Gå til innhold

Therese Lien

supermamz

Anbefalte innlegg

Bellabellee skrev (2 timer siden):

Her henter de navnet Amicas fra 🤔

2A4AED91-8F88-42E5-A8E1-E4A87689B017.png

De har fortalt hvor de hentet navnet i fra 😉 fantasien lever videre på KG

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sharp75! skrev (6 timer siden):

Synd og skam at fantasien ikke er å finne hos påvirkere som Lien.. Kopi av andres arbeid er lavmål.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bellabellee skrev (8 timer siden):

Her henter de navnet Amicas fra 🤔

Men i alle dager. Er det en kjolebutikk fra før som heter omtrent det samme?!! Har de så lite fantasi at de ikke klarer å finne navn selv? Eller håper de at folk som kjenner Amica fra før handler på feil nettside? Hvorfor er det ingen som stopper denne gjengen?!! Jeg hadde vært flau hadde dette vært meg selv som gjorde slik! 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Men i alle dager. Er det en kjolebutikk fra før som heter omtrent det samme?!! Har de så lite fantasi at de ikke klarer å finne navn selv? Eller håper de at folk som kjenner Amica fra før handler på feil nettside? Hvorfor er det ingen som stopper denne gjengen?!! Jeg hadde vært flau hadde dette vært meg selv som gjorde slik! 

Kjolebutikk i Grimstad 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Handler feil? Sjekk opp en gang hva Amica i Grimstad er før man uttaler seg. Tror det skal noe til før man "handler feil". 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (8 timer siden):

Du synes ikke det er noe merkelig å ha et så likt navn som finnes fra før og det er en butikk med dameklær(kjoler blant snnet)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (13 minutter siden):

Du synes ikke det er noe merkelig å ha et så likt navn som finnes fra før og det er en butikk med dameklær(kjoler blant snnet)

Nei, før hadde vi Rema og Rimi 🤷‍♀️ begge solgte mat, hvem brydde seg? Finnes flere butikker i Norges land som har navn som er ganske like, men det er ikke så nøye, for nå er det influencere som skal tas 🥴 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Nei, før hadde vi Rema og Rimi 🤷‍♀️ begge solgte mat, hvem brydde seg? Finnes flere butikker i Norges land som har navn som er ganske like, men det er ikke så nøye, for nå er det influencere som skal tas 🥴 

Å kopiere andres arbeid sitter du altså her og forsvarer. 🥴

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 time siden):

Ja klart det at influencere skal tas, det er målet til alle🙄

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (27 minutter siden):

Å kopiere andres arbeid sitter du altså her og forsvarer. 🥴

Forsvare, forsvare, forsvare..... Dra hvilket kort du vil 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (4 minutter siden):

Forsvare, forsvare, forsvare..... Dra hvilket kort du vil 🤷‍♀️ 

Alt påvirkeren gjør forsvarer du i dine innlegg. Skal ikke Lien opptre redelig? Å kopiere andres arbeid er faktisk ikke lov. Lovverket gjelder ikke for Lien da hun er påvirker, er det det du vil frem til i dine innlegg?

Endret av AnnePåLande
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså…. Jeg kjøper sjeldent det influensere lager selv, men å si at alt er copy cat og fake synes jeg blir litt i overkant. 

Jeg har også en 99% drømmekjole i skapet. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg også ville laget den kjolen på nytt og fått den helt perfekt.

Jeg hadde en pysj i 2020 jeg digget, men ermene var for lange og livet var for lavt. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg også ville laget den pysjen på nytt og fått den helt perfekt. 

and the list goes on. 

Det er sjeldent bedrifter/designere etc finner opp kruttet selv hver gang. Man hentet inspo fra noe man liker selv og lager egen versjon. Sånn har det ALLTID vært. 

Det er mye å ta influensere på, men dette synes jeg ikke er en av de. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (30 minutter siden):

Alt påvirkeren gjør forsvarer du i dine innlegg. Skal ikke Lien opptre redelig? Å kopiere andres arbeid er faktisk ikke lov. Lovverket gjelder ikke for Lien da hun er påvirker, er det det du vil frem til i dine innlegg?

Igjen, dine ord..... Det nytter ikke hva andre sier, kritikerne har bestemt seg. Når andre kommer med sin mening så nytter det ikke, dere har ikke fasiten..... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (2 minutter siden):

Igjen, dine ord..... Det nytter ikke hva andre sier, kritikerne har bestemt seg. Når andre kommer med sin mening så nytter det ikke, dere har ikke fasiten..... 

Jeg leser innleggene dine og du støtter oppom virker som plagierer andres produkt.

Du snakker mye om fasiten.. er det du som sitter på fasiten? Lovverket gjelder ikke for Lien? Du svarer ikke på det jeg skriver til deg angående forretningsdriften som Lien bedriver med. 

Endret av AnnePåLande
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (Akkurat nå):

Jeg leser innleggene dine og du støtter oppom virker som plagierer andres produkt.

Du snakker mye om fasiten.. er det du som sitter på fasiten? Lovverket gjelder ikke for Lien?

Ok. Er du lovverket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Ok. Er du lovverket? 

?

Du ser vel selv at dette ikke holder mål? Hvem i alle dager kommer noe så useriøst?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnnePåLande skrev (2 minutter siden):

Du snakker mye om fasiten.. er det du som sitter på fasiten? Lovverket gjelder ikke for Lien?

Hvor står det at man ikke kan ha 2 butikker/nettsteder der de heter tilnærmet likt? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Hvor står det at man ikke kan ha 2 butikker/nettsteder der de heter tilnærmet likt? 🤔

Nå må du begynne å svare på innleggene som jeg skriver til deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (1 minutt siden):

?

Du ser vel selv at dette ikke holder mål? Hvem i alle dager kommer noe så useriøst?

Ser du forskjellen? Side opp og ned, tror poenget er kommet fram. Om loven mener det er gjort feil her, f.eks Amica/Amicas (noe jeg tviler) så er det ikke KG sitt ansvar til å dømme, men dommen er visst allerede talt av kritikerne som tror de har fasiten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Ser du forskjellen? Side opp og ned, tror poenget er kommet fram. Om loven mener det er gjort feil her, f.eks Amica/Amicas (noe jeg tviler) så er det ikke KG sitt ansvar til å dømme, men dommen er visst allerede talt av kritikerne som tror de har fasiten. 

Du har ingen argumenter for at Lien skal fortsette med plagieringen, ingen.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...