Gå til innhold

Spetalen-familien


SoWhat?

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om han?

Jeg syns han er blodharry, men så liker jeg selvtilliten hans. Han sier upassende og politisk ukorrekte ting, og står for det. Sånn helt easy. Han tør jo å være den han er, og han skygger ikke unna konflikter. Han holder hodet kaldt og er alltid behersket. 

Jeg vet ikke om han er dum. Jeg syns ikke at han virker veldig smart, men kanskje det bare er Harry-faktoren som lurer meg.

Han er ganske nedlatende og arrogant med folk om de kritiserer han eller angriper han. Ikke så veldig sjarmerende.

Men jeg tror faktisk jeg liker fyren. Eller kanskje jeg bare liker at han eksisterer. Jeg liker folk som skiller seg ut på en ekte måte. Jeg syns litt synd på han, men det tror jeg kommer av at han aldri ser helt blid ut. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodharry og lite smart er vel det siste jeg forbinder med han 🤔🤔

Han har forutsett (og advart) mot flere kriser i landet..mens de som skal styre og sørge for de beste løsningene for landet vårt - blindt styrer oss mot stupet. 
 

Hadde Spetalen gått inn i politikken - tror jeg at jeg hadde stemt på partiet hans..

 

  • Liker 36
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miss Shady skrev (2 minutter siden):

En av Norges rikeste self-made finansmenn ....og du lurer på om han er litt dum ......😏

 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Øystein_Stray_Spetalen

 

Jo altså. Kanskje jeg forveksler det med intellektuell eller kultivert 😄 for der er han ikke! 

Business krever ikke veldig høy intelligens alltid da. Teft er vel viktigst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 minutt siden):

Blodharry og lite smart er vel det siste jeg forbinder med han 🤔🤔

Han har forutsett (og advart) mot flere kriser i landet..mens de som skal styre og sørge for de beste løsningene for landet vårt - blindt styrer oss mot stupet. 
 

Hadde Spetalen gått inn i politikken - tror jeg at jeg hadde stemt på partiet hans..

 

Hvilken politikk står han for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Hvilken politikk står han for? 

Det er vanskelig å si - men slik han snakker ifht feks velferd, er han mer rød enn AP..samtidig som han er mer blå enn Høyre..kanskje et uavhengig parti?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojoen skrev (1 minutt siden):

Blodharry og smart, men med skikkelig dårlige verdier. Det aller værste  egentlig 

På hvilke måte..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (2 minutter siden):

Det er vanskelig å si - men slik han snakker ifht feks velferd, er han mer rød enn AP..samtidig som han er mer blå enn Høyre..kanskje et uavhengig parti?

Ok. Kanskje jeg bør følge mer med på han. Jeg har bare inntrykk av å ha sett han dukke opp. Helst etter noe "drøyt" han har sagt eller ment. Nå får han kjeft av Gunhild Stordalen pga klimakrisen han fleiper med 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Ok. Kanskje jeg bør følge mer med på han. Jeg har bare inntrykk av å ha sett han dukke opp. Helst etter noe "drøyt" han har sagt eller ment. Nå får han kjeft av Gunhild Stordalen pga klimakrisen han fleiper med 😄

Haha, har han fleipet om klimakrisen nå? 😆 
Jeg tror mannen er lynende intelligent..han har selvsagt egeninteresser bak det han sier - men hvem har ikke det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (9 minutter siden):

Jeg liker han, og kona hans er veldig pen og en flink fotograf😀

Ja! Stemmer det. Husker jeg så henne. Kanskje han er blid hjemme sammen med henne. Det kan hende. Er ikke så sikkert han liker seg i offentligheten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dere mener at han er blodharry? 

Han er en drivende dyktig og intelligent forretningsmann. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SoWhat? skrev (17 minutter siden):

Hva syns dere om han?

Jeg syns han er blodharry, men så liker jeg selvtilliten hans. Han sier upassende og politisk ukorrekte ting, og står for det. Sånn helt easy. Han tør jo å være den han er, og han skygger ikke unna konflikter. Han holder hodet kaldt og er alltid behersket. 

Jeg vet ikke om han er dum. Jeg syns ikke at han virker veldig smart, men kanskje det bare er Harry-faktoren som lurer meg.

Han er ganske nedlatende og arrogant med folk om de kritiserer han eller angriper han. Ikke så veldig sjarmerende.

Men jeg tror faktisk jeg liker fyren. Eller kanskje jeg bare liker at han eksisterer. Jeg liker folk som skiller seg ut på en ekte måte. Jeg syns litt synd på han, men det tror jeg kommer av at han aldri ser helt blid ut. 

Det han er flink til, og jeg liker ved ham, er evnen han har til å se, påpeke og diskutere realiteter uten å være låst til et politisk ståsted/perspektiv. Dette er nok også grunnen til at han lykkes stort i finansverden også - han evner å se forbi all støyen og forholde seg til de momentene som er mest relevant.

Resultatet er jo at det er vanskelig å sette ham inn på et partipolitisk kart, men det er kanskje like greit.

Stemmer som hans er viktig i en tid hvor skyttergrav-poltikk er den nye normalen og ideologi ofte trumfer logikk.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (Akkurat nå):

Haha, har han fleipet om klimakrisen nå? 😆 
Jeg tror mannen er lynende intelligent..han har selvsagt egeninteresser bak det han sier - men hvem har ikke det. 

Ja. La ut meld 😄 og Stordalen klikket. Og han bare helt laidback: jeg har ikke sett alt virvaret( eller noe lignende) enda. Haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meadow skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dere mener at han er blodharry? 

Han er en drivende dyktig og intelligent forretningsmann. 

Jo. Det er pga at han er litt løs kanon? Er det ikke det det heter når folk bare sier oppsiktsvekkende politisk ukorrekte ting?

Jeg har ikke mot Harry folk da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (20 minutter siden):

På hvilke måte..?

Forklar de verdiene da?

Sorry, feil bruker 

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...