Gå til innhold

Spetalen-familien

SoWhat?

Anbefalte innlegg

Moongirl skrev (16 minutter siden):

Og avsluttet rølpesnappen med akkurat sangen "golddigger" 🤣

Å herregud ja, jeg måtte le litt der 🤡

Det meste vi fikk se fra bryllupet var hun som ble sminket, henne i kjole, og så masse rølp. Spesielt.

Ser nå at Sophie la ut et bilde av ekteparet, med ”gratulerer og takk for et nydelig bryllup“. Så det er jo noe da.

Jeg kan se for meg at hun hadde det litt på samme måte som de fleste i tidlig 20-årene hadde hatt det, å være ung blant masse drita voksne folk. Jeg har vært der selv - cringe deluxe - og jeg fikk ikke akkurat lyst til å delta selv eller dokumentere det 🤪 Satt heller på siden og telte ned tiden til jeg kunne dra. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snoker45 skrev (2 timer siden):

Karianne er helt klart en gold digger. Og det gjennomskuer alle i Spetalen familien bortsett fra Kristian. det er trist å se hvordan hun kun var opptatt av venninner og fest på bryllupsdagen sin. Hva med å inkludere barnet sitt og ha en fin feiring hvor alle var inkludert. Skjønner godt at familien ikke liker Karianne, hun virker ikke akkurat å være en hyggelig person.

Helt enig. Jeg følger hverken henne eller resten av Spetalen-familien noe sted, men jeg leser litt her inne. Hun er så ekstremt harry. Tenk å drikke og rølpe så jævlig på på sin egen bryllupsdag. Hun burde inkludert barnet sitt, ja, i stedet for å bare være opptatt av fest og rølp. Jeg likte henne ikke på farmen heller. Syns hun var så høyrøsta og tok så stor plass og jeg liker ikke sånne folk. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Charlotte og Sophie var i bryllupet i allefall, men Sophie sluttet helt å snappe da hun var ferdig med å ordne seg i stand. Charlotte, mor til Sophie og stemor til Christian, skimtet jeg såvidt på en snap som Karianne Vilde postet, der Charlotte sto ved bordet deres og tok et bilde (hun er jo en utrolig dyktig og prisberømmet fotograf, tenk hvor fine bilder de kunne ha hatt av bryllupet!)  Charlotte virket ubekvem da hun oppdaget at KV filmet, og trakk seg unna. Om moren til Christian var der aner jeg ikke, likedan postet heller ikke KV bilder av egne foreldre.

I de siste årene så har skikken med voksne kvinner som brudepiker også kommet til Norge, da vanlig med ei blanding av venninner, søstre, svigerinner. Karianne Vilde hadde såvidt jeg kunne se bare venninner. Hverken svigerinnene Sophie eller Jenny var brudepiker

Man bestemmer bordplassering selv, men det er vanlig kutyme at nær familie som foreldre, søsken, evt besteforeldre og forlovere sitter nær brudeparet. Her var det venner/drikkekompiser som hadde prioritert bodplassering. 

Det var rett og slett et rølpebryllup med fokus på alkohol og fyll. Bra de hadde med egen barnevakt til barnet pga •mamma og pappa vil også ta seg ei fest» som KV så «sjarmerende» sa før helga (de har jo egentlig drukket tre dager til ende, med snaps til frokost og fortsatt utover dagen) Ikke noe som ble postet fra vielse og det høytidelige rundt et bryllup, bare fylla. Hun la ned en eviglang innsats i eget utseende i laaaaang tid før dette bryllupet; diett, trening, ansiktsbehandlinger, lymfedrenasje….gudene vet hva hun ikke gjorde. Egen sminkør/stylist var leid inn for helga med egne antrekk og sminke=look for alle dagene. For ikke å snakke om de flotte omgivelsene med et slott i vakte Toscana.. Heldigvis postet hun ingen bilder av barnet i helga, minus et bilde som hun repostet fra Jennie- Sofie…så jeg håper barnevakten gjorde en god jobb og skånet barnet.

Så ødelegger hun/de alt med fokus på alkohol og «drekka på»..der er så lite classy når ei vakker kvinne, pyntet til brud, som er den dagen man som oftest er på det fineste, glugger/tømmer ren sprit rett i munnen direkte fra flasken. Sitter med pappbeger med shotter ved tallerkenen sin ved det pent pynta bryllupsbordet og tømmer nedpå. Da hjelper det ikke hvor dyr kjolen og tilbehøret er, eller hvor mye arbeid man har lagt ned i utseendet, eller om bryllupet er på et slott i Toscana. Kunne spart pengene, kjøpt seg kjole på Finn, kokt mengder med mexicansk gryte fra Toro med loff til, servert smuglerøl og sprit fra Sverige, evt hjemmebrent, og leid et samfunnslokale på bøgda. Harryfaktoren var like høy

Var i allefall en helt annen klasseforskjell på Anikken Jørgensen og Theo sitt bryllup i går. Som ble holdt utendørs på et nydelig sted utenfor Oslo. Klassisk, høytidelig, elegant brud og brudgom, nydelige omgivelser, levende musikk, familie og venner, Anikken ble fulgt ned midtgangen av sin far…..rett og slett vakkert og med fokus på kjærlighet. Ja, det var fest med alkohol etter middagen der også, men kan ikke sammenlignes med rølpefaktoren i Toscana. Anikken satt heller ikke med mobilen i hånda og snappet at hun heiv innpå med alkohol….hun tror jeg la fra seg mobilen helt, men ga andre lov til å filme/snappe.

Karianne Vilde har giftet seg inn i en rik familie, men klasse, oppførsel og verdighet får man ikke med på kjøpet. Eller medfødt eleganse og stil sånn som Anikken Jørgensen (Englund) 

• Liker 10
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (2 timer siden):

Både Charlotte og Sophie var i bryllupet i allefall, men Sophie sluttet helt å snappe da hun var ferdig med å ordne seg i stand. Charlotte, mor til Sophie og stemor til Christian, skimtet jeg såvidt på en snap som Karianne Vilde postet, der Charlotte sto ved bordet deres og tok et bilde (hun er jo en utrolig dyktig og prisberømmet fotograf, tenk hvor fine bilder de kunne ha hatt av bryllupet!)  Charlotte virket ubekvem da hun oppdaget at KV filmet, og trakk seg unna. Om moren til Christian var der aner jeg ikke, likedan postet heller ikke KV bilder av egne foreldre.

I de siste årene så har skikken med voksne kvinner som brudepiker også kommet til Norge, da vanlig med ei blanding av venninner, søstre, svigerinner. Karianne Vilde hadde såvidt jeg kunne se bare venninner. Hverken svigerinnene Sophie eller Jenny var brudepiker

Man bestemmer bordplassering selv, men det er vanlig kutyme at nær familie som foreldre, søsken, evt besteforeldre og forlovere sitter nær brudeparet. Her var det venner/drikkekompiser som hadde prioritert bodplassering. 

Det var rett og slett et rølpebryllup med fokus på alkohol og fyll. Bra de hadde med egen barnevakt til barnet pga •mamma og pappa vil også ta seg ei fest» som KV så «sjarmerende» sa før helga (de har jo egentlig drukket tre dager til ende, med snaps til frokost og fortsatt utover dagen) Ikke noe som ble postet fra vielse og det høytidelige rundt et bryllup, bare fylla. Hun la ned en eviglang innsats i eget utseende i laaaaang tid før dette bryllupet; diett, trening, ansiktsbehandlinger, lymfedrenasje….gudene vet hva hun ikke gjorde. Egen sminkør/stylist var leid inn for helga med egne antrekk og sminke=look for alle dagene. For ikke å snakke om de flotte omgivelsene med et slott i vakte Toscana.. Heldigvis postet hun ingen bilder av barnet i helga, minus et bilde som hun repostet fra Jennie- Sofie…så jeg håper barnevakten gjorde en god jobb og skånet barnet.

Så ødelegger hun/de alt med fokus på alkohol og «drekka på»..der er så lite classy når ei vakker kvinne, pyntet til brud, som er den dagen man som oftest er på det fineste, glugger/tømmer ren sprit rett i munnen direkte fra flasken. Sitter med pappbeger med shotter ved tallerkenen sin ved det pent pynta bryllupsbordet og tømmer nedpå. Da hjelper det ikke hvor dyr kjolen og tilbehøret er, eller hvor mye arbeid man har lagt ned i utseendet, eller om bryllupet er på et slott i Toscana. Kunne spart pengene, kjøpt seg kjole på Finn, kokt mengder med mexicansk gryte fra Toro med loff til, servert smuglerøl og sprit fra Sverige, evt hjemmebrent, og leid et samfunnslokale på bøgda. Harryfaktoren var like høy

Var i allefall en helt annen klasseforskjell på Anikken Jørgensen og Theo sitt bryllup i går. Som ble holdt utendørs på et nydelig sted utenfor Oslo. Klassisk, høytidelig, elegant brud og brudgom, nydelige omgivelser, levende musikk, familie og venner, Anikken ble fulgt ned midtgangen av sin far…..rett og slett vakkert og med fokus på kjærlighet. Ja, det var fest med alkohol etter middagen der også, men kan ikke sammenlignes med rølpefaktoren i Toscana. Anikken satt heller ikke med mobilen i hånda og snappet at hun heiv innpå med alkohol….hun tror jeg la fra seg mobilen helt, men ga andre lov til å filme/snappe.

Karianne Vilde har giftet seg inn i en rik familie, men klasse, oppførsel og verdighet får man ikke med på kjøpet. Eller medfødt eleganse og stil sånn som Anikken Jørgensen (Englund) 

Veldig godt skrevet!! Jeg hadde gledet meg til å følge med på bryllupet. Det virket som om det kom til å bli så fint på måten hun hypet det opp. Men jeg kan ikke skjønne at man ønsker å bruke så mye penger på å tilsynelatende drikke bort den største dagen man opplever i livet. 😟 I hvert fall ikke når man har et lite barn. Da hadde fokuset mitt vært fullt og helt på kjærlighet og familien min. Syntes snappene i går sa mye om KV sin karakter. Men hver sin smak. 🤡

Edit: Jeg vil legge til at jeg forstår om hun synes vielsen, taler osv er personlig, og at hun derfor velger å ikke dele så mye av det i sosiale medier. Jeg regner med at det var mange fine øyeblikk der også, som ikke havnet på snapchat. Men det hun valgte å legge ut synes jeg bare var leit å se. 

Endret av Snoopdoggie
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, LoveMoschino said:

Charlotte er i alle fall med. Vi skimter henne på vei hjem på flyplassen 

Hva med farens hans? Var han der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, jukkapalme said:

Helt enig. Jeg følger hverken henne eller resten av Spetalen-familien noe sted, men jeg leser litt her inne. Hun er så ekstremt harry. Tenk å drikke og rølpe så jævlig på på sin egen bryllupsdag. Hun burde inkludert barnet sitt, ja, i stedet for å bare være opptatt av fest og rølp. Jeg likte henne ikke på farmen heller. Syns hun var så høyrøsta og tok så stor plass og jeg liker ikke sånne folk. 

Det er typisk for folk fra Drammen. Iselin Guttormsen og Benedicte er også slik. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marihone skrev (11 minutter siden):

Har ikke sett noe av han på de snappene jeg har sett, bare Sophie og Charlotte/stemor til Christian

De bodde også ut i fra hva jeg forsto på snappene til Sophie på et hotell og ikke på slottet sammen med «gjengen» Kom dagen før og dro ganske tidlig i dag. Sophie har heller ikke nevnt at det var broren sitt bryllup hun skulle i. Bare bryllup. Så stemor og søster til brudgommen betalte tydelig for opphold selv, mens vennegjengen/festegjengen hadde sponset opphold i 3 dager på slottet

KV og Christian har festet 3 dager til ende mens barnevakten har tatt seg av barnet på typ 18mnd. Nå drar de «nygifte’ (de giftet seg jo egentlig på Norefjell nyttårsaften uten at noen visste det) direkte fra Italia til Kenya, mens barnevakten tar med barnet hjem til Norge.

Greit nok at KV mangler stil og klasse, men trodde Christian var en annen type. Har lest at faren hadde et nært forhold til han i oppveksten, også etter skilsmissen med moren, han kjøpte t.o.m en villa til eksen sånn at Christian skulle vokse opp i det nabolaget han var vant til og ha begge foreldrene i nærheten. Han ble heller ikke «glemt» da faren møtte Charlotte og han fikk to søstre. Sophie har flere ganger postet bilder fra barndom, oppvekst og ferieturer av seg selv, Jenny og Christian. Nå virker det som det er lite kontakt. Har fulgt både Sophie og Charlotte ei stund, og har ikke sett Christian med kone og barn på familiesammenkomster eller familieferier. Hører aldri Sophie nevner at hun er tante

Men det «bryllupet» i går….burde heller kalt det for en 3-dagers vennefest med høy party og harryfaktor. Skal innrømme jeg hadde gledet meg til å drømme meg bort i et vakkert bryllup på et slott i nydelige Toscana; de hadde både muligheten og pengene til å lage et råflott bryllup med de fantastiske rammene rundt. Så ble det en fest på bøgda-kveld der det var om å gjøre å drikke mest. Maten feks var sikkert nydelig god, men når promillen er høy så går det for det samme hva man spiser

Og det er virkelig usjarmerende med ei brud (og en brudgom) som er synlig full.  Dette var jeg så obs på da jeg og mannen min giftet oss; med 90 gjester, mye familie og noen nære venner så ble det mye skåling. Champagne som velkomstdrink da vi ankom lokalet, egen vin til forrett, en annen type vin til hovedretten, dessert-vin….og servitører som gikk rundt og etterfylte glassene før det ble tomt. Kaffe og konjakk/baylis til kakene….levende musikk og bar med ansatte som mikset drinker eller skjenket øl eller vin tilslutt. Da er det om å gjøre å nippe til alkoholen når man skåler og å passe på å drikke vann

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forloveren oppgave på dagen:

«Deres viktigste oppgave i bryllupet er å sørge for at flest mulig shoter og holde bruden hydrert så hun blir dehydrert dagen derpå. De som vet de vet», heter det i programmet. 

Høres mer ut som et utdrikkingslag enn et bryllup…

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele bryllupet var ikonisk. Harry, ja, men også veldig KV og slik hun er. Driter i hva andre synes om henne og selvironi med allsang til Golddigger. Synes hun og Kristian passer veldig bra sammen.

Han liker jo henne fordi hun nettopp er uhøytidelig, morsom og rett frem. Rett og slett gøy å være rundt.

Når det gjelder Spetalen-familien er det mye festing i deres kretser også. Tror ikke de var sjokkerte akkurat. De tilhører ikke akkurat britisk overklasse.

Endret av Billiebi
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (7 timer siden):

Vi er jo rare.. nå er vi litt oppgitt over influencere som bare må filme og ikke legger vekk mobilen ved sammenkomster.   Men når de faktisk gjør det så må noen poengtere det også 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (5 timer siden):

Faren til Kristian var tilstede. Var å skimte bak Charlotte på en av snappene Karianne repostet på hennes IG. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (8 timer siden):

Nå var de gift fra før, da. Så å sammenligne Anikken og Theos bryllup er ikke det samme... Spetalen ville ha en fest for familie og venner.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lajlaj skrev (1 time siden):

Nå var de gift fra før, da. Så å sammenligne Anikken og Theos bryllup er ikke det samme... Spetalen ville ha en fest for familie og venner.

KV har hele tiden brukt ordet bryllup om bryllupet i Toscana (de måtte være gift på papiret i Norge i forkant forklarte hun + hun ville ha sitt nye etternavn klart på passet til bryllupsreisen) konsekvent. Hun og mannen hadde begge hvert sitt utdrikningslag (i KV sitt så gikk hun rundt med «bride to be»-effekter), de leide inn bryllupsplanleggere, hun hadde flere brudepiker, hun var kledd i brudekjole og slør, hun gikk ned midtgangen sammen med datteren deres ute der prest/forretter sto sammen med Christian og ventet. 

Så jo; bortsett fra at Anikken ikke var gift på papiret fra før så hadde begge sine bryllup i går. Bryllupet til begge var også omtalt i media. 

KV har aldri sagt at de skulle ha en vennefest i Toscana, men at de skulle holde bryllupet sitt der. Ikke vennefest 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tenker det samme som meg her, men jeg lurer litt på om KV nettopp har sikret seg økonomisk resten av livet? Hun får jo et klekkelig bidrar økonomisk om (når) det blir skilsmisse. Innen da har trolig de fått et barn til.

Jeg likte henne heller aldri i farmen. Hun var en bitch på vgs, og har samme oppførsel nå. Brautende, jålete, lite empatisk og sympatisk. Søk opp henne på Montebello Camping, er slik hun huskes. Bleket hår, voldsomt med sminke og en liten design hund. Hun har alltid villet opp og frem, men ikke med jobb og utdanning, men med utseende sitt. 
Hun gjør ikke noe nyttig i hverdagen, men likevel sitter hun nok økonomisk bedre i det enn de fleste av oss som jobber for det. 

Nå kan det jo være at Charlotte også var like gold digger når hun møtte herr Spetalen, men hun fremstår likevel mer jovial. Jeg skjønner godt om de ikke liker KV jeg- og det kan de jo ikke gjøre? De er jo aldri sammen, aldri på besøk til hverandre…

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (12 timer siden):

KV har hele tiden brukt ordet bryllup om bryllupet i Toscana (de måtte være gift på papiret i Norge i forkant forklarte hun + hun ville ha sitt nye etternavn klart på passet til bryllupsreisen) konsekvent. Hun og mannen hadde begge hvert sitt utdrikningslag (i KV sitt så gikk hun rundt med «bride to be»-effekter), de leide inn bryllupsplanleggere, hun hadde flere brudepiker, hun var kledd i brudekjole og slør, hun gikk ned midtgangen sammen med datteren deres ute der prest/forretter sto sammen med Christian og ventet. 

Så jo; bortsett fra at Anikken ikke var gift på papiret fra før så hadde begge sine bryllup i går. Bryllupet til begge var også omtalt i media. 

KV har aldri sagt at de skulle ha en vennefest i Toscana, men at de skulle holde bryllupet sitt der. Ikke vennefest 

I alle dager. Er du litt snevert laget? Må de ha sendt deg sms der de presiserer hva slags type fest det skal være? Alle forstår jo at dette er et bryllup?

De er to småbarnsforeldre som vil ha en skikkelig BRYLLUPSfest med familie og venner. De har allerede vært gjennom et emosjonelt cresendo da de giftet seg tidligere. Nå er ikke nervene på høyspenn og de kan slappe av og kose seg og feire og ha en skikkelig fest! Sikkert utrolig deilig når man har små barn også.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ForumMaria skrev (2 minutter siden):

Flere tenker det samme som meg her, men jeg lurer litt på om KV nettopp har sikret seg økonomisk resten av livet? Hun får jo et klekkelig bidrar økonomisk om (når) det blir skilsmisse. Innen da har trolig de fått et barn til.

Jeg likte henne heller aldri i farmen. Hun var en bitch på vgs, og har samme oppførsel nå. Brautende, jålete, lite empatisk og sympatisk. Søk opp henne på Montebello Camping, er slik hun huskes. Bleket hår, voldsomt med sminke og en liten design hund. Hun har alltid villet opp og frem, men ikke med jobb og utdanning, men med utseende sitt. 
Hun gjør ikke noe nyttig i hverdagen, men likevel sitter hun nok økonomisk bedre i det enn de fleste av oss som jobber for det. 

Nå kan det jo være at Charlotte også var like gold digger når hun møtte herr Spetalen, men hun fremstår likevel mer jovial. Jeg skjønner godt om de ikke liker KV jeg- og det kan de jo ikke gjøre? De er jo aldri sammen, aldri på besøk til hverandre…

Hjelpe meg. Denne tråden.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (På 2.9.2024 den 13.00):

I alle dager. Er du litt snevert laget? Må de ha sendt deg sms der de presiserer hva slags type fest det skal være? Alle forstår jo at dette er et bryllup?

De er to småbarnsforeldre som vil ha en skikkelig BRYLLUPSfest med familie og venner. De har allerede vært gjennom et emosjonelt cresendo da de giftet seg tidligere. Nå er ikke nervene på høyspenn og de kan slappe av og kose seg og feire og ha en skikkelig fest! Sikkert utrolig deilig når man har små barn også.

Rapportert

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Sophie på konsert i august. Hun må ha litt mer attityde og selvtillit på scenen. 

Det er stor forskjell mellom henne og lillesøsteren til Marcus og Martinus da hun sang under Norway cup. Hun hadde attityde og proppfull av selvtillit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...