Det er for seint det!

Anonymkode: 3564b...c9d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Null problem. Om noen spør, så er det bare å si "Dette navnet føles mer rett. Passende". 

Anonymkode: c6595...2d3

Hva med neste gang man ombestemmer seg eller blir "usikker" på navnet? 

Anonymkode: 40023...edf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungen har rukket å bli døpt allerede, så må jo dette ha vært et navn som var favoritten (i alle fall hos deg) en god stund. Og om du var villig til å sende ungen til dåpen med det navnet, så kan det jo ikke ha vært så feil?

Så tenker at det kommer litt an på hvor mye du/dere har vinglet tidligere her. Er det sånn at mannen alltid har vært sikker på at han liker det andre navnet bedre, og at du var veldig på vippen, men av en litt dårlig grunn endte opp med å kjøre igjennom det navnet dere endte opp med, så vil det kanskje være riktig å bytte. 

Samtidig så må jeg innrømme at det med navn var viktig i ca 6 måneder, og i resten av barnas liv så tenker man ikke så mye mer på det. De blir liksom bare "Per" eller "Kari", og så er det bare sånn.

Hadde nok ikke valgt samme navn som jeg valgte den gang på noen av barna mine i dag, men det er aldri noe som plager meg. Det er fine navn uansett :)

Anonymkode: c0b22...405

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på hvilke navn det er snakk om, hehe. ;)  Ellers synes jeg at forslaget om å bruke nåværende navn som fornavn nr 2 høres fornuftig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble bytta navn på meg når jeg var baby. Eneste konsekvensen av det var vel at jeg ved ujevne mellomrom ble fortalt hva jeg EGENTLIG skulle ha hett av bestemødre og gamle tanter. 

Jeg bruker førstenavnet mitt som nick på internett. 

Jeg liker det første best, to klassiske navn. Det jeg faktisk fikk, et navn som var moderne på 70-tallet, liker jeg ikke så godt. 

Det er vel egentlig bare å bytte? Du er ikke den første vil jeg tro. 

Anonymkode: b0344...6f1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det ble bytta navn på meg når jeg var baby. Eneste konsekvensen av det var vel at jeg ved ujevne mellomrom ble fortalt hva jeg EGENTLIG skulle ha hett av bestemødre og gamle tanter. 

Jeg bruker førstenavnet mitt som nick på internett. 

Jeg liker det første best, to klassiske navn. Det jeg faktisk fikk, et navn som var moderne på 70-tallet, liker jeg ikke så godt. 

Det er vel egentlig bare å bytte? Du er ikke den første vil jeg tro. 

Kathrine? 

Anonymkode: 76854...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kathrine? 

Anonymkode: 76854...e67

Noe i den duren ja😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bytt HI, drit i hva folk sier og tenker. Eventuellt legg til det nye navnet og bruk det som hovednavn.

Jeg har en niåring som har et navn jeg egentlig ikke synes er så gildt. Lot manne få litt for mye og si og skulle ønske jeg hadde trumfet igjennom mitt ønske. Navnet er fint altså, men det finnes bedre alternativer. Og nå er det helt klart for sent.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre nå enn senere 

Dåpsgaver med feil navn blir etterhvert bare en god historie ( etter min mening ) 😅

Anonymkode: a895c...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Er du vanligvis vinglete når du skal ta valg? I så fall er kanskje mannen din redd du skal bli usikker flere ganger. Det går jo an å bytte nå, men en gang må man jo faktisk bestemme seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...