AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #1 Skrevet 13. desember 2021 Det virker så enormt komplisert å bygge ulike ting og figurer. Nesten så man må være voksen for å klare det? Eller er det bare meg som har litt lav IQ? Det må da ta timevis og dagevis for en 8-åring å bygge opp et stort Star Wars romskip f.eks.? Anonymkode: e4996...208
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #2 Skrevet 13. desember 2021 Lego er for alle Anonymkode: 9fd36...1f8 17
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #3 Skrevet 13. desember 2021 Et stort Star Wars romskip vil jeg tippe ikke er beregnet på en 8-åring. Legosett finnes i mange forskjellige vanskelighetsgrader, de er jo merket med alder. Anonymkode: 68c3b...de2 13
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #4 Skrevet 13. desember 2021 Vi bygger store ting (8 år og oppover) med 5-åringen vår. Vi peker på instruksjonene, han finner frem det vi trenger og bygger også stort sett sammen delelementene. Tror vel ikke du har lav IQ, men det krever jo en viss systematikk og ‘romfølelse’, og jeg merker at 5-åringen har dette naturlig i langt større grad enn jeg har - jeg kan gjøre helt tåpelige feil innimellom som far aldri ville gjort og som 5-åringen legger merke til😅 Anonymkode: bbf3f...c7d 6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #5 Skrevet 13. desember 2021 Noen legobokser er jo beregnet for voksne eller store barn, det står alder på boksen Et stort StarWars-romskip er vel typisk noe det står iallfall 10+ på feks. Denne står det 16+ på: Men denne enklere er 8+ Men om du synes lego-bygg beregnet på 8åringer er vanskelig så har du muligens litt lav IQ ja, sorry å si det 😄 Og er vel ikke for spesielt interesserte barn men de må jo like å bygge + klare å sitte stille en stund. Men de fleste barn liker å bygge ting og det med å sitte rolig og konsentrere seg er vel både personlighet og hva de har lært av foreldre. Anonymkode: 58d30...84b 10
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #6 Skrevet 13. desember 2021 Det kommer helt an på hva man vender barna til. Mine elsket lego tidlig, men spesielt yngste ville ha mye hjelp og selskap med byggingen. Jeg har likt lego siden jeg var liten så det var gøy å gjøre noe sammen. Men å forvente at alle liker å bygge alene kan slå feil. Anonymkode: 3c7f0...f54 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #7 Skrevet 13. desember 2021 Lego fenger mange barn, det. Tidløs moro for alle aldre (4 år+). Min som nettopp fylte syv bygget alt uansett alder på boksen. Han leser bruksanvisningen og bygger i vei, har ikke trengt hjelp av oss på et par år. Rommet fullt av Lego 😅 Anonymkode: c996b...345 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #8 Skrevet 13. desember 2021 Her bygges det med Lego Classic av alle man! Kjempe gøy, og kreativt 😊 Anonymkode: cb4c5...e8c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #9 Skrevet 14. desember 2021 Lego har aldri mine 4 vert intressert i, de lekte litt med duplo,men lego var aldri av intresse, så spent på hva minstemann liker, han er ganske annerderles enn brødrene Anonymkode: 5e5ae...cef
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #11 Skrevet 14. desember 2021 Lego krever også trening. DVS at barn starter med små figurer, og bygger opp ferdigheter. det er både romforståelse, strategi men også tålmodighet, og evne til å følge oppskrift og finne riktig brikke. Det er nok vanskelig for en 8åring å bygge stort romskip, dersom 8åringen ha brygget lite tidligere. Men ser også at eks min nevø på 3 som har bygget Lego med sin far siden han var 1 er veldig flink til å se på tegninger og finne riktig del /plassere den rett. han vil garantert kunne bygge romskip om et par år. Anonymkode: cfffe...2d6 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #12 Skrevet 14. desember 2021 Lego er for alle aldre, her bygges det i alderen 8-43 år 😄 Noen sett er enkle og bygges på under 1 time, andre sett er utformet slik at man kan kose seg i timer og dager med å bygge fordi de er såpass store og kompliserte 😊 Ene barnet vårt elsker Lego og til ham gir vi hvert år et litt stort og «komplisert» sett til jul som han koser seg med å sitte ett par timer hver dag og bygger i juleferien 😊 Anonymkode: 9cbc1...501
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #13 Skrevet 14. desember 2021 Hvis du følger manualen og ikke roter bort brikker er det for de fleste voksne enkelt å veilede barn. Man begynner som regel med små sett med feks en liten figur og klosser til å bygge en bil eller et fly feks. Mengdetrening hjelper! De fleste barn jeg kjenner som regelmessig bygger lego etter fantasi, mestrer lego med aldersforslag 12+ fra de er 8-9 år med litt hjelp. Men ikke alle. Barn og deres ferdigheter er ulike. Anonymkode: b994e...0ec 4
Hactar Skrevet 14. desember 2021 #14 Skrevet 14. desember 2021 Som nevnt av flere, kommer Lego i veldig mange vanskelighetsgrader. Men mye av Lego sin styrke, er at det er så fleksibelt til å bygge fritt med. Om interessen er å bygge store Minecraft-landskap eller å finne ut hvordan tannhjul påvirker hverandre, har Lego delene som skal til. Halve moroa er å demontere settet man har bygget og lage sine egne versjoner av det samme, eller noe helt annet. 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #15 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Her bygges det med Lego Classic av alle man! Kjempe gøy, og kreativt 😊 Anonymkode: cb4c5...e8c Når familien samles og legoen er på gulvet sitter vi alle rundt i stua å bygger på noe. Besteforeldre, tanter, onkler, foreldre og barn. Det er en fin familieaktivitet for oss og ingen konkurranse om å lage noe fantastisk eller unikt. Vi bygger etter fri fantasi og koser oss. Anonymkode: b994e...0ec
Titania Skrevet 14. desember 2021 #16 Skrevet 14. desember 2021 Lego er for alle 😄 Jeg har nettopp kjøpt meg 3-4 sett selv 😄 Har vel brukt 1 uke på halvparten av byggeinstruksjonene på der ene settet, og mistenker at noe er bygget feil 🙈 Men det er gøy 😄 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det virker så enormt komplisert å bygge ulike ting og figurer. Nesten så man må være voksen for å klare det? Eller er det bare meg som har litt lav IQ? Det må da ta timevis og dagevis for en 8-åring å bygge opp et stort Star Wars romskip f.eks.? Anonymkode: e4996...208 Og ja det tar dagesvis å bygge store sett. Er du mor og har lite barn og vil den skal klare Lego så kan du lære barnet at han må følge bruksanvisningen og at han må ikke rote bort deler mens man bygger opp noe. Sitt feks ved spisebordet og ikke på gulvet med småsøsken og masse leker om han bygger opp noe med bruksanvisning (unngå at deler blir borte mens man bygger). Når man følger bruksanvisning så er det lett. Anonymkode: feb3f...28e 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 Lego gir masse mestringsfølelse både for barn og voksen. Anonymkode: feb3f...28e 2
Leitz Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 LEGO er jo helt fantastisk universelt. Men det er nok ikke alle som synes det fenger like mye. Akkurat som at noen synes det er gøy å spille instrumenter, mens andre ikke kan skjønne vitsen.. Synd det er så dyrt bare😅 1
Carrot Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 Noe av det beste med julen var dagene etterpå sammen med ungene og lego, se dem finne ut av tegningene, gi tips om de sto fast, eller bygge sammen når de var mindre ❤️ familietid på sitt beste..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå