AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #1 Skrevet 11. desember 2021 Min sønn sin klasse har forberedt underholdning til juleavslutning over lang tid, og en annen klasse skal ha julemarked hvor alle foreldre kan handle etter juleshowet. Skolen har besluttet å gjennomføre avslutningen med foreldre ettersom det er brukt så mye tid på dette. Jeg skrev til lærer fredag at jeg ikke ønsket at mitt barn skulle delta. Da fikk jeg til svar fra rektor (e-posten var blitt videresendt uten mitt samtykke) at det er mitt valg, men at barnet vil gå glipp av noe han gleder seg til, og at ingen andre har reagert. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg synes det er sløvt at skolen ikke følger retningslinjene, og kjenner jeg er irritert Anonymkode: e4de8...e98 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #2 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min sønn sin klasse har forberedt underholdning til juleavslutning over lang tid, og en annen klasse skal ha julemarked hvor alle foreldre kan handle etter juleshowet. Skolen har besluttet å gjennomføre avslutningen med foreldre ettersom det er brukt så mye tid på dette. Jeg skrev til lærer fredag at jeg ikke ønsket at mitt barn skulle delta. Da fikk jeg til svar fra rektor (e-posten var blitt videresendt uten mitt samtykke) at det er mitt valg, men at barnet vil gå glipp av noe han gleder seg til, og at ingen andre har reagert. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg synes det er sløvt at skolen ikke følger retningslinjene, og kjenner jeg er irritert Anonymkode: e4de8...e98 Det er helt sikkert noen blant de andre foreldrene som er glade for at du sa i fra. Kan du foreslå at dette gjennomføres utendørs? Stort bål og gløgg osv. Kan jo bli like fint det. Anonymkode: 33ba5...aff 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #3 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er helt sikkert noen blant de andre foreldrene som er glade for at du sa i fra. Kan du foreslå at dette gjennomføres utendørs? Stort bål og gløgg osv. Kan jo bli like fint det. Anonymkode: 33ba5...aff Jeg foreslo at det kunne bli holdt ute, men showet måtte visstnok gjennomføres inne TS Anonymkode: e4de8...e98
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #4 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg foreslo at det kunne bli holdt ute, men showet måtte visstnok gjennomføres inne TS Anonymkode: e4de8...e98 Da hadde jeg ikke dratt. Anonymkode: 33ba5...aff 6
GammelKaktus Skrevet 11. desember 2021 #5 Skrevet 11. desember 2021 Merkelig, her er alt avlyst men dere har kanskje usedvanlig lavt smittetrykk i motsetning til oss? Barna her og har forberedt en skikkelig fin avslutning og de kunne og tenkt seg å gjennomføre men man må jo ta hensyn til smitten, sykehusene sliter og så skal man prioritere juleshow, det blir for dumt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #6 Skrevet 11. desember 2021 Hvor stor er klassen? Trodde det var maks 20 på privat arrangement? Anonymkode: f51d5...d33
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #7 Skrevet 11. desember 2021 Jeg hadde ringt kommuneoverlegen og/eller smittevernoverlegen på mandag og hørt hva de syns om dette! Anonymkode: 61d96...eaf 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #8 Skrevet 11. desember 2021 Denne rektoren er en av disse mange småkongene rundt i kommunene som kan gjøre stor skade nå. Disse finner man også blant sjefer i arbeidslivet. De tar avgjørelser om arrangementer og annet som andre føler seg presset til å delta på. Selv mener de at det «ikke er så farlig». Har en slik sjef selv. Det er disse som nekter folk hjemmekontor f eks, fordi de mener selv at folk skal være på arbeidsplassen, selvutnevnte smitteverneksperter som de er. Disse er farlige i den tida vi er inne i nå. Anonymkode: 33ba5...aff 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #9 Skrevet 11. desember 2021 Så lenge det er grønt nivå i skoler så har du veldig lite å si. Er det forsvarlig? Kommer annpå smittetrykket der du bor og på skolen. Anonymkode: 3b97d...c5d
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #10 Skrevet 11. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min sønn sin klasse har forberedt underholdning til juleavslutning over lang tid, og en annen klasse skal ha julemarked hvor alle foreldre kan handle etter juleshowet. Skolen har besluttet å gjennomføre avslutningen med foreldre ettersom det er brukt så mye tid på dette. Jeg skrev til lærer fredag at jeg ikke ønsket at mitt barn skulle delta. Da fikk jeg til svar fra rektor (e-posten var blitt videresendt uten mitt samtykke) at det er mitt valg, men at barnet vil gå glipp av noe han gleder seg til, og at ingen andre har reagert. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg synes det er sløvt at skolen ikke følger retningslinjene, og kjenner jeg er irritert Anonymkode: e4de8...e98 Dette er ikke lett. Alltid føle ett press spesielt no med korona. De som er i risikogruppene enten det er barn eller voksne og holde sånne ting. Lærerne/foreldrene som arrangerer burde ta en pause med sånt til mindre smitte. Så alle føler seg trygg!! Anonymkode: 96d4e...f5d 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #11 Skrevet 11. desember 2021 Her er det grønt nivå. Avslutning med hele skolen var planlagt som tidligere år å gå i lystog ute, for deretter å synge klassevis ute, og bålpanne kos. Avlyst. Anonymkode: ccd8f...09e 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #12 Skrevet 12. desember 2021 Hvor mange kommer og blir en over 200? Her er også alle slike avslutninger avlyst, vi har noen smittetilfeller på skolen i enkeltklasser og nå forsøker de å holde klassene helt for seg selv og ikke bruk av lærerne på tvers. Juleavslutning med foreldre er naturligvis også avlyst, vi ville blandet alle barna og flere enn 200 personer samlet og ikke mulig å holde metern. Skolen går nok som offentlig arrangør, men dette hørtes underlig ut. Mange her holder friske barn hjemme fra skolen i håp om å slippe unna smitte.. Anonymkode: e4878...f4d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #13 Skrevet 12. desember 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvor stor er klassen? Trodde det var maks 20 på privat arrangement? Anonymkode: f51d5...d33 Skolen til ts er vel offentlig? Eller går barnet på en privat skole? Uansett kommer det mye an på om skolen er på grønt, gult eller rødt nivå. Anonymkode: c2ebe...d21
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #14 Skrevet 12. desember 2021 FrøkenMånestråle skrev (15 timer siden): Merkelig, her er alt avlyst men dere har kanskje usedvanlig lavt smittetrykk i motsetning til oss? Barna her og har forberedt en skikkelig fin avslutning og de kunne og tenkt seg å gjennomføre men man må jo ta hensyn til smitten, sykehusene sliter og så skal man prioritere juleshow, det blir for dumt. Enig. Vi bor i en by med høyt smittetrykk og ekstra regler. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hvor stor er klassen? Trodde det var maks 20 på privat arrangement? Anonymkode: f51d5...d33 28. Jeg har snakket med en annen mor på skolen. De er 38, og skal gjennomføre samme opplegg på mandag. Det blir altså over 50 stk på arrangementet, selv om jeg teller med frafall. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg hadde ringt kommuneoverlegen og/eller smittevernoverlegen på mandag og hørt hva de syns om dette! Anonymkode: 61d96...eaf God idé. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor mange kommer og blir en over 200? Her er også alle slike avslutninger avlyst, vi har noen smittetilfeller på skolen i enkeltklasser og nå forsøker de å holde klassene helt for seg selv og ikke bruk av lærerne på tvers. Juleavslutning med foreldre er naturligvis også avlyst, vi ville blandet alle barna og flere enn 200 personer samlet og ikke mulig å holde metern. Skolen går nok som offentlig arrangør, men dette hørtes underlig ut. Mange her holder friske barn hjemme fra skolen i håp om å slippe unna smitte.. Anonymkode: e4878...f4d Juleavslutninger regnes som privat arrangement i følge veilederen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skolen til ts er vel offentlig? Eller går barnet på en privat skole? Uansett kommer det mye an på om skolen er på grønt, gult eller rødt nivå. Anonymkode: c2ebe...d21 Skolen er på grønt nivå, men er i en kommune med mye smitte. Juleavslutninger regnes som privat arrangement uavhengig av om den er offentlig eller privat. Anonymkode: e4de8...e98 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #15 Skrevet 12. desember 2021 Hei. På vår datters skole har de Lucia i morgen (gymsalen med hele skolen), de skal ha juleverksted, danseoppvisning etter høstens opplegg med kulturskolen, de skal I kirken, og de skal ha avslutning 21.12. Korpset til datter skal ha konserten sin(2 forldre pr barn, 1 m avstand og påbud om munnbind under konserten), flere kor har hatt konserten denne uken og skal ha neste uke (med faste plasser, minst 1 m mellom kohorter, registrering av de som kommer, påbud om munnbind), vi er en kommune som har ca 800 smittede pr 100.000 innbyggere. Kommunelegen har vært i dialog med alle arrangementer, og fått lagt fram plan for gjennomføring. Så langt wr ingenting avlyst. Vi har lite smitte pp skoler og bhg akkurat nå, det er store sett familier som er nærkontakter. Vi har god vaksinedekning pp dose 1 og 2, og kommunen tilbyr dose 3 helt ned til 44 år. Anonymkode: 94d16...c60
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #16 Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skolen til ts er vel offentlig? Eller går barnet på en privat skole? Uansett kommer det mye an på om skolen er på grønt, gult eller rødt nivå. Anonymkode: c2ebe...d21 Aner ikke. Og mulig jeg misforstår, men trodde det var et privat arrangement og ikke offentlig? Siden det ikke er åpent for alle? Anonymkode: f51d5...d33 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #17 Skrevet 14. desember 2021 Nå har det kommet ut melding fra skolen om at alle må ha på munnbind i morgen, og at vi selv er ansvarlig for å holde meteren. Anonymkode: e4de8...e98
ekkoet Skrevet 14. desember 2021 #18 Skrevet 14. desember 2021 På vår skole ble arrangmentet avlyst - planen var utendørs med munnbind på voksne, men etter siste pressekonferanse i går avlyste man.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #19 Skrevet 14. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 19.17): Min sønn sin klasse har forberedt underholdning til juleavslutning over lang tid, og en annen klasse skal ha julemarked hvor alle foreldre kan handle etter juleshowet. Skolen har besluttet å gjennomføre avslutningen med foreldre ettersom det er brukt så mye tid på dette. Jeg skrev til lærer fredag at jeg ikke ønsket at mitt barn skulle delta. Da fikk jeg til svar fra rektor (e-posten var blitt videresendt uten mitt samtykke) at det er mitt valg, men at barnet vil gå glipp av noe han gleder seg til, og at ingen andre har reagert. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg synes det er sløvt at skolen ikke følger retningslinjene, og kjenner jeg er irritert Anonymkode: e4de8...e98 Synes det er bra skolen ikke følger retningslinjene. Dette viruset blir vi ikke kvitt uansett, og hvis man skal tenke som deg, så må alt av arrangementer i regi av skolen avlyses for all fremtid. Send barnet ditt på avslutningen, og gå selv. Jo flere som nekter å følge tiltakene, jo fortere skjønner politikerne at de ikke går an å ha så strenge tiltak Anonymkode: fea6e...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #20 Skrevet 14. desember 2021 Må bare påpeke at man kan ikke bli sur over at folk videresender mail til sjefen sin, det er noe man gjerne gjør når man skal informere videre internt på en arbeidsplass. Tenker når man skriver epost at hvis det er så viktig/personlig at kun mottaker ser informasjonen så må man presisere det. Anonymkode: d93d5...567 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå