Gå til innhold

Omsorgssvikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har ei venninne som har et barn på over et år barnet går ikke barnehagen enda fordi venninnen min menner han er for liten. 

Når barnet står opp tidlig kl 5 på morgen så sier hun at han leker i stuen mens hun ligger på sofaen og sover til frokost. Men hun står opp når barnet vil noe. .

Jeg har barn selv og kunne ikke finne på å gjøre noe sånt da er det bedre å sende barnet til barnehagen. 

Hun er en veldig omsorgsfull god mor til ellers men det hun driver med om morgen er det ikke omsorgssvikt?

Anonymkode: e4ad0...56b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og frokost er kl 05.15?

Anonymkode: 0f446...0f2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei. Har ei venninne som har et barn på over et år barnet går ikke barnehagen enda fordi venninnen min menner han er for liten. 

Når barnet står opp tidlig kl 5 på morgen så sier hun at han leker i stuen mens hun ligger på sofaen og sover til frokost. Men hun står opp når barnet vil noe. .

Jeg har barn selv og kunne ikke finne på å gjøre noe sånt da er det bedre å sende barnet til barnehagen. 

Hun er en veldig omsorgsfull god mor til ellers men det hun driver med om morgen er det ikke omsorgssvikt?

Nå vet vi ikke hvor lenge og hvor tungt hun sover da?

Jeg kunne fint slumre på sofaen en times tid mens barnet lekte på gulvet rundt meg. Stuen var barnesikret og jeg hadde en grind som avgrenset området barnet oppholdt seg på. Ser virkelig ikke problemet. Å stå opp kl 4-5 etter i utgangspunktet søvnløse netter var tortur. Den slumringen gjorde livet levelig i den perioden. Og så har ungene godt av å sysselsette seg selv litt.

Anonymkode: 4fc1b...3bf

• Liker 35
Skrevet

Barnehagen er uansett ikke åpen kl 5. Og hun ligger vel ikke slik hele dagen?? 

• Liker 17
Skrevet

Det er ikke omsorgsvikt

Anonymkode: 05e67...d3d

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnehagen er uansett ikke åpen kl 5. Og hun ligger vel ikke slik hele dagen?? 

Nei da barnet får morgen stell og en flaske før hun legger seg på sofaen hun står opp rundt 8 tiden. Stuen er sikret og er barnevennlig men å la et lite barne alene uten tilsyn synes jeg blir litt feil.

Skrevet

Hun lar han jo ikke være uten tilsyn når de er i samme rom? Begrenset hvor tungt man klarer å sovne, barnet lager lyd og oppsøker oppmerksomhet fra mor. At hun slapper av på sofaen er ikke omsorgssvikt 

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei da barnet får morgen stell og en flaske før hun legger seg på sofaen hun står opp rundt 8 tiden. Stuen er sikret og er barnevennlig men å la et lite barne alene uten tilsyn synes jeg blir litt feil.

Dette er ikke omsorgssvikt, og helt trygt da stuen/området er sikret for baby/barn. Syntes du skal slutte å legge deg opp i ting du ikke har noe med, og drive å stempel venninna di på den måten. Frekt som faen, ikke kall deg noe god venninne hvis du gjør det fra før :) for du er direkte ekkel som ikke har tillit til venninna di, når du ALLEREDE vet hun er en god mor, steller ungen og gir flaske? Altså, what? dette må være tull...

Anonymkode: 27413...63c

• Liker 21
Skrevet

Det er ikke omsorgssvikt. 

Anonymkode: 04965...b4e

• Liker 7
Skrevet

Tror ikke det er så mange barnehager som åpner kl 5-6?  Her i kommunen åpner de kl 7:15. 

Hvis hun er fullstendig "borte" og barnet krabber rundt og brenner seg på ovnen og setter fast lego i halsen så er det jo omsorgssvikt. Hvis hun slumrer, rommet er helt trygt og barnet kan vekke henne når han vil, så er det vel okey. Men jeg synes det er i overkant lenge å la en ettåring leke for seg selv i nesten tre timer... Sikker på at du har forstått det riktig? 🙂

Anonymkode: cba43...241

• Liker 2
Skrevet

Høres helt uproblematisk ut. 

Anonymkode: 3b7fd...431

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

barnehagen forstår jeg.  Ja man bør stå opp når et så lite barn våkner,men omsorgsvikt synes jeg er overdriving

Anonymkode: cdbba...4a2

Skrevet

På hvilken måte mener du det her er omsorgssvikt? Barnehage er frivillig, de åpner uansett ikke så tidlig, og hun er til stede, men ligger og slapper av. Ser faktisk ikke problemet i det hele tatt!

• Liker 6
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Å slumre på sofaen er helt innafor. At ingen underholdning eller oppmerksomhet blir gitt 05 betyr at dagen ikke har startet ennå. Det trengs å læres. Kl 05 skal det være kjedelig. Det er ingen tid for mat heller.  Det er natta ennå. Plasser forran tv. Som jeg har sagt: mammabutikken holder stengt til 0700 og det er morgen. Selvsagt må farlige ting vekk og muligheter til å komme seg ut etc være borte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke omsorgssvikt, og helt trygt da stuen/området er sikret for baby/barn. Syntes du skal slutte å legge deg opp i ting du ikke har noe med, og drive å stempel venninna di på den måten. Frekt som faen, ikke kall deg noe god venninne hvis du gjør det fra før :) for du er direkte ekkel som ikke har tillit til venninna di, når du ALLEREDE vet hun er en god mor, steller ungen og gir flaske? Altså, what? dette må være tull...

Takk? Helt greit å slappe av på sofaen men i 3 timer? Da ser jeg litt synd på den lille gutten :( Omsorgen til det barnet er viktigere enn å vare en god venn. 

Jeg har sagt ifra til venninnen min er ikke det omsorgssvikt så begynte hun bare å le og si nei det er flere som gjør det.

Jeg er bare nysgjerrige om flere synes det høres feil ut? Men da er det vel ganske vanlig.

Skrevet

Hva er det du snakker om TS? Du lager et problem som over hodet ikke er noe problem

Hun tar morgenstellet, barnet er i barnesikret rom hvor moren "står opp" om det er noe.

Noen ganger blir jeg faktisk irritert av å lese noen innlegg her. Tror du skal passe på deg selv, og tenk etter om hysteri er bra for et barn. 

Jeg lurer på om du er seriøs eller troller. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det var da voldsomt. 

Skrevet

Synes folk skal prøve og å legge av seg en hissig tone. Dette er ikke konstruktivt. 

Skrevet (endret)
Mari Y skrev (5 minutter siden):

Det var da voldsomt. 

Er ikke rart man blir forbanna her iblant... 

Men tror Ts troller da 

Endret av SoWhat?
  • Liker 4
Skrevet
theTitanic skrev (9 minutter siden):

Å slumre på sofaen er helt innafor. At ingen underholdning eller oppmerksomhet blir gitt 05 betyr at dagen ikke har startet ennå. Det trengs å læres. Kl 05 skal det være kjedelig. Det er ingen tid for mat heller.  Det er natta ennå. Plasser forran tv. Som jeg har sagt: mammabutikken holder stengt til 0700 og det er morgen. Selvsagt må farlige ting vekk og muligheter til å komme seg ut etc være borte. 

Enig i en del av det du skriver, men synes ikke det er okey å plassere barnet foran tv. Tror ikke det er så mange barn som synes den er kjedelig, og det blir nok skjermtid etter hvert. Ikke vits å venne de til det fra morgenen av når de er ettåringer...

Anonymkode: cba43...241

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...