Gå til innhold

Kompis som driver seksuell selvskading

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får han i det minste betalt?

Anonymkode: d6a04...735

Ikke som jeg vet. Tror ikke det. Han er ikke i noen situasjon som skulle tilsi at han måtte ty til sånne tiltak. 

Anonymkode: 6005b...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skal tenke litt på dette. Veldig redd for å gjøre noe som bare blir veldig dumt for han, men skal fundere litt på det og forhøre meg litt rundt. 

Jeg håper og har troen på at det er noe du kommer til å gjøre. Det er greit å huske på at dette på lang sikt faktisk kan redde livet og fremtiden hans, han har kanskje ikke noe i mot dette her og nå men det er noe som kommer til å hjemsøke han i fremtiden. Det tar ofte mange år før man skjønner alvoret en har blitt utsatt for, og i verste fall kan det her allerede nå føre han ned en ganske dyster vei med rus, kriminalitet og videre vold. Dette var vondt å lese, vil si at jeg tenker på deg og håper virkelig at du klarer å komme til en løsning som gir deg og han ro. 

Anonymkode: 59c64...302

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei fy faen altså! 

Hvis du føler for det. Kan du dele litt om opplevelsen du hadde med kompisen din i den situasjonen. Hvorfor utsatte han seg for det? Hvordan kom han seg ut av det (hvis han gjorde det??). 

Jeg rister, jeg er så forbanna! Jeg har lyst til å ringe politiet den dag i morgen, men aner ikke om det de drittfolka gjør kvalifiserer til noe straffbart. Det er jo tragisk i seg selv. At det skal gå an å utnytte en psykisk syk mann å slippe unna med det. 

Han slet med psyken og kom i kontakt med eldre homofile menn via en webside som møtes på en sauna hvor de spilte «Russisk (hiv) rulett». Han fikk betalt av flere av dem. Han kom seg til slutt ut av det og lever «fint» med diagnosen i dag men det var beintøft for han og alle rundt.

Anonymkode: 70f71...1cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er ikke homofil, men lar disse folkene holde på sånn med han. Klarer ikke å se at dette er noe annet enn selvskading og at han gir faen i seg selv. 

Er du sikker på at han er helt ærlig med deg, og ikke gjør dette for betaling eller rusmidler? 

Anonymkode: b29f6...a92

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han er 27. 

Det var gode råd. Takk. Jeg skal ringe litt rundt. 

Men er det "trygt" å ta kontakt med instanser eller kan de bli tvunget til å gjøre grep ovenfor han? Det siste jeg vil er at han skal føle at jeg gikk bak ryggen hans og at ting skjer som han ikke vil. Jeg vil ha han mest mulig sammen med meg og da må jeg ha "tillitten" hans. 

Hvis jeg tar kontakt med fastlegen hans, må fastlegen melde det videre på noen måte? 

I utgangspunktet trenger du ikke si hvem du selv er eller hvem han er. Du kan ringe for å få råd om hva du evt kan oppfordre ham til å  gjøre, om det finnes noen hjelpetiltak mv.

Legen vet jeg ikke så mye om, men er vel begrenset hva fastlegen får gjort hvis vennen din ikke selv oppsøker ham.

Anonymkode: d69d3...cd2

• Liker 1
Skrevet

Om han skulle få en liten bot fordi han har ruset seg, så er det bokstavelig talt en liten pris å betale for å komme seg ut av et slikt miljø. Jeg ville ha ringt politiet og rådført meg med dem. 

For øvrig har jeg aldri blitt anmeldt for å ha vært rusa. Kun hvis jeg har hatt narkotika på meg. Politiet vil neppe være interessert i å ta akkurat han med mindre det viser seg at han gjør mer enn å ruse seg litt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg håper og har troen på at det er noe du kommer til å gjøre. Det er greit å huske på at dette på lang sikt faktisk kan redde livet og fremtiden hans, han har kanskje ikke noe i mot dette her og nå men det er noe som kommer til å hjemsøke han i fremtiden. Det tar ofte mange år før man skjønner alvoret en har blitt utsatt for, og i verste fall kan det her allerede nå føre han ned en ganske dyster vei med rus, kriminalitet og videre vold. Dette var vondt å lese, vil si at jeg tenker på deg og håper virkelig at du klarer å komme til en løsning som gir deg og han ro. 

Anonymkode: 59c64...302

Tusen takk for omtanken

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Han slet med psyken og kom i kontakt med eldre homofile menn via en webside som møtes på en sauna hvor de spilte «Russisk (hiv) rulett». Han fikk betalt av flere av dem. Han kom seg til slutt ut av det og lever «fint» med diagnosen i dag men det var beintøft for han og alle rundt.

Anonymkode: 70f71...1cc

Trist å høre, men godt at han er ute av det og har det relativt fint

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er du sikker på at han er helt ærlig med deg, og ikke gjør dette for betaling eller rusmidler? 

Anonymkode: b29f6...a92

Nei, jeg er jo ikke det. Det kan være det, men jeg tror ikke det. Han er ikke i pengenød så vidt jeg vet. Han har nok også råd til å kjøpe seg den rusen han bruker. Vi er sammen så og si hver dag, og jeg har ganske god koll på hvor mye han ruser seg. Det er ikke så mye, men litt mer nå i det siste. 

Purple_Pixiedust skrev (2 timer siden):

Om han skulle få en liten bot fordi han har ruset seg, så er det bokstavelig talt en liten pris å betale for å komme seg ut av et slikt miljø. Jeg ville ha ringt politiet og rådført meg med dem. 

For øvrig har jeg aldri blitt anmeldt for å ha vært rusa. Kun hvis jeg har hatt narkotika på meg. Politiet vil neppe være interessert i å ta akkurat han med mindre det viser seg at han gjør mer enn å ruse seg litt.

Det er jo veldig sant. Skal ta meg en ringerunde nå. Måtte bare manne meg opp litt. Har sosial angst selv og jeg er veldig redd for å gjøre noe dumt her. Samtidig må jeg bare gjøre noe. 

• Liker 2
Skrevet

Dette var vond lesing. Jeg ville bare si til deg TS at du virker som en veldig god venn. Bra kompisen din har deg. Bra du ringer politiet, fastlegen eller hvem du ender opp med. 

Anonymkode: 45ef6...50c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...