Gå til innhold

opppussing/tapetsering


Gjest gjesteguri

Anbefalte innlegg

Gjest gjesteguri

Hei hei..

Jeg har tenkt å tapetsere et rom..Kontor.Fr før av er det gammel strie eller noe..som er sånn hårete med brune stiper i..Ikke malt.He he,noen som skjønte?

Jeg har ikke noe ønske om å male oppå denne.

Når man river av det ytterste laget,sitter det papir igjen."

Går det an å grunne det papiret og deretter tapetsere?Eller må papiret" av?

Glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror at du kan tapetsere med ny tapet utenpå det tynne papirlaget som blir igjen når du har dratt av strien. Men snakk med noen i en malerbutikk for å være sikker!

Ellers kan du sikkert finne noen nyttige tips på f.eks

www.ifi.no eller www.jotun.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff - kjenner altfor godt til slik tapet. Både stue, gang og kontor her var slik da vi flyttet inn. For en jobb det var å få det vekk...Om du sitter igjen med en jevn overflate med papir så er ikke det noe problem å tapetsere over det. Vi gjorde det i gangen - tok bare av den "hårete"delen av tapeten, og pusset lett over papiret for å få en jevn overflate. Tapetserte rett på det, grunnet ikke eller noe. Ble kjempefint!

Men - både i stuen og på konoret ble det veldig ujevnt. Tapeten satt på godt på at enkelte steder fikk vi av bare den "hårete" delen mens andre steder måtte vi bruke skrape og fikk dermed også med papiret under. Så i de rommene endte vi opp med å måtte fjerne alt, for ellers hadde det blitt for store ujevnheter. Det er utrolig hvor små ting som faktisk synes etter at en har tapetsert (kommer sikkert ann på hva slags tapet en har, men der hvor vi slurvet litt med grunnarbeidet er det blitt lite pent)

Så jeg ville anbefalt dere å prøve å fjerne bare den hårete delen, men hvis dere først ahr fjernet noe pair ville jeg nok fjernet resten også. Vi brukte en dampvasker og da gikk det egentlig ganske greit av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...