Gå til innhold

Er Lego bare for spesielt interesserte barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det virker så enormt komplisert å bygge ulike ting og figurer. Nesten så man må være voksen for å klare det? :klo: Eller er det bare meg som har litt lav IQ? Det må da ta timevis og dagevis for en 8-åring å bygge opp et stort Star Wars romskip f.eks.? 

Anonymkode: e4996...208

Jeg lekte med Lego som barn og de fleste barn da jeg vokste opp. Vi bygde hus, gårder, veier hus til togskinnene. Vi bygde ikke romskip, fly, båter, biler, droner. Det var ikke komplisert. Alle barna i gata syns det var artig å leke hos oss fordi vi hadde svære kasser med Lego, etter vår mormor som hadde hatt egen barnehage. Vi var kjempe heldige, syns vi. 

Tror ikke jeg har tålmodighet til slikt nå. 

Anonymkode: 585c3...60f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri møtt et barn, eller en voksen, som ikke har likt lego på ett eller annet nivå.  Noen liker å bygge sett, noen liker best å bygge på frihånd, mens andre bygger uten mål og mening bare fordi de liker å ha noe å pusle med.

En liten morsom anekdote:  på et av apotekene her i byen var det i "gamle dager" et lite legohjørne for barna.
Rundt legobordet satt det alltid en haug voksne, med eller uten barn, som bygget mens de ventet på at reseptene skulle bli ferdige.

(Dette var på den tiden da vi leverte resepten i luka, og ventet 20-30 minutter mens den ble klargjort)

Anonymkode: fb16e...e97

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri møtt et barn, eller en voksen, som ikke har likt lego på ett eller annet nivå.  Noen liker å bygge sett, noen liker best å bygge på frihånd, mens andre bygger uten mål og mening bare fordi de liker å ha noe å pusle med.

En liten morsom anekdote:  på et av apotekene her i byen var det i "gamle dager" et lite legohjørne for barna.
Rundt legobordet satt det alltid en haug voksne, med eller uten barn, som bygget mens de ventet på at reseptene skulle bli ferdige
.

(Dette var på den tiden da vi leverte resepten i luka, og ventet 20-30 minutter mens den ble klargjort)

Anonymkode: fb16e...e97

For en fin anekdote❤ 

Anonymkode: b994e...0ec

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det virker så enormt komplisert å bygge ulike ting og figurer. Nesten så man må være voksen for å klare det? :klo: Eller er det bare meg som har litt lav IQ? Det må da ta timevis og dagevis for en 8-åring å bygge opp et stort Star Wars romskip f.eks.? 

Anonymkode: e4996...208

Lego er for store og små. Kjenner ingen barn som ikke liker lego! Og sånne store ting bygger du sammen med barnet eller det bygger alene.

Anonymkode: 5ad04...809

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kommer helt an på hva man vender barna til. Mine elsket lego tidlig, men spesielt yngste ville ha mye hjelp og selskap med byggingen. Jeg har likt lego siden jeg var liten så det var gøy å gjøre noe sammen. Men å forvente at alle liker å bygge alene kan slå feil. 

Anonymkode: 3c7f0...f54

Dette. Vi bygget med jentene fra de var babyer og fikk duploklosser. 5-åringen elsker lego nå og bygget etter instruksjoner og selvlagde greier. Men jeg likte også lego som liten og liker fortsatt å drive med det. Det går litt i arv antagelig. Det man bruker tid på sammen med barnet lærer de å like er min erfaring. Så er litt bevisst på hva vi bruker tiden på. Klosser er knall, er vel vist å være positivt for feks forståelse av mattematikk også. Var selv veldig god i matte, kanskje legoen i barneårene hadde noe med saken å gjøre? Eller at de som har «mattehjerner» bare fikser byggingen bedre og dermed har mer interesse?  Hvem vet. Uansett masse kreativitet ved å ta fram en boks legoklosser😊

Anonymkode: f2e43...567

Skrevet (endret)

Jeg er mor til en gutt, og både han og alle guttevennene han noen gang har vært i bursdag til og omgikkes med i oppveksten, har elsket Lego. Vi ga alltid Lego i bursdagsgaver til både eget barn og vennenes bursdager, og det var kjempepoppis hver gang. Har aldri vært borti en gutt som ikke liker Lego. De finnes sikkert, men det kan ikke være mange. Mitt inntrykk i alle fall.

Det står hvilken aldersgruppe Legoen er tilpasset på alle eskene. Det er klart det ikke er moro med Lego man ikke får til, fordi man er 7 år og fikk en eske Lego tilpasset 14-åringer. Det må passe alderen!

Vet ikke hvordan det ligger an med jentebarn. De liker kanskje andre ting bedre?

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...