Gå til innhold

Dreit meg ut på elkjøp, gjorde jeg virkelig noe galt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Godt spørsmål. Har bare kjøpt store og dyre ting hos elkjøp de siste årene. Og da blir jo ting registrert hos betjening rundt om i butikken i de diverse avdelingene. Noen ganger så kan man betale der i tillegg også får man varen og kan gå rett ut. Andre ganger så blir det bare registrert, men man betaler i ordinær kasse. Noen ganger så blir det registrert i butikk, betalt i kasse og hentet på lager. For en angstpasient så må jeg si at det er ganske skremmende, uforutsigbart og utrygt, for jeg vet aldri hva jeg må gjøre når jeg kommer dit! Jeg må ta ting på sparket og det liker ikke angsten i det hele tatt. God eksponeringsterapi... men jeg liker det ikke. Og nå, den ene tingen jeg var helt sikker på skulle gå problemfritt, gikk til helvete. 😕

Ts

Anonymkode: f83ac...dae

Gå på coop obs isteden. Enklere og raskere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg dreit faktisk på meg på Elkjøp forrige uke. De har kundetoalett og jeg satset alt på at jeg kunne benytte meg av det. Dessverre var det i ustand da jeg kom dit. Klarte ikke å holde igjen så da dreit jeg rett og slett i buksa på Elkjøp.

Anonymkode: 47302...129

Du vant tråden!

Anonymkode: cfc7b...d3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er mye dårlig kundeservice om dagen. Jeg tror sosiale medier har skylden. Mange tror de lever i en virituell virkelighet der "I dont give a fuck"-holdningen man ser i sosiale medier også skal gjelde på arbeidsplass og at de kan ha en hvilken som helst holdning når de er på jobb. Bare å klage på behandlingen du har fått. Hvis han behandler kunder sånn så er det til slutt oppsigelsesgrunn.

Anonymkode: 66152...440

Ikke helt enig i dette. Jeg har jobbet med kundeservice i butikk i maaaaange år, og tror mange ansatte til slutt blir "utbrent" på kunder. Det er ekstremt mye kunder som oppfører seg helt forferdelig, er frekke, ekstremt kravstore og storforlangende - du som ansatt får ofte skylden for noe den ansatte ikke har noe som helst kontroll over, du risikerer å bli skjelt ut om kunden har en dårlig dag osv. Jeg husker jeg måtte sykmelde meg en periode fordi jeg psykisk ikke klarte å bli kjefta på og snakka ned til mange ganger om dagen lenger. Så at en ansatt kan være litt frekk og oppgitt  i tonen, spesielt nå i julehandelen hvor kundene er ekstremt stressa og dermed ofte blir EKSTRA sure og storforlangende, har jeg egentlig full forståelse for. 

Når det er sagt, så gjorde du ikke noe galt TS. Men jeg tror ikke du kan være så sensitiv at du lar denne éne hendelsen ødelegge så mye. Husk at det er mennesker som jobber der også. 

Anonymkode: 36c40...6bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid klikk og hent på Elkjøp, nettopp fordi det er helt umulig å finne ansatte ute i butikken, og de i kassen kan/vil ikke hjelpe.

Anonymkode: bea71...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde alvorlig sosial angst tidligere. Unngikk alt av butikker så mye jeg kunne. Ble bedre, begynte faktisk å jobbe i dagligvarebutikk. Det hjalp enormt, når man først er klar for å takle angsten er det eksponering som skal til (men ikke før man er klar!).

Mine tanker, basert på både angsten og erfaring med kundeservice, er at denne ansatte gjorde ikke jobben sin. Det er ikke ditt problem at ekspedisjonen ble slik, så han skal ikke la det gå utover deg! 

Du var uheldig med hvem du møtte på. Ikke gi opp nå, det blir bedre.

Synes forresten Elkjøp burde være unntatt for eksponeringsterapi, synes aldri det er noe hyggelig å handle der.

Anonymkode: 15adf...6cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elkjøp suger! Sure ansatte som bare er ute etter å lure kunder, de går i den skolen fra sjefene der. Møkka kjede!!!! 

Du gjorde ingenting galt og hvem som helst hadde tatt med seg spillet og gått til kassen. Det høres helt merkelig ut at man liksom må registrere det hos en annen ansatt først desuten kan man ikke stå halve dagen å vente på en ansatt der! 

Problemet her var Elkjøp og IKKE deg det skal du være 100% sikker på! 

Anonymkode: 40ecf...c61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Airman said:

Får de som regger varen før du går til kassen provisjon av salget? Gjerne derfor de ble sur fordi du gikk utenom regginga? 

Ja de får provisjon når de registrerer varen i butikken men hvorfor kassa ble sur over det kan jeg ikke skjønne. Han i kassa får jo ikke provisjonen når en selger registrerer den på sitt navn. Her var det sikkert sånn at han i kassa ikke viste hvordan han slår inn en vare når ikke strekkoden ikke virker og at han sikkert hadde en drittdårlig dag. 
 

TS: som andre sier. Du gjorde ikke noe feil. Og kjempebra at du eksponerer deg! Angst er et forferderlig handikapp! ❤️

Anonymkode: 5c946...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt mange ting, ikke bare spill, på Elkjøp uten å snakke med en ansatt først. Det skal ikke være et problem at den ikke blir «registrert på deg» før du tar den til kassen.

Her traff du på noen som hadde en dårlig dag, og som ikke kan jobben sin skikkelig.

Anonymkode: 2ae13...065

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg får ikke lov av psykologen. 😂 Det er unnvikende adferd som opprettholder angsten. Det er enkelt, trygt og forutsigbart, akkurat alt det angsten liker. Jeg må prøve å bare hoppe i det på den andre elkjøpen og håp det går bra og at jeg gjør alt riktig. 

Tro meg, jeg har misbrukt klikk og hent i mange år, kun for å unngå mennesker, unngå å spørre om hjelp, unngå å gå rundt i butikken for lenge, unngå å trigge angsten. klikk og hent er en angstpasients største drøm, det og google maps. 🙈


Ts

Anonymkode: f83ac...dae

Klikk og hent er bjørnetjeneste for sånne som oss, jeg bruker aldri det med mindre det er i nabobyen og jeg må sikre meg at jeg ikke kjører 8 mil fånyttes. 

Anonymkode: 61569...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke helt enig i dette. Jeg har jobbet med kundeservice i butikk i maaaaange år, og tror mange ansatte til slutt blir "utbrent" på kunder. Det er ekstremt mye kunder som oppfører seg helt forferdelig, er frekke, ekstremt kravstore og storforlangende - du som ansatt får ofte skylden for noe den ansatte ikke har noe som helst kontroll over, du risikerer å bli skjelt ut om kunden har en dårlig dag osv. Jeg husker jeg måtte sykmelde meg en periode fordi jeg psykisk ikke klarte å bli kjefta på og snakka ned til mange ganger om dagen lenger. Så at en ansatt kan være litt frekk og oppgitt  i tonen, spesielt nå i julehandelen hvor kundene er ekstremt stressa og dermed ofte blir EKSTRA sure og storforlangende, har jeg egentlig full forståelse for. 

Når det er sagt, så gjorde du ikke noe galt TS. Men jeg tror ikke du kan være så sensitiv at du lar denne éne hendelsen ødelegge så mye. Husk at det er mennesker som jobber der også. 

Anonymkode: 36c40...6bd

Rart å være frekk og oppgitt mot en som ikke oppførte seg slik først. Ikke så merkelig at jobben blir tung dersom man antar at alle kunder er vanskelige. Sannheten er vel tross alt at det fremdeles er et mindretall som er frekke, storforlangende og ubehøvlede kunder.

Anonymkode: ebbb1...343

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Klikk og hent er bjørnetjeneste for sånne som oss, jeg bruker aldri det med mindre det er i nabobyen og jeg må sikre meg at jeg ikke kjører 8 mil fånyttes. 

Anonymkode: 61569...279

Jeg kan bare bruke det ved slike situasjoner som du beskriver, og ved gode tilbud hvor man risikerer å miste sjansen om man ikke bruker klikk og hent. Men å bruke det for å unngå angsten og vanskelige situasjoner som jeg gruer meg til. Det har jeg ikke lov til, og med god grunn. I starten så kunne jeg bruke det på en veldig dårlig dag, hvor det å i det hele tatt gå ut og prate med en fremmed, var en seier i seg selv. For det krever jo bittelitt menneske samhandling, men absolutt ingenting i forhold til å ikke bruke det. Klikk og hent er litt som å jukse under eksponeringsterapi. 😂 Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bruke hjelpemidler som er mer unnvikelse adferd. Fordi det er så lett å falle tilbake til gamle vaner og grave seg selv ned i angsttanker og grubling. Har ikke mistet nattesøvnen på grunn av tankekjør og angst på i alle fall et år.. før i natt, på grunn av dem dumme hendelsen i går. 

ts

Anonymkode: f83ac...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør ikke noe galt hvis det ikke er ansatte som kan hjelpe deg. Jeg får aldri hjelp på Elkjøp, jeg gidder ikke prøve en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elkjøp er den kjipeste butikken å handle i av alle elkjeder. 
Oppsøk Power,  der slipper en kølappsystemet (som Elkjøp elsker), og si fra hva du ønsker og opplys gjerne hvilket nivå ditt  kjennskap til produktet er . 
Da vet betjeningen hvordan de skal hjelpe deg . Jeg sier gjerne fra om det er noe jeg ikke har peiling på, så slipper jeg å vrenge hjerna for å forstå hva betjeningen snakker om. 

Anonymkode: fbda2...6e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg får ikke lov av psykologen. 😂 Det er unnvikende adferd som opprettholder angsten. Det er enkelt, trygt og forutsigbart, akkurat alt det angsten liker. Jeg må prøve å bare hoppe i det på den andre elkjøpen og håp det går bra og at jeg gjør alt riktig. 

Tro meg, jeg har misbrukt klikk og hent i mange år, kun for å unngå mennesker, unngå å spørre om hjelp, unngå å gå rundt i butikken for lenge, unngå å trigge angsten. klikk og hent er en angstpasients største drøm, det og google maps. 🙈


Ts

Anonymkode: f83ac...dae

Da ønsker jeg deg lykke til neste gang. Og husk ar det ikke alltid er butikkens ansatte som har rett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sendt inn klage på kundeservice. Hvis du ikke husker navnet på navneskilt , skriver du klokkeslettet og dato. Sånne jyplinger du ble utsatt for , tar ikke ansvar eller noe på alvor før mange nok folk sender inn klage på måten de blir behandlet 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, AnonymBruker said:

jeg vurderer å gi faen i hele elkjøp for evig tid. 

Anonymkode: f83ac...dae

Samme her, jeg er temmelig lei. Jeg skjønner ikke hva som er greia til mange av de som jobber der, noen er jo så sure.

2 hours ago, AnonymBruker said:

Rart å være frekk og oppgitt mot en som ikke oppførte seg slik først. Ikke så merkelig at jobben blir tung dersom man antar at alle kunder er vanskelige. Sannheten er vel tross alt at det fremdeles er et mindretall som er frekke, storforlangende og ubehøvlede kunder.

Anonymkode: ebbb1...343

Det er også min erfaring, etter mange år i servicebransje: De aller, aller fleste kunder er greie. Noen få kan virke gretne og tverre til å begynne med, men de mykner opp etterhvert fordi jeg er hyggelig og imøtekommende. Det er faktisk ikke så vanskelig å smile, selv om det er en travel dag. Bonusen er at man også får en bedre dag selv.

Det er kun noen ekstremt få som er helt umulige å ha med å gjøre, som skriker og kjefter, er stygge og ufine helt uten grunn. For sånne nytter ingenting, men de er som sagt ekstremt få.

Anonymkode: 446c3...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laPistola

Nei, du gjorde ikke noe feil, bare slipp det. Du skal jo ikke ha noe med han og gjøre uansett og neste gang møter du en annen ansatt. 
husk også på… det er ekstremt press i butikkene i desember. De ansatte er slitne, man bruker ekstrahjelp ( kanskje han var det) eller kanskje han var i dårlig humør for og ha fått kjeft av 5 kunder før deg over varer som var utsolgt. Desember er ikke tiden for god service dessverre. Ikke ta det personlig. Du fikk jo kjøpt varen du skulle ha , og du mestret situasjonen . og gå i butikk i desember er stress nok for psykisk sterke, så du gikk 10 skritt frem, ingen skritt tilbake . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airman skrev (21 timer siden):

Får de som regger varen før du går til kassen provisjon av salget? Gjerne derfor de ble sur fordi du gikk utenom regginga? 

Ts. skrev at det ikke var noen i spillavdelingen som hjalp ham. Ts. kunne ikke stå å vente 30 min. på at noen skulle hjelpe ham i den avdeling. Det er helt tullerusk. Det er de ansatte sin skyld. 

Anonymkode: 2f4a5...1fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...