AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #1 Skrevet 10. desember 2021 Jeg bor hjemme med min mor, og min niese på 10 år vil komme på liggeoverbesøk. Når hun er her klenger hun bare på meg, og er her bare pga meg. Jeg har verken energi eller lyst til å ha liggeoverbesøk, eller besøk i det hele tatt. Jeg tok henne med ut på shopping for 1 uke siden, så det er ikke sånn at jeg alltid sier nei til å være med henne, bare at det er ekstremt slitsomt å ha barn på liggoverbesøk. Jeg er deprimert, har kort lunte og lite med energi. Jeg kjenner jeg ikke orker dette, og niesa mi maser selv om jeg sier det ikke passer, og min mor har null forståelse på mental helse. Jeg blir ropt på, og kjeftet huden full fordi jeg ikke vil ha henne på besøk. Greit nok at moren min vil ha henne her, men når niesa mi kommer her kun for å henge med meg så er det til syvende og sist jeg som har siste ordet? Jeg sa til niesa mi at jeg heller kunne komme på besøk til henne i dag. Hva tenker dere? er dette rimelig av meg? Anonymkode: ced29...29f 1
Gjest rampenissen72 Skrevet 10. desember 2021 #2 Skrevet 10. desember 2021 Syns din mor burde respektere deg.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #3 Skrevet 10. desember 2021 Jeg tenker at du har rett til å sette deg først. Men du bor hjemme hos din mor, og hun kan invitere selvmom du sier nei. Hadde jeg vært deg, ville jeg låst døren til rommet mitt, for å demonstrere at «nei betyr faktisk nei». Din niese har ikke vondt av å forstå at du noen gang trenger litt alenetid. Niesen din kan bli underholdt av din mor denne gangen, mens du slapper av alene på rommet Anonymkode: b18da...eac 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #4 Skrevet 10. desember 2021 rampenissen72 skrev (1 minutt siden): Syns din mor burde respektere deg. Hun forstår ikke dette, og blir sint på meg fordi jeg sier jeg ikke orker besøk. Hun ropte på meg og kalte meg for drittunge. Blir så matt av hele situasjonen. Anonymkode: ced29...29f 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Skrevet 10. desember 2021 Har du forsøkt å snakke med foreldrene til din niese? Kanskje de forstår bedre at du er deprimert og ikke i humør til å "henge" med en 10-åring. Anonymkode: 2dcbf...567 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #6 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker at du har rett til å sette deg først. Men du bor hjemme hos din mor, og hun kan invitere selvmom du sier nei. Hadde jeg vært deg, ville jeg låst døren til rommet mitt, for å demonstrere at «nei betyr faktisk nei». Din niese har ikke vondt av å forstå at du noen gang trenger litt alenetid. Niesen din kan bli underholdt av din mor denne gangen, mens du slapper av alene på rommet Anonymkode: b18da...eac Jeg har desverre ikke noe rom. Sover på stua. Hadde jeg hatt et soverom hadde jeg såklart sagt ja til å ha niesa på besøk så hadde jeg bare gjemt meg på rommet mitt. Anonymkode: ced29...29f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #7 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun forstår ikke dette, og blir sint på meg fordi jeg sier jeg ikke orker besøk. Hun ropte på meg og kalte meg for drittunge. Blir så matt av hele situasjonen. Anonymkode: ced29...29f Hvor gammel er du? Anonymkode: 2dcbf...567 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #8 Skrevet 10. desember 2021 Hvor gammel er du? Tror det er på tide å flytte ut. Viser din mor andre tegn på å behandle deg som et barn hun kan bestemme over? Behandler hun deg med respekt i andre situasjoner? Eller tar hun kontroll og mener hun kan bestemme over deg og din tid? Anonymkode: 9eaee...8b3 12
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #9 Skrevet 10. desember 2021 Flytt ut så bestemmer du selv. Anonymkode: 24abe...0c1 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #10 Skrevet 10. desember 2021 Flytt ut. Om du MÅ ha mammaen din i umiddelbar nærhet så flytt til et sted i nærheten da vel. Må ikke tro depresjonen din blir noe bedre av å ikke kutte navlestrengen og bo hos mor. Det du trenger er ditt eget liv og egne rutiner. Ikke å bo i stua til mor og bestemme hvem hun skal få lov til å få besøk av eller ikke Anonymkode: 1f011...5cf 12
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #11 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Flytt ut. Om du MÅ ha mammaen din i umiddelbar nærhet så flytt til et sted i nærheten da vel. Må ikke tro depresjonen din blir noe bedre av å ikke kutte navlestrengen og bo hos mor. Det du trenger er ditt eget liv og egne rutiner. Ikke å bo i stua til mor og bestemme hvem hun skal få lov til å få besøk av eller ikke Anonymkode: 1f011...5cf Jeg kan ikke flytte ut. Sitter i gjeld og må betale ned førsf. Anonymkode: ced29...29f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #12 Skrevet 10. desember 2021 Må du være hjemme da? Greit du sover hjemme men kan jo finne på noe annet på dagtid. Anonymkode: 7399b...a41 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #13 Skrevet 10. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må du være hjemme da? Greit du sover hjemme men kan jo finne på noe annet på dagtid. Anonymkode: 7399b...a41 Har ikke energi. Er utslitt. Anonymkode: ced29...29f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #14 Skrevet 10. desember 2021 niesen din...barnebarnet til moren din? Datteren til et søsken av deg, og du legger premissene for besøk når du bor hjemme hos noen andre selv....? 🙈 Anonymkode: a9eb0...364 17
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #15 Skrevet 10. desember 2021 Jeg er litt delt her jeg. Du er altså voksen, og får lov til å bo hjemme hos din mor i en vanskelig situasjon. Umiddelbart tenker man jo du ikke har noen rett til å bestemme hvem din mor har besøk av. Hun må jo få ha barnebarnet på besøk om hun ønsker. Samtidig har ikke din mor noen rett til å kreve at du skal være sammen med din niese hele tiden, og de bør respektere at din helse ikke tillater å være barnevakt akkurat nå. Man må kunne forklare niesen at du er syk og ikke orker å være sammen. Det premisset må settes før niesen kommer, også må din mor ta ansvar for å henge med henne. Tror ikke det er sunt for deg å bo sammen med en mor som ikke forstår sykdommen din overhodet. Kan det hjelpe å sette seg skikkelig ned og forklare henne? Ta henne med til lege/psykolog slik at en fagperson kan forklare henne? Anonymkode: f5429...5ea 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #16 Skrevet 10. desember 2021 Hvis mor ikke forstår, kan du ta det opp med søskenet ditt, som er forelder til niesen? Anonymkode: f315e...393 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #17 Skrevet 10. desember 2021 Skjønner godt at moren din vil ha besøk av barnebarnet sitt. Du bør ta deg sammen. Du kan ikke nekte folk å komme på besøk. Da bør du flytte ut. Ikke ødelegge for resten av familien. Anonymkode: bb46f...72f 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #18 Skrevet 10. desember 2021 Er litt uenig med resten her, jeg mener at det er moren din som bestemmer hvem hun vil ha på besøk. Anonymkode: 5dafc...bbc 15
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #19 Skrevet 10. desember 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Har du forsøkt å snakke med foreldrene til din niese? Kanskje de forstår bedre at du er deprimert og ikke i humør til å "henge" med en 10-åring. Anonymkode: 2dcbf...567 Støtter dette. Jeg har selv en 10-åring som elsker å være sammen med min søster som bor hjemme hos mamma. Jeg vil gjerne vite det hvis hun ikke ønsker å ha ham på besøk. Nå pleier han å godta når hun ønsker å være for seg selv da, men hvis hun ikke ønsker/orker å finne på noe sammen med ham i det hele tatt mens han er der, så er det greit å vite det også på forhånd, for da kan det hende han heller vil gjøre noe annet enn å dra dit. Han er glad i mormor også, men hun er ikke like morsom å henge med. Jeg tror kanskje ikke de som mener at du ikke har noe de skulle sagt ikke helt har fått med seg at hun kommer hovedakelig for å være sammen med deg. Heldigvis vet jeg at moren min alltid spør søsteren min først når sønnen min har lyst til å besøke dem. Anonymkode: c2f14...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #20 Skrevet 10. desember 2021 Finner det egentlig merkelig at en 10-åring har lyst til å henge med deg, du virker ikke akkurat spesielt hyggelig. Å være så sær og vanskelig når moren din ønsker å ha barnebarnet sitt på besøk, er utrolig barnslig. Spesielt med tanke på at moren din lar deg bo gratis der fordi du har fucket opp økonomien din. Du virker ekstremt utakknemlig. Det må kunne gå an å ta seg sammen og være hyggelig mot tantebarnet sitt en gang i blant. Anonymkode: 7f2d5...9dc 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå