Gå til innhold

Forstår ikke kvinner som ikke bruker sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min påstand er at man ikke blir "penere" med sminke. Man blir bare litt eller veldig annerledes fra det man er uten, altså har det utviklet seg en følelse hos den som sminker seg; man er ikke pen nok, eller pen i det hele tatt i seg selv. Man liker ikke sitt eget naturlige selv? Man ser "stygg" ut? Man tar ikke vare på seg selv??? En vrangforestilling syns jeg, for folk er helt ok akkurat sånn som de er. 

Ungene blir hele veien presentert for en virkelighet av de voksne de har rundt seg og hvis de blir fortalt at alt som er der fra før av er stygt, ekkelt, må justeres, byttes ut, skjules...da får de trøbbel med det å være menneske i dette livet. Det minste en må kunne forlange er valgfrihet og en skal kunne ta sine valg uten å få rynkede neser og stygge blikk etter seg fra folk som påstår at de vet bedre. :opplyser:  Badaboom! 

• Liker 5
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (7 timer siden):

Min påstand er at man ikke blir "penere" med sminke. Man blir bare litt eller veldig annerledes fra det man er uten, altså har det utviklet seg en følelse hos den som sminker seg; man er ikke pen nok, eller pen i det hele tatt i seg selv. Man liker ikke sitt eget naturlige selv? Man ser "stygg" ut? Man tar ikke vare på seg selv??? En vrangforestilling syns jeg, for folk er helt ok akkurat sånn som de er. 

Ungene blir hele veien presentert for en virkelighet av de voksne de har rundt seg og hvis de blir fortalt at alt som er der fra før av er stygt, ekkelt, må justeres, byttes ut, skjules...da får de trøbbel med det å være menneske i dette livet. Det minste en må kunne forlange er valgfrihet og en skal kunne ta sine valg uten å få rynkede neser og stygge blikk etter seg fra folk som påstår at de vet bedre. :opplyser:  Badaboom! 

Aaaamen!!!! 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt perioder der jeg bruker sminke, og perioder der jeg ikke bruker det. Nå er jeg i en slik periode. Jeg jukser litt da, ved å farge vipper og bryn. Da slipper jeg også den jævla maskaraen.

Jeg har noen stygge greier i ansiktet jeg ikke liker - føler jeg burde dekke dem til, for de er sjenerende. 

Jeg lutter etterhvert med foundation fordi huden var tørr. Etter noen timer så det heller ikke bra ut - flassete 

La folk velge selv, tenker jeg

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor kvinner skal bruke opp pengene sine på hår å makeup. Og jeg skjønner ikke at de så sykt redd for å vise andre hvordan de egentlig ser ut. Jeg har nå iallefall selvtillit nok til å se ut akkurat som jeg gjør 

Anonymkode: 2794e...3ba

• Liker 4
Skrevet
On 12/14/2021 at 10:56 AM, AnonymBruker said:

Jeg er enig med Ts. Jeg bruker sminke til tross for samboer og alt. Ordner håret hver dag, og bruker pene klær. Blir svært irritert når jeg ser damer eksempel i 30-40 årene som lar seg selv forfalle, når dette egentlig er pene damer som bare hadde trengt å ta litt vare på seg selv. Virker som de har gitt opp

Anonymkode: 99e4b...1af

Irritert? Hvorfor er det ditt problem hva andre damer velger å gjøre?

Anonymkode: 2c2e8...d9f

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal bare kvinner sminke seg. Hvis "alle er penere med litt mascara", skjønner jeg ikke hvorfor kjønn skal ha noe å si. 

Anonymkode: 93129...48c

• Liker 6
Skrevet

Jeg sminker meg litt hver dag i uka uansett hvor jeg er. Tar meg ca 5 min å ta på litt foundation, mascara, øyenskygge og fikser brynene. Gjør det kun for meg selv. Bryr meg lite om hva andre gjør. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor skal bare kvinner sminke seg. Hvis "alle er penere med litt mascara", skjønner jeg ikke hvorfor kjønn skal ha noe å si. 

Anonymkode: 93129...48c

Jeg har ingenting i mot at menn sminker seg. Noen av de dyktigste smingevloggerne på nett er menn. 

Har hjulpet mannen med en og annen kvise tidlig i forholdet. Men han har mørke trekk, så er ikke like blass som meg. 

Anonymkode: 033dc...ecd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2021 den 10.56):

Jeg er enig med Ts. Jeg bruker sminke til tross for samboer og alt. Ordner håret hver dag, og bruker pene klær. Blir svært irritert når jeg ser damer eksempel i 30-40 årene som lar seg selv forfalle, når dette egentlig er pene damer som bare hadde trengt å ta litt vare på seg selv. Virker som de har gitt opp

Anonymkode: 99e4b...1af

Du blir irritert på folk som ikke bruker sminke? Hvordan kan sminke forhindre at du forfaller egentlig? Vi alle blir bare eldre og eldre for hver dag og sminken din kan ikke engang bremse det. Det som til en viss grad kan gjøre at huden din holder seg sunn, frisk og spenstig er at du bruker solfaktor hver dag og hudpleie med nok aktive ingredienser. Jeg bruker selv sjeldent sminke, og når jeg gjør det bruker jeg kun en krem med litt farge i. Jeg er flink til å rense huden med rensemelk daglig og bruker krem morgen og kveld. Huden min er plettfri. Sminke er ikke bra for huden din.

Anonymkode: 12277...0b5

• Liker 3
Skrevet

Virker som det er mange her som føler de er "bedre" enn andre kvinner fordi de ikke bruker "griseri" og "tull og tøys" i ansiktet. Det er helt greit å ikke ville bruke sminke, og det er også helt greit å bruke det hver dag. Den ene gruppen er ikke bedre enn den andre. Og jeg tror også at folk som aldri har brukt sminke eller vært noe interessert i sminke, samt menn - tenker at sminke betyr full face med contouring, smokey eye, røde lepper etc. Tror det er mange menn som sier de liker usminkede damer best, som egentig mener naturlig sminkede damer. Og det er heller ikke rart at dere som sier dere aaaldri har brukt sminke ser rare ut om dere sminker dere en sjelden gang, dere har sikkert ikke peiling på hvordan å få det til å se fint ut. Jeg tror helt ærlig alle ser bedre ut med sminke om de gjør det ordentlig, det betyr ikke at de ikke er pene uten, eller at det må til hele tiden. Jeg bruker kun sminke på fest eller andre anledninger hvor jeg vil se ekstra fresh ut og jeg er pen uten, men med sminke så fremhever man jo bare trekkene enda mer. Har tilgode å se noen som ser værre ut med sminke enn uten. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 23.07):

Jeg er 38 år og veldig glad i sminke. Jeg bruker ikke mye og mener selv jeg er flink til å sminke meg. 

Jeg har flere bekjente som aldri bruker sminke, og jeg synes det er så rart. Litt maskara og litt pudder gjør jo milevis forskjell på kvinner. To av disse er single og naturlig vakre, men jeg klør i fingrene å prøve litt make up på de. Jeg tror men tiltrekkes av kvinner som er opptatt av egenpleie.

Jeg har selfølgelig aldri foreslått dette, men blitt spurt hvis noen skal i bryllup osv. 

Jeg bruker nøyaktig 6 min på sminke hver morgen. 

Anonymkode: a9404...a35

Jeg Håper du tuller? Snakk om å dra oss andre kvinner ned som ikke bruker sminke. Sminke koster penger, sminke er ikke naturligt, sminke er miljøuvenligt.  Ett menneske er extremt vakkert naturligt, og i sin naturlige form. Og hvorfør syns du at kvinner ska bruke sminke? Hva med menn? Ikke legg press på kvinner please! Vil du sminke deg så smink deg. Vill du ikke så er det helt okey og ikke noe rart det er egt naturligt og veldigt enkelt å skjønne :) 

Endret av Confusedandtired
  • Liker 2
Skrevet
deedee_ skrev (1 minutt siden):

Virker som det er mange her som føler de er "bedre" enn andre kvinner fordi de ikke bruker "griseri" og "tull og tøys" i ansiktet. Det er helt greit å ikke ville bruke sminke, og det er også helt greit å bruke det hver dag. Den ene gruppen er ikke bedre enn den andre. Og jeg tror også at folk som aldri har brukt sminke eller vært noe interessert i sminke, samt menn - tenker at sminke betyr full face med contouring, smokey eye, røde lepper etc. Tror det er mange menn som sier de liker usminkede damer best, som egentig mener naturlig sminkede damer. Og det er heller ikke rart at dere som sier dere aaaldri har brukt sminke ser rare ut om dere sminker dere en sjelden gang, dere har sikkert ikke peiling på hvordan å få det til å se fint ut. Jeg tror helt ærlig alle ser bedre ut med sminke om de gjør det ordentlig, det betyr ikke at de ikke er pene uten, eller at det må til hele tiden. Jeg bruker kun sminke på fest eller andre anledninger hvor jeg vil se ekstra fresh ut og jeg er pen uten, men med sminke så fremhever man jo bare trekkene enda mer. Har tilgode å se noen som ser værre ut med sminke enn uten. 

Jeg observerer det samme.

Det er de som ikke bruker sminke som er nedlatende, belærende, bruker stygge ord, og føler et behov for å hevde seg. 

Selv om HI utfordrer litt, svarer de fleste som bruker sminke nøytralt om eget valg, og slenger på at alle får gjøre som de ønsker. 

Og jeg ser godt at jeg får finere hud med glød, og farge, når jeg bruker litt ansiktssminke. Og at bryn og øyne virkelig har godt av litt farge, særlig nå om vinteren. Så jeg bruker litt sminke de fleste dager, også hjemme. Likevel kan jeg garantere at mannen på julaften kommer til å kommentere; "så fin du er med sminke! nå var det lenge siden sist!", da jeg kommer med røde lepper - for DET er sminke for han. 

Anonymkode: 033dc...ecd

• Liker 6
Skrevet

Bryr meg fint lite om hva andre gjør.

Jeg bruker ikke sminke til daglig. Huden min blir stygg og maskara klør i øynene. Må vel tilstå at jeg heller ikke gidder😆 

Er snart 40 å har sluttet å bry meg om hva andre måtte synes og mene om det. 

Anonymkode: 08483...f6c

Skrevet

Kan vi ikke bare slutte å være så opptatt av hva andre gjør? Noen liker å sminke seg andre ikke. Noen føler seg finere med sminke, mens andre vil være 100% naturell. Hvorfor bry seg. GJør det som passer for dere jenter og gutter!

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrivefeil
Annonse
Skrevet

Jeg sminker meg hver dag, men ulik mengde. Er det bare hjemmedag, bruker jeg en CC krem, concealer og ordner bryna. Mannen min sier han liker meg best slik, men akkurat det tar jeg med en klype salt. Jeg liker han best i sporty klær og rufsete hår, men han er definitivt mest tiltrekkende i blazer og stylet. 

Fatter ikke de som ikke bryr seg om hvordan de ser ut. Er helt enig i at det er det indre som teller, men fasaden er viktig den også. Hvordan du fremstår for andre. 

Anonymkode: 2b6c1...95b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fatter ikke de som ikke bryr seg om hvordan de ser ut.  Anonymkode: 2b6c1...95b

Hvordan får man regnestykket til å bli at vi som ikke bruker sminke ikke bryr oss om vårt ytre?
Jeg har mine rutiner uten sminke og når jeg går ut døra er jeg oppegående, påkledd og klar til å møte verden.

At noen ikke ser det som er gjort, betyr ikke at det ikke er gjort noe og at man liksom akkurat har veltet seg ut
av senga og sjanglet seg ut som et takras uten mål og mening. Vi uten sminke er da strukturerte og rengjorte 
på lik linje med alle andre.  :laugh:  For eller i mot sminke; folk må ikke være så lettkrenkede. Slapp av. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg bruker noen ganger litt sminke. Da føler jeg meg mye finere. Men det er noe inni meg som mener at ingen skal behøve å sminke seg for å gjøre seg penere. Det høres liksom mer riktig ut at man ikke skal sminke seg, gjøre seg utseendemessig vakrere. Hm.

• Liker 1
Skrevet

Beklager å måtte si det, men vi (+gutter og menn også) damene spesielt er hjernevaskede fra barnsben av og mange tror på løgnen de blir servert. Vi lærer at man skal kjøpe (ofte dyre) produkter og må bruke det hver dag for ellers holder vi ikke mål. Spesielt unge mennesker trenger ikke noe for "å fjerne rynkene" og alt annet som er av påstått innbilte skavanker. Så mange tusenlapper som egentlig går rett ut vinduet og er ikke godt for noe særlig annet enn...at de som selger ting blir rike.

Hud trenger å rengjøres og så påføres en bra fuktighetskrem som trekker godt inn. Det er det hele. Så kan vi kle på oss, pusse tennene og gå ut i verden med et stort smil. Glade for å være så heldige at vi er i live akkurat her og nå.                                                                 :baby:                          :mynona:                            :hund:
Å bruke livet sitt til ordentlige ting heller enn å bekymre oss unødvendig om ting som ikke er viktig,
det er bedre bruk av tid og penger. Syns jeg. 

• Liker 5
Skrevet

Men tenk på all industrien som er avhengig av at kvinner syns de er stygge? Sminke, kremer, klær, kirurger... Verdens økonomi vil jo kollapse hvis kvinner blir fornøyde med seg selv!

Anonymkode: 3be16...048

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...