Gå til innhold

Nye tiltak varsles

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fame skrev (24 minutter siden):

Helsepersonell må nå på jobb selv om vi er i smittekarantene uansett virustype. Når vi ikke er på jobb, derimot, er vi i karantene igjen 

Haha! Det er så vanvittig komisk! I dag så havnet ordet "fritidskarantene" på pallen. I karantene på fritiden, men fullt lov å dra på jobb og jobbe med syke i arbeidstiden, så tilbake til karanten. Er så dumt det bare kan bli. De som skulle vært mest skjermet (pasientene på sykehus) risikerer å bli møtt av mennesker som skulle vært i karantene.

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sweetheaven skrev (3 minutter siden):

Haha! Det er så vanvittig komisk! I dag så havnet ordet "fritidskarantene" på pallen. I karantene på fritiden, men fullt lov å dra på jobb og jobbe med syke i arbeidstiden, så tilbake til karanten. Er så dumt det bare kan bli. De som skulle vært mest skjermet (pasientene på sykehus) risikerer å bli møtt av mennesker som skulle vært i karantene.

Jeg jobber på kreftavdeling på sykehus. Beste plassen å få smitte på..

Skrevet

Fikk ikke med meg sendingen. Er hytta forbudt igjen?

Skrevet

Det er merkelig altså.  At man ikke skal evne å trekke i nødbremsen før toget har kjørt rett i veggen. Nå har denne langtrukne arrogansen og ansvarsfraskrivelsen ført oss til nærmest en garanti for nedstengning. Vi lærer aldri..

• Liker 12
Skrevet
Athena79 skrev (11 minutter siden):

De burde stenge landegrensene. 

Norge er landet med mest smitte... 

• Liker 4
Skrevet
8 hours ago, havrekaffe said:

Egentlig provoserende når man vet at tiltak hjelper så gir de blanke. Kommer hit til landet og blir foret med penger fra den norske stat så kan dem ikke få på seg et munnbind en gang.

Fy faen så kvalmt og rasistisk

• Liker 12
Skrevet
ATLAS6 skrev (29 minutter siden):

Takk til alle uvaksinerte som fortsetter å kjøre sitt egoistiske løp og skaper konsekvenser for alle. 

Så det er de få uvaksinerte sin skyld mener du? Aldri har så mange vaksinert seg aldri har vi hatt så mye smitte, så er dette det lille antallet uvaksinerte sin skyld?

• Liker 10
Skrevet
Athena79 skrev (22 minutter siden):

De burde stenge landegrensene. 

Ja, slik at ingen kommer hit og blir smittet? Så omtenksomt av deg 🙂

• Liker 6
Skrevet

Når de kan bestemme hvor vi skal gå, stå, jobbe, hvordan vi skal oppføre oss, hvem vi kan besøke i jula, hva vi kan drikke osv, så burde de f... kunne bestemme at alle må stille seg i kø for å få vaksine også. 

• Liker 2
Skrevet

Kranglefanter…får helt angst av hele greia, så mange folk som mener de har bedre forutsetning enn de på pressekonferansen  for å si hva som er rett å gjøre…

🤮

• Liker 5
Skrevet
Prelunia skrev (29 minutter siden):

Heller takk til de vaksinerte som drar til utlandet  , julebord  , sosiale sammenkomster, drar på mange butikker osv. Jeg er ikke vaksinert (pga graviditet) , men jeg har hatt få nærkontakter,  bestiller alt på nett  , drar ikke til utlandet og lever generelt forsiktig. Kjenner at jeg begynner å bli mektig lei av utsagn som dette... 

Dette så vi beviset på da omikron kom og liksom var «det perfekte påskudd» for å teste fullvaksinerte på grensen. Her jeg bor har det vært positive tester daglig fra utlandet. Ingen grunn til å tro at det ikke var smittede før de startet testingen🙄

• Liker 4
Skrevet

Tanken på at samfunnskritiske områder kan bryte sammen pga at mange blir smittet samtidig skremmer meg. Tenker på mangel av personale på sykehus, alders-og sykehjem, vernede boliger, hjemmesykepleie osv. 

• Liker 4
Skrevet
Rucula skrev (8 timer siden):

Jeg vedder på at det bare blir flere humbug tiltak... 

Litt reduksjon i åpningstider på den lokale puben og noe bullshit om munnbind.

Jeg sitter her på kontoret fordi sjefen nekter hjemmekontor. Så et påbud om hjemmekontor og ikke bare teite anbefalinger hadde vært fint! 

Hvorfor gidder du å jobbe der da? Er vanlig nå at arbeidsgiver tilbyr hjemmekontor. Hvis sjefen din ikke klarer å justere seg så kommer hun/han til å slite med å rekruttere nye ansatte.

• Liker 2
Skrevet
ATLAS6 skrev (33 minutter siden):

Takk til alle uvaksinerte som fortsetter å kjøre sitt egoistiske løp og skaper konsekvenser for alle. 

Nå er det vel stort sett vaksinerte på julebordsfylla, ferieturer og konserter du skal skylde på.. om du nå må peke finger.

Synes det er helt vannvittig hvordan vi henger ut, peker finger og hater på andre mennesker. Er det virkelig nødvendig å skylde på noen? Ser dere ikke splittelsen det skaper? Ser ikke media hvordan det de skriver påvirker våre relasjoner? Vi snakker hele tiden om dugnad og omsorg. Men omsorg og respekt er det jammen meg lite av altså. I stedet er det "vi mot dem".. skulle jo tro vi hadde lært noe om hvor farlig dette er fra historien. 

• Liker 10
Skrevet
Rucula skrev (8 timer siden):

Jeg vedder på at det bare blir flere humbug tiltak... 

Litt reduksjon i åpningstider på den lokale puben og noe bullshit om munnbind.

Jeg sitter her på kontoret fordi sjefen nekter hjemmekontor. Så et påbud om hjemmekontor og ikke bare teite anbefalinger hadde vært fint! 

Hadde sendt en mail til kommunen jeg og tipset dem :) 

«Alle som kan skal» er jo en rimelig direkte beskjed. 

Hvilken bransje er dette her?

Angående de nye tiltakene så merker jo ikke vi i Oslo vesentlig forskjell egentlig - vi har hatt det strengt hele veien. 

Men jeg er veldig bekymret for uteliv- og restaurant nå merker jeg. 

• Liker 4
Skrevet
DetVarIkkeMeg skrev (11 minutter siden):

Hvorfor gidder du å jobbe der da? Er vanlig nå at arbeidsgiver tilbyr hjemmekontor. Hvis sjefen din ikke klarer å justere seg så kommer hun/han til å slite med å rekruttere nye ansatte.

Tro meg! Jeg søker

Var på et andre gangs intervju for en uke siden, men det er sykt mange om beinet

• Liker 4
Skrevet
Rucula skrev (7 minutter siden):

Tro meg! Jeg søker

Var på et andre gangs intervju for en uke siden, men det er sykt mange om beinet

Masse lykke til! 

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal gjøre som jeg får beskjed om, men jeg vil gjerne ha svar på et par ting.

1. Hvor mange flere intensivsenger har myndighetene opprettet siden starten av pandemien?

2. Hvorfor får (topp)idretten fortsette som før - med opptil 3000 publikummere om jeg leste riktig - mens uteliv/servering må stenge (i hvert fall i praksis)?

Det er ikke alt som henger på greip for meg.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Synes det er så ufattelig dårlig gjort av dem å utsette det så lenge. HELT utilgivelig! Dem kunne satt inn enkle små tiltak for lenge siden, som ikke hadde gitt store konsekvenser for dem i utelivsbransjen. Smitten hadde holdt seg jevnt uten å stige og innleggelsene ville holdt seg lavt nede. 
Folk blir jo arbeidsløse og bedrifter går konkurs. Og mange sliter psykisk pga disse inngripende tiltakene. Også dette nå rett i julen….. Fellesferien blir ødelagt. Mange har ikke fått hatt julebord, julelunsj, juleaktiviteter i desember pga det her. For å ikke snakke om vår negativt dette går utover økonomien å holde alt nedstengt.

Jeg orker snart ikke mer…. Dette går inn på psyken min!

Jeg har ikke ord. For noen klovner dem er! 

Endret av Sobriety
  • Liker 7
Skrevet
Tone83 skrev (31 minutter siden):

Kranglefanter…får helt angst av hele greia, så mange folk som mener de har bedre forutsetning enn de på pressekonferansen  for å si hva som er rett å gjøre…

🤮

Folk klikker både her og der

• Liker 1
  • Opprett ny...