Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #181 Skrevet 13. desember 2021 Blueberrymuffin skrev (Akkurat nå): Jævla forbanna for at skolen ikke blir stengt. Unnskyld, men hva FAEN er det regjeringen tenker med. Er her det er desidert mest smitte, da er iværtfall jula ødelagt for veldig mange familier når vi på trass skal holde skolene åpne. Hurra, for feig og ubrukelig regjering, skam. Øh? Hele bransjer blir ødelagt, og du raser fordi skolene ikke får ekstra lang juleferie? Skammelig, ærlig talt. 8
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #182 Skrevet 13. desember 2021 Lothlorien- skrev (Akkurat nå): Du har ikke fulgt med. Jo det har jeg. Hvor ellers er det det blir forandringer? Ikke på skolen. Ikke i helsevesenet. Litt færre på besøk hjemme. Det er jo kun utelivsbransjen de har gått på. Ellers er det bare en masse anbefalinger. 5
Antiviruset Skrevet 13. desember 2021 #183 Skrevet 13. desember 2021 Anonymus1986 skrev (1 minutt siden): Dette er dødstøtet for store deler av kultur-livet og utelivs-bransjen. Og det blir jo mer smitte når folk samler seg på hjemmefester. Helt idiotisk med NASJONAL skjenkestopp.. Betyr ikke noe med denne sjenkestoppen eller ikke uansett. Byen selv med sjenking til midnatt er i praksis null og niks aktivitet. Pub og restauranter er tomme og de tjener ikke penger uansett. Så de må få dekket sine utgifter videre inn 2022. Norge har enormt med penger etter at oljefondet drar inn xxxxxx milliarder kroner ekstra. Det må vi bruke i samfunnet til denne epidemien slik at de mest utsatte næringene ikke rammes så hardt. 4
EmmiPeltto Skrevet 13. desember 2021 #184 Skrevet 13. desember 2021 Kan noen fortelle meg hvordan det er mulig at det er så høyt smitte i norge nå ifth resten av europa? Alle er jo vaksinert! 2
Fame Skrevet 13. desember 2021 #185 Skrevet 13. desember 2021 Sinsiew skrev (Akkurat nå): Jo det har jeg. Hvor ellers er det det blir forandringer? Ikke på skolen. Ikke i helsevesenet. Litt færre på besøk hjemme. Det er jo kun utelivsbransjen de har gått på. Ellers er det bare en masse anbefalinger. Helsepersonell må nå på jobb selv om vi er i smittekarantene uansett virustype. Når vi ikke er på jobb, derimot, er vi i karantene igjen 6
Havtorn Skrevet 13. desember 2021 #186 Skrevet 13. desember 2021 Er spent på hvordan det blir med maks antall på julefeiring osv., null stress med mer hjemmekontor her i heimen heldigvis. Glad for at de verner om barn og unge. 2
Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #187 Skrevet 13. desember 2021 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Jo det har jeg. Hvor ellers er det det blir forandringer? Ikke på skolen. Ikke i helsevesenet. Litt færre på besøk hjemme. Det er jo kun utelivsbransjen de har gått på. Ellers er det bare en masse anbefalinger. Blir endringer i skolen jo, så du har ikke fulgt med. Utelivsbransjen ødelegges. Selvsagt skal skolen være åpen, men blir masse idiotiske begrensninger. Folk flest er vaksinert, så nå må politkerne begynne å ta hensyn til det og roe ned maktkåtheten sin. 5
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #188 Skrevet 13. desember 2021 Lothlorien- skrev (Akkurat nå): Blir endringer i skolen jo, så du har ikke fulgt med. Utelivsbransjen ødelegges. Selvsagt skal skolen være åpen, men blir masse idiotiske begrensninger. Folk flest er vaksinert, så nå må politkerne begynne å ta hensyn til det og roe ned maktkåtheten sin. Hvilke endringer i skolen? Vi må begynne å vaske pultene igjen. Det blir ingen andre forandringer der jeg jobber i hvert fall, ettersom vi allerede har avlyst alle arr, ikke blander klasser osv. 6
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #189 Skrevet 13. desember 2021 Fame skrev (2 minutter siden): Helsepersonell må nå på jobb selv om vi er i smittekarantene uansett virustype. Når vi ikke er på jobb, derimot, er vi i karantene igjen Tullete. 4
Leonaen Skrevet 13. desember 2021 #190 Skrevet 13. desember 2021 Gagaen skrev (3 minutter siden): Gult nivå øker bare belastningen på de ansatte hvertfall. Stenging er det eneste rette. Jeg er helt enig. Stenging hadde vært det eneste riktige nå de siste dagene før jul. Sinsiew skrev (4 minutter siden): Jeg har testet meg 6(!!!)ganger siden oktober pga smitte på skolen. Ganske lei. Nå er jo alt avlyst og vi får ikke være sammen med andre klasser men det hjelper ikke når de er sammen i friminutt og på SFO. Jeg vet. Jeg satt å ventet på at bhg og skole skulle stenge. Men nei. Det finnes ikke vikarer å hente. Sykefraværet er skyhøyt. Barna har «smittefest» i bhg og skoler. Det er helt kaos. Men gult nivå er jo bare latterlig nå 😨😨 9
Blueberrymuffin Skrevet 13. desember 2021 #191 Skrevet 13. desember 2021 (endret) Lothlorien- skrev (23 minutter siden): Øh? Hele bransjer blir ødelagt, og du raser fordi skolene ikke får ekstra lang juleferie? Skammelig, ærlig talt. Jeg snakker ikke økonomi. Men at det faktisk er i skolene det er mest smitte, og da er det der man bør stramme inn. Tenk på alle assistenter, lærere, barn som vasser i smitte, og risikerer å bli sitte alene og isolert på julaften fordi de blir tvunget til å holde skolen åpen. Det er så jævla ansvarsløst. Skolen er problemet til den enorme smitteeksplosjonen vi ser, og da er det bakvendt og helt sinnsvakt å ikke stenge ned skole. Skammelig at du tenker mer på alkohol enn at smitten får fortsette å florere på norske skoler. Blir mange lærere, assistenter og barnefamilier som risikerer smitte før jul, og ende opp i isolasjon på julaften. DET er drøyt, og enda mer drøyt at du reagerer på at jeg reagerte på at skolen holdes åpen. Handler ikke en dritt om lenger juleferie, men faktisk ta ansvar for å få ned smitten og faktisk redde julen for småbarnsfamilier. Skammelig svar fra deg. Endret 13. desember 2021 av Blueberrymuffin 11
parmanoia Skrevet 13. desember 2021 #192 Skrevet 13. desember 2021 Ja ja. Det blir frisørtime på meg førstkommende fredag da. Det er jo fint. 1
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #193 Skrevet 13. desember 2021 Leonaen skrev (Akkurat nå): Jeg er helt enig. Stenging hadde vært det eneste riktige nå de siste dagene før jul. Jeg vet. Jeg satt å ventet på at bhg og skole skulle stenge. Men nei. Det finnes ikke vikarer å hente. Sykefraværet er skyhøyt. Barna har «smittefest» i bhg og skoler. Det er helt kaos. Men gult nivå er jo bare latterlig nå 😨😨 Helt krise. Vi har ikke lærere til å dekke opp alle klasser. Må derfor jobbe på tvers av klasser for at alle skal ha lærere. Vikarer får vi jo ikke. 7
Antiviruset Skrevet 13. desember 2021 #194 Skrevet 13. desember 2021 Lothlorien- skrev (8 minutter siden): Og hvorfor stenge ned fordi det blir mye smitte? De fleste er da vaksinert, var det ikke det som de påstod da, så snart befolkningen er vaksinert, så vender hverdagen tilbake til normalen. Nei, ikke likevel nei? Svindel og maktmisbruk. Ja det var det man trodde i vår og tidlig sommer, det kom fort antydninger fra Israel at vaksinen ikke fungerte så bra. Det gjør den ikke, den beskytter godt mot alvorlig sykdom men ikke tilstrekkelig til at man unngår at sykehuskapasiteten blir sprengt helt. Den er faktisk i ferd med det nå. Ingen kan spå fremtiden, man "trodde" man viste ikke. Det vi vet er at nedstenging vil fungere på smittespredning og dermed antall sykehus innleggelser. Mye smitte vil også bety antall flere syke som må innlegges uansett vaksinering eller ikke. Det er bare å innse realitetene som kommer nå! I stedet for å sitte å furte Det hjelper ingen som helst. 3
Fame Skrevet 13. desember 2021 #195 Skrevet 13. desember 2021 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Tullete. Enig i det, men det er da et nytt tiltak i helsevesenet 1
Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #196 Skrevet 13. desember 2021 Sinsiew skrev (1 minutt siden): Hvilke endringer i skolen? Vi må begynne å vaske pultene igjen. Det blir ingen andre forandringer der jeg jobber i hvert fall, ettersom vi allerede har avlyst alle arr, ikke blander klasser osv. Gult nivå, rødt nivå på mange vgs, rødt nivå på høgskoler, fagskoler, universitet (noe som er latterlig, i og med at så og si alle voksne er vaksinert nå). 3
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #197 Skrevet 13. desember 2021 Fame skrev (Akkurat nå): Enig i det, men det er da et nytt tiltak i helsevesenet Jeg mente mer i retning av opprustning for å hemme smitte jeg da.
Muskath Skrevet 13. desember 2021 #198 Skrevet 13. desember 2021 2 minutter siden, Lothlorien- said: Blir endringer i skolen jo, så du har ikke fulgt med. Utelivsbransjen ødelegges. Selvsagt skal skolen være åpen, men blir masse idiotiske begrensninger. Folk flest er vaksinert, så nå må politkerne begynne å ta hensyn til det og roe ned maktkåtheten sin. Folk blir smittet til tross for vaksiner. Og jo flere som blir smittet, jo flere blir syke, noen alvorlig. Det blir fullere sykehus, økt sykefravær. 2
Sinsiew Skrevet 13. desember 2021 #199 Skrevet 13. desember 2021 Lothlorien- skrev (Akkurat nå): Gult nivå, rødt nivå på mange vgs, rødt nivå på høgskoler, fagskoler, universitet (noe som er latterlig, i og med at så og si alle voksne er vaksinert nå). Alle barneskoler jeg kjenner til har allerede operert på gult nivå ganske lenge.. Det er ikke så mange tiltak satt inn der smitten er størst. 7
Lothlorien- Skrevet 13. desember 2021 #200 Skrevet 13. desember 2021 Antiviruset skrev (1 minutt siden): Ja det var det man trodde i vår og tidlig sommer, det kom fort antydninger fra Israel at vaksinen ikke fungerte så bra. Det gjør den ikke, den beskytter godt mot alvorlig sykdom men ikke tilstrekkelig til at man unngår at sykehuskapasiteten blir sprengt helt. Den er faktisk i ferd med det nå. Ingen kan spå fremtiden, man "trodde" man viste ikke. Det vi vet er at nedstenging vil fungere på smittespredning og dermed antall sykehus innleggelser. Mye smitte vil også bety antall flere syke som må innlegges uansett vaksinering eller ikke. Det er bare å innse realitetene som kommer nå! I stedet for å sitte å furte Det hjelper ingen som helst. De fleste er vaksinert, og da skal ting fungere som normalt. De fleste som smittes får influensalikendne sykdomsforløp. Vi stenger da ikke ned pga. influensa. Hysterikere som sikler etter nedstengning ser jeg på som umoralske og maktsyke, dette burde ikke være lov. 7
Anbefalte innlegg