Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2005 #61 Skrevet 15. oktober 2005 Helt greit å ta begge foreldrenes etternavn og gjerne to fornavn også, men jeg synes faktisk det blir teit når man langt tilbake finner ut at man er i slekt med f.eks. Ole Bull og derfor klarer å trekke det navnet inn i etternavnet bare fordi man plutselig blir såå utrolig stolt av tipp-tipp-tipp bestefars fetter.... DET synes jeg er jåleri..
Gjest Gulltopp Skrevet 15. oktober 2005 #62 Skrevet 15. oktober 2005 Helt greit å ta begge foreldrenes etternavn og gjerne to fornavn også, men jeg synes faktisk det blir teit når man langt tilbake finner ut at man er i slekt med f.eks. Ole Bull og derfor klarer å trekke det navnet inn i etternavnet bare fordi man plutselig blir såå utrolig stolt av tipp-tipp-tipp bestefars fetter.... DET synes jeg er jåleri.. ← Ja, den er jeg enig i...
Ciara Skrevet 15. oktober 2005 #63 Skrevet 15. oktober 2005 (endret) Når vi gifter oss kommer vi ikke til å bytte navn, dvs at sambo og jeg har forskjellig etternavn. Det betyr ikke at jeg føler jeg må gi mine fremtidige barn mitt navn likevel. Jeg vil da bli moren deres uansett hva de heter? I vårt tilfelle liker jeg sambo sitt navn best, og tror hans navn vil passe bedre til fornavnene vi vurderer å gi våre barn. Derfor har vi bestemt at vi vil at barna våre skal ha ett fornavn og ett etternavn. Ellers synes jeg det er mange flotte navn, både lange og korte Endret 15. oktober 2005 av Ciara
Gjest Aricept.. Skrevet 16. oktober 2005 #64 Skrevet 16. oktober 2005 Enig i at det til en viss grad er mye navnejåleri der ute. Men smaken er forskjellig, det vet vi jo. Hvis folk vil gi barna flere lange navn, gjerne - hvis de blir brukt. Men skjønner ikke det her med å gi barn masse navn som man vet aldri blir brukt.. Selv har jeg ett fornavn og ett etternavn og er veldig fornøyd med det. Og jeg vil gi fremtidige barn kun ett fornavn (og ett etternavn da mannen og jeg heter det samme). Mannen har et forferdelig tung fornavn, dobbeltnavn med bindestrek... Og han er veldig enig at ungene skal kun få ett navn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå