Svennis Skrevet 11. desember 2021 #1 Del Skrevet 11. desember 2021 Tok det lang tid før den kom tilbake? Dager? Uker? Måneder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 11. desember 2021 #2 Del Skrevet 11. desember 2021 Svennis skrev (12 minutter siden): Tok det lang tid før den kom tilbake? Dager? Uker? Måneder? Mistet luktesansen totalt og hadde redusert smakssans. Begynte å gradvis vende tilbake etter en uke. Kjente imidlertid ikke lukten av surt overhode, før etter 6 måneder. Har fremdeles nedsatt luktesans og noe påvirket smakssans. En del mat oppleves veldig salt Antar dette skyldes at andre smakssanser fremdeles er reduserte. Det er snart gått 1 år siden jeg ble smittet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 11. desember 2021 Bendie skrev (41 minutter siden): Mistet luktesansen totalt og hadde redusert smakssans. Begynte å gradvis vende tilbake etter en uke. Kjente imidlertid ikke lukten av surt overhode, før etter 6 måneder. Har fremdeles nedsatt luktesans og noe påvirket smakssans. En del mat oppleves veldig salt Antar dette skyldes at andre smakssanser fremdeles er reduserte. Det er snart gått 1 år siden jeg ble smittet. Tror du på noen måte at nesespray kan hjelpe på dette med luktesans? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 11. desember 2021 #4 Del Skrevet 11. desember 2021 (endret) Svennis skrev (34 minutter siden): Tror du på noen måte at nesespray kan hjelpe på dette med luktesans? Tror ikke det. Årsaken er at støtteceller rundt nervecellene til lukt og smak påvirkes ved at de infiseres av viruset. Er nesen helt tett, kan det kanskje hjelp noe, om dette er med på påvirker luktesansen ytterligere. I Sverige er det et stort problem og det er åpnet flere egne lukteklinikker . Noen har hjelp av å trene på å få luktesansen tilbake. Mange lider av fortrengt lukt og det høres forferdelig ut. Endret 11. desember 2021 av Bendie La til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 11. desember 2021 #5 Del Skrevet 11. desember 2021 Rundt en uke. Var helt normalt etter kanskje to uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. desember 2021 #6 Del Skrevet 11. desember 2021 Mistet det for noen måneder siden, fortsatt ikke tilbake, men lukter og smaker litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vifsla Skrevet 11. desember 2021 #7 Del Skrevet 11. desember 2021 Jeg var 9 dager helt uten smak og lukt. Nå er det en uke siden jeg fikk smak og lukt tilbake og det kommer og går litt, men stort sett kan jeg både smake og lukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 11. desember 2021 #8 Del Skrevet 11. desember 2021 Men dere som har mistet smaken veldig lenge: pleier dere også å miste smaken ved vanlig forkjølelse? Jeg opplever flere ganger i året å miste smaken fullstendig pga forkjølelse. Og ikke fordi jeg er tett i nesen (smaken er borte også selv om jeg kan puste fritt gjennom nesen), men det er rett og slett noe forkjølelsen «gjør» med meg. Det varer som oftest i 3-4 dager mens jeg er forkjølet. Så kommer smaken plutselig tilbake igjen- selv om forkjølelsen da vanligvis likevel fortsetter i noen dager til. Nå har jeg fått corona, og smaker igjen absolutt ingenting. Det har vært sånn siden torsdag, og jeg har et lite håp om at det skal bli som det pleier hos meg ved forkjølelser- at smaken kommer tilbake av seg selv i løpet av en dag eller to nå. Krysser fingrene!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 11. desember 2021 #9 Del Skrevet 11. desember 2021 Kake-Kari78 skrev (42 minutter siden): Men dere som har mistet smaken veldig lenge: pleier dere også å miste smaken ved vanlig forkjølelse? Jeg opplever flere ganger i året å miste smaken fullstendig pga forkjølelse. Og ikke fordi jeg er tett i nesen (smaken er borte også selv om jeg kan puste fritt gjennom nesen), men det er rett og slett noe forkjølelsen «gjør» med meg. Det varer som oftest i 3-4 dager mens jeg er forkjølet. Så kommer smaken plutselig tilbake igjen- selv om forkjølelsen da vanligvis likevel fortsetter i noen dager til. Nå har jeg fått corona, og smaker igjen absolutt ingenting. Det har vært sånn siden torsdag, og jeg har et lite håp om at det skal bli som det pleier hos meg ved forkjølelser- at smaken kommer tilbake av seg selv i løpet av en dag eller to nå. Krysser fingrene!! Aldri mistet smaks og luktesans før ved forkjølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 11. desember 2021 #10 Del Skrevet 11. desember 2021 Sirisiri10 skrev (16 minutter siden): Aldri mistet smaks og luktesans før ved forkjølelse. Ikke jeg heller, kun litt redusert lukt ved tett nese. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kake-Kari78 Skrevet 11. desember 2021 #11 Del Skrevet 11. desember 2021 Sirisiri10 skrev (43 minutter siden): Aldri mistet smaks og luktesans før ved forkjølelse. Bendie skrev (25 minutter siden): Ikke jeg heller, kun litt redusert lukt ved tett nese. Åja, da er dere heldige! Jeg opplever det som sagt flere ganger i året (stort sett hver gang jeg er forkjølet), og har hatt det sånn hele livet. Det er helt forferdelig de dagene det står på- jeg er utrolig glad i god mat, så det er veldig trist når man plutselig ikke kan smake noen verdens ting. Men trøsten er jo at det aldri varer mer enn noen få dager. Får håpe det er det samme som skjer nå med koronaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 11. desember 2021 Linny111 skrev (3 timer siden): Rundt en uke. Var helt normalt etter kanskje to uker. Håper virkelig ikke det vil vare lenge hos meg. Leser at det er ganske vanlig at det varer i flere mnd......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 11. desember 2021 Sirisiri10 skrev (3 timer siden): Mistet det for noen måneder siden, fortsatt ikke tilbake, men lukter og smaker litt. Kan jeg spørre hvordan du mistet luktesansen? Var du snørrete i nesa og mista det slik? Eller var nesa hel fin, og du våknet en morgen med at du ikke kunne lukte noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 11. desember 2021 #14 Del Skrevet 11. desember 2021 Just now, Svennis said: Håper virkelig ikke det vil vare lenge hos meg. Leser at det er ganske vanlig at det varer i flere mnd......... Jeg kjenner i hvert fall ingen som har mistet den spesielt lenge, og kjenner mange som har hatt korona. Vet ikke hvordan statistikker er på det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 11. desember 2021 Vifsla skrev (3 timer siden): Jeg var 9 dager helt uten smak og lukt. Nå er det en uke siden jeg fikk smak og lukt tilbake og det kommer og går litt, men stort sett kan jeg både smake og lukte. Ahh, godt å høre. Så det tok rundt 2 uker før du fikk den helt tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #16 Del Skrevet 11. desember 2021 Linny111 skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner i hvert fall ingen som har mistet den spesielt lenge, og kjenner mange som har hatt korona. Vet ikke hvordan statistikker er på det da. Betryggende ord. Hva vil du si gj.snittet er på hvor lenge de er uten luktesans? 4-5 dager ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 11. desember 2021 #17 Del Skrevet 11. desember 2021 Just now, Svennis said: Betryggende ord. Hva vil du si gj.snittet er på hvor lenge de er uten luktesans? 4-5 dager ca? Rund en uke - to uker? Har ikke spurt alle om nøyaktig antall dager, men alle har fått den tilbake ganske fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #18 Del Skrevet 11. desember 2021 Linny111 skrev (2 minutter siden): Rund en uke - to uker? Har ikke spurt alle om nøyaktig antall dager, men alle har fått den tilbake ganske fort. Er det mange du kjenner da som har fått covid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linny111 Skrevet 11. desember 2021 #19 Del Skrevet 11. desember 2021 Just now, Svennis said: Er det mange du kjenner da som har fått covid? Sånn 10-12 stykker tror jeg. Bor i Storbritannia, så ganske mange som har hatt det her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svennis Skrevet 11. desember 2021 Forfatter #20 Del Skrevet 11. desember 2021 Linny111 skrev (1 minutt siden): Sånn 10-12 stykker tror jeg. Bor i Storbritannia, så ganske mange som har hatt det her. Ahh ok. Godt mulig det er skremmelsespropaganda med at mange er uten luktesansen flere mnd etter covid. Finnes det noe statistikk på hva gjennomsnittstiden er? Gå uten luktesans etter covid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg