Hatsumomo Skrevet 14. desember 2021 #261 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Denne berøringsangsten mot å stenge skoler/bhg begynner å bli ganske drøy når det er der smitten er! Man kan snakke mye om vern av barna, men i praksis blir jo dette overhodet ingen vern - greit at barn smittes og blir sjeldent syke, men hvor bra er det for barna å sitte innestengt i karantene i ørten dager med den samme utsattheten mot vold/overgrep kontra at skole/bhg gir fri og barna kan i det minste være ute eller på besøk hos andre for å slippe unna vold/overgrep. Det er jo karantene for veldig mange barn som blir utfallet av åpne skoler/bgh mens smitten sprer seg fritt. Endret 14. desember 2021 av Hatsumomo 8
Kollontaj Skrevet 14. desember 2021 #262 Skrevet 14. desember 2021 (endret) BellaMargitha skrev (1 time siden): Det er da mange vaksinerte innlagt på sykehus nå! Enkel matte! 90% av den voksne befolkningen i Norge er fullvaksinert, 10% av de innlagte er uvaksinerte. Er for all del vaksinert selv- men jeg tror ikke og antar overhodet ikke at jeg er beskyttet mot alvorlig sykdom slik disse tallene fremstår nå! Mange eldre vaksinerte innlagt, men de middelaldrende uten vaksine utgjør en betydelig andel, faktisk nesten like mange, selv om gruppa uvaksinerte er mye mindre. https://www.aftenposten.no/norge/i/QyEbQW/noe-har-endret-seg-den-siste-tiden-se-hvem-som-legges-inn-paa-norske-s Endret 14. desember 2021 av Kollontaj 5
rosemarin Skrevet 14. desember 2021 #263 Skrevet 14. desember 2021 Nelsonmandela skrev (7 timer siden): Gjelder det ikke lenger at helsepersonell skal i karantene (på jobb og hjemme) hvis nærkontakt med omikron-smitte? Virker som det ikke lenger er noe spesielt mtp omikron, men felles karanteneregler for begge varianter. Er man huastandamedlem: 7 dager karantene. Øvrig nærkontakt: Karantene i 7 dager, men kan gå på jobb etter tre med negativ test
zemer Skrevet 14. desember 2021 #264 Skrevet 14. desember 2021 Hatsumomo skrev (5 timer siden): Denne berøringsangsten mot å stenge skoler/bhg begynner å bli ganske drøy når det er der smitten er! Man kan snakke mye om vern av barna, men i praksis blir jo dette overhodet ingen vern - greit at barn smittes og blir sjeldent syke, men hvor bra er det for barna å sitte innestengt i karantene i ørten dager med den samme utsattheten mot vold/overgrep kontra at skole/bhg gir fri og barna kan i det minste være ute eller på besøk hos andre for å slippe unna vold/overgrep. Det er jo karantene for veldig mange barn som blir utfallet av åpne skoler/bgh mens smitten sprer seg fritt. Enig. De kunne fint hatt hjemmeskole de siste dagene. De klarte det i går her, men åpnet igjen i dag. Smitten har eksplodert på skolene her, lite lyst på karantene eller være syk i jula. 3
Blått Skrevet 14. desember 2021 #265 Skrevet 14. desember 2021 Jeg leste de fleste tiltakene og må innrømme at jeg ikke skjønner ikke så mye av dem. De er litt tunge å lese, men jeg.. om jeg skal gjette.. så ser det ut som spabehandlingen min går til helvete. Har virkelig hatt en tung tid det siste halvåret og kjenner at det svir - at det ikke blir noe av. Registrerer meg også at det er skjenkestopp igjen.. både ute og inne. Regner med at det blir full fest hver lørdag og søndag hos naboen igjen sånn som i vår. Det blir ekstremt morsomt, spesielt med han som er så hensynsfull og høflig. At skolene og barnehagene får gult nivå - et par dager før ferien - jeg skal innrømme at jeg måtte glise litt. Hva er poenget? Et par dager før ferien? Er det bare for at det skal se fint ut?
Example Skrevet 14. desember 2021 #266 Skrevet 14. desember 2021 Hatsumomo skrev (6 timer siden): Denne berøringsangsten mot å stenge skoler/bhg begynner å bli ganske drøy når det er der smitten er! Man kan snakke mye om vern av barna, men i praksis blir jo dette overhodet ingen vern - greit at barn smittes og blir sjeldent syke, men hvor bra er det for barna å sitte innestengt i karantene i ørten dager med den samme utsattheten mot vold/overgrep kontra at skole/bhg gir fri og barna kan i det minste være ute eller på besøk hos andre for å slippe unna vold/overgrep. Det er jo karantene for veldig mange barn som blir utfallet av åpne skoler/bgh mens smitten sprer seg fritt. Man dreit seg rett og slett ut i fjor. De stengte skolene unødvendig og for lenge. Det gjør at man neppe gjør det igjen, med mindre det er helt tvingende nødvendig. Det var ikke nødvendig å stenge skolene i to måneder våren 2020. Det var en skam sett i lys av det som kom videre. 2
Minlillelykke Skrevet 14. desember 2021 #267 Skrevet 14. desember 2021 Sportydame skrev (16 timer siden): Jeg stod 2 timer i kø midt på natten på Gardermoen sist uke ihvertfall.... 😉 Bra de har gjort noe med det😊 1
Elaine Marley Skrevet 14. desember 2021 #268 Skrevet 14. desember 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Gjest havrekaffe Skrevet 14. desember 2021 #269 Skrevet 14. desember 2021 19 hours ago, EmmiPeltto said: Fy faen så kvalmt og rasistisk Rasistisk å påpeke sannheten?
Djungelvrål Skrevet 14. desember 2021 #270 Skrevet 14. desember 2021 Sobriety skrev (19 timer siden): Det har ikke vært det lenge, dem satte inn det påbudet ALTFOR sent! Tror du det hadde hjulpet om det var munnbindpåbud for 1 mnd siden?
Fremhevede innlegg