Gå til innhold

Legene feildiagnotiserer meg

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det staves chanpinjó

Løk kan du være selv

Anonymkode: e11cf...619

Det staves oignon

Løk kan du være selv 

Anonymkode: 759cb...8ed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer veldig på den feildiagnostiseringen du på står har skjedd? Høres IBS ut, forsøk fodmap. 

Anonymkode: 0a9ff...5a8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Helt siden jeg var liten har jeg slitt med magen. Blir veldig kvalm og kan finne på å spy da. Har tatt gastroskopi og blodprøver uten at vi blir så mye klokere. Jeg har ikke cøliaki. Blodprøver viser at jeg er sensitiv for hvetemel. 

Jeg kan spise kaker og det går veldig fint. Vaffel og kjeks like så. Is også, så det er ikke snakk om laktose. Burger og pizza er litt verre med. Hva i dette kan jeg reagere på? Spiser generelt mat med mye krydder. Det eneste jeg kommer på er olje. Har dere hørt om intoleranse mot stekt mat? Føler magen min reagerer på mat med mye olje...

Jeg ender opp med ekstreme smerter når det står på som verst, og ligger langflat på gulvet. Å eliminere matvarer er absolutt til ingen hjelp da jeg tåler noe ene dagen, men ikke det samme gangen etter. Jeg kjenner at jeg blir lei alt pga dette. 

Har du råd?

Anonymkode: e27de...29c

Slutt å stress så mye med maten. Det er hjernen din som klusser det til for deg. 

Anonymkode: 5efec...307

• Liker 1
Skrevet

Gjær. Mange som reagerer på det! Det er gjør i pizza, men ikke vafler feks. 

Anonymkode: f7415...845

Skrevet

Og hvis du skal prøve lav-foodmap er det snakk om en periode og så deretter reintrodusere matvarene igjen. Da skjønner du fort hva som trigger og ikke😊

Anonymkode: f7415...845

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Blodprøver viser at jeg er sensitiv for hvetemel. 

kaker

Vaffel og kjeks

Burger og pizza

Alt dette inneholder hvetemel. Hvorfor gidder du ikke holde deg unna hvetemel når du har fått beskjed om at du ikke tåler det? 

Anonymkode: f8b07...780

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...