Pinkee Skrevet 9. desember 2021 #21 Skrevet 9. desember 2021 Spør du, om det er greit med ca vekt, og si det som sant er, at du blir deppa av å se tall på vekten. Jeg skal garantere deg at de finner en løsning. Du er ikke den første, og blir ikke den siste, med slike problemer. Er du ærlig, går alt veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #22 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår deg godt TS! Jeg var i nøyaktig samme situasjon som deg for et halvt år siden. Jeg oppga ca-vekt, og fikk ingen spørsmål om det. Måtte ikke veie meg foran noen. Anestesilegen sa også at det går fint med +/- 5kg. Man får alltid mange kommentarer om at man må skjerpe seg og vokse opp, men for noen av oss er dette et ekstremt ømfintlig tema. Anonymkode: 05e70...4a3 Tusen takk for forståelsen. Klem ❤️ det er akkurat det. Anonymkode: 01f7e...4df
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #23 Skrevet 9. desember 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: tTakk for et utfyllende svar. så dette vil si i praksis at en peson dere tror veier 70 for eksempel, men veier 75, ikke vil lide noe fare ? Anonymkode: 01f7e...4df 10% pluss minus har svært lite å si. Overvåkningen er svært god også. Med minste tegn reguleres dette. Men for DIN sikkerhet ved normale situasjoner, planlagte prosedyrer etc, vei deg. Dette gjør vi KUN for DIN del. Ingen andres sin. Pasientsikkerhet går først! Anonymkode: e8b23...752
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #24 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi er veldig flinke til å estimere ca vekt på pasienter. Så ikke bekymre deg for det. Under akuttsituasjoner veier vi ingen. Der går det på ca. Ingen har våkna av narkosen på mine 15 år i traumesituasjoner Anonymkode: e8b23...752 Akuttsituasjoner er noe helt annet enn planlagt kirurgi. Om man får inn et multitraume på to hjul i svingene så er det større rom for feil. Mens om man kommer inn til planlagt kirurgi så skal man jo forsøke å eliminere risikofaktorer så langt som overhodet mulig. F eks med fasting og avklart smittestatus. Anonymkode: 9e9f0...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #25 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg har vert i narkose 3 ganger dei siste 4 årene. Aldri blitt spurt om vekt 🤷🏻♀️ Anonymkode: 5a99f...dab Det høres ekstremt merkelig ut, med mindre du kom inn som akuttpasient. Man doserer intravenøs anestesi ut i fra vekt. Anonymkode: 9e9f0...4fb 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 9. desember 2021 #26 Skrevet 9. desember 2021 Har en venninne med spiseforstyrrelse. Hun blir trigget av tanken på å veie seg, klarer knapt å se en baderomsvekt. De er veldig forståelsesfulle på sykehus, så dette løser seg bare du sier i fra ❤️
KristinF Skrevet 9. desember 2021 #27 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): tTakk for et utfyllende svar. så dette vil si i praksis at en peson dere tror veier 70 for eksempel, men veier 75, ikke vil lide noe fare ? Anonymkode: 01f7e...4df Nei det vil du ikke.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #28 Skrevet 9. desember 2021 Neutral90 skrev (39 minutter siden): Ja, de har jo store vekter som de kjører over. Tror du akuttpasienter bare kan veies om de er oppe og går på føttene? Tror du virkelig at man har slike svimlende dyre spesialvekter installert i gulvet på alle operasjonsklinikker? Jeg har jobbet på flere operasjonsenheter og jeg har aldri sett en. Anonymkode: 9e9f0...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #29 Skrevet 9. desember 2021 Jeg har selv vært med på å vekke en pasient fra narkose uten at operasjonen ble gjennomført, da anestesipersonalet ikke opplevde å få god kontroll over narkosen. Det viste seg i etterkant at pasienten hadde bommet/løyet på sin egen vekt med nærmere 25 kilo. Når det er snakk om elektiv kirurgi, altså nøye planlagt kirurgi, så er man ikke villig til å gjennomføre operasjonen koste hva det koste vil, slik man er nødt til ved livstruende tilstander. Ved elektiv kirurgi så skal alt ligge til rette for så komplikasjonsfrie forløp som mulig. Jeg vil anbefale deg å be om å bli veid på operasjonsdagen mens du lukker øynene eller står baklengs på vekten, og å gi tydelig informasjon om at du ikke ønsker å vite din egen vekt. Hos oss er blant annet pas' vekt såpass viktig at den står på en gul lapp ved sprøytepumpene sammen med annen vital data. Hilsen operasjonssykepleier ved et dagkirurgisk senter. Anonymkode: 9e9f0...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2021 #30 Skrevet 9. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): er det antibiotikablanding i narkosa osgå:O jeg tåler ikke antibiotika. Anonymkode: 01f7e...4df Nei, men det gis ofte anitbiotika forebyggende. Og hvis du ikke tåler noe antibiotika så bør du droppe operasjon, da duer du jo hvis du får en infeksjon. Og i likhet med hun over har jeg også opplevd at det holdt på å gå galt fordi en pasient oppga feil vekt. Er det en gang man ikke skal kødde med vekt er det ifm narkose. Anonymkode: bbe86...3a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå