AnonymBruker Skrevet 11. desember 2021 #61 Del Skrevet 11. desember 2021 Jeg blir spurt rett som det er. Svarer bare "neida, bare tjukk" Da blir somregel de som spør flaue, og det er bra 👍 Anonymkode: 35518...86f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #62 Del Skrevet 12. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg blir spurt rett som det er. Svarer bare "neida, bare tjukk" Da blir somregel de som spør flaue, og det er bra 👍 Anonymkode: 35518...86f Nå er jo ikke jeg tjukk. Jeg har et minimalt fettlag over nedre del av abdomen, og dette er ikke mulig å se stående. Men nå var det slik at jeg satt med en stor uniform-overdel med to lommer over magen. I disse lommene hadde jeg som sagt en stor mobil, nøkkelknippe og en liten skriveblokk til rapporten. Ts Anonymkode: 518e4...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #63 Del Skrevet 12. desember 2021 On 12/9/2021 at 6:57 AM, AnonymBruker said: En venninne av meg hadde lagt på seg, det satte seg godt over rumpa. Da hun var på jobb, kom en kunde (fra Syria) som hun ikke hadde sett på et år, løpende mot henne, tok rundt henne og sa henrykt at hun hadde fått så stor rumpe Han er også en venn av meg, så jeg trakk ham litt tilbake og sa at sånt sier man ikke til noen. Hvorfor ikke, sa han, det er jo så pent. Og når noe er pent, så må jeg jo si det. Så det kan nok hende det har noe med kultur og oppdragelse å gjøre Anonymkode: 50059...fa4 For en ekkel fyr. Anonymkode: eef61...3ba 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #64 Del Skrevet 12. desember 2021 On 12/9/2021 at 7:07 PM, AnonymBruker said: Blir litt rart av meg å spørre henne om hun er gravid når hun er i 50-åra 😅 Såvidt jeg vet har hun ikke barn. Og jeg forventer egentlig ikke at andre tror jeg er gravid i en alder av 39 (jeg har to barn fra før). TS Anonymkode: 518e4...816 Oi, 39??? Da er du jo halvveis i graven da, kan ikke få unger da! 🙄 Anonymkode: eef61...3ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 12. desember 2021 #65 Del Skrevet 12. desember 2021 Nei det er bare mye mat😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2021 #66 Del Skrevet 12. desember 2021 Jeg ble også spurt om dette av en dame fra Syria. Først ble jeg fornærmet, men svarte «nei, hvorfor spør du?» og da sa hun at jeg så så glad ut, strålte i huden, derfor. For henne var det en positiv ting. Anonymkode: dc98e...2f2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2021 #67 Del Skrevet 13. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 12.12.2021 den 8.56): Jeg ble også spurt om dette av en dame fra Syria. Først ble jeg fornærmet, men svarte «nei, hvorfor spør du?» og da sa hun at jeg så så glad ut, strålte i huden, derfor. For henne var det en positiv ting. Anonymkode: dc98e...2f2 Det var jo skikkelig koselig, og en utrolig søt og fin vinkling jeg skal ta med meg😊 Tror det er vanskelig å tolke det dit hen når man får spørsmålet. Jeg hadde gått rett i «syns du jeg er feit?»😅 Når det er sagt, jeg strålte ikke akkurat i 1. trimester. Da var jeg blek og grågrønn i huden, kvisete og ufiks uansett hvor hardt jeg prøvde. Den gløden kom først 3. trimester. Anonymkode: c18b7...3c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #68 Del Skrevet 14. desember 2021 Har fått det samme spørsmålet utallige ganger de siste 10 årene, er fortsatt like singel og barnløs som jeg var for 10 år siden😅 Jeg er litt overvektig og mye av vekta la seg over magen, det ligger nok i genene mine for jeg har hatt den samme store magen som bestefar hadde og som begge onklene mine nå har. Er ikke så stor over rumpa, lårene og armene som jeg er over magen, så jeg kan forstå at folk tror jeg er gravid. Det er jo uansett ikke spesielt hyggelig å få det spørsmålet når man ikke er gravid, når man helst skulle vært en god del kilo lettere enn hva man dessverre er.. Pleier å tulle det litt bort ved å si at det bare er mat/flesk inni magen min, og at jeg ikke er gravid. Fått spørsmålet så mange ganger fra voksne folk, både norske og utenlandske, at jeg ikke orker å bry meg lengre. Får også spørsmålet ofte fra barn, og det føler jeg blir veldig annerledes igjen! Små barn forstår jo gjerne ikke hva greia er og hvordan en graviditet foregår. Fått høre fra barn at jeg har stor mage og at barnet mener det har vært inni magen min. Eller 2-åringen til ei venninne som nylig mente jeg hadde baby i magen min, bare fordi ei anna venninne er høygravid om dagen. Som regel så drar jeg opp genseren og viser magen min og klapper godt på den og forteller at det bare er mat inni magen min😂 Og så forklarer jeg at en gravidmage er helt stram og hard å trykke/klemme på fordi det er en baby inni der, og så klapper jeg meg selv på magen for å vise at magen min er myk, fleskete og disser om man klapper på den😂 Gidder ikke at unger skal få ett unormalt forhold til kropp bare fordi jeg er overvektig og usikker på/misfornøyd med hvordan kroppen min ser ut, unger skal lære at alle kropper er like fine uansett hvordan de ser ut😊 Men skjønner veldig godt at du reagerer på det her, og at det går inn på deg! Gikk veldig inn på meg også de første gangene jeg fikk spørsmålet! Anonymkode: ccb83...22c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #69 Del Skrevet 14. desember 2021 Jeg fikk høre en gang: Du er den fineste gravide jeg noen gang har sett. Kun magen din som er tykk! Jeg var 163cm, 49kg og ingen mage😂 kunne ikke brydd meg mindre. Vi fikk en god latter begge to Anonymkode: 7c5cb...f63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2021 #70 Del Skrevet 14. desember 2021 uff... hater det jævla spørsmålet... Jeg kan ikke bli gravid, så når noen spør meg om jeg er gravid så begynner jeg nesten å gråte.. noen ganger gråter jeg også.. jeg pleier bare å svare, "Hva i helvete er det for et spørmål å stille? hva faen mener du med det? ser jeg så jævla feit ut?" sier det selvsagt med et smil for å dempe det, men synes det er langt over frekkheten og folk kan vente til noen faktisk har lyst til å fortelle det uansett hva de tror og hva som er sant. Anonymkode: a5bcf...3ea 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anoia Skrevet 14. desember 2021 #71 Del Skrevet 14. desember 2021 Et familiemedlem opplevde at kollegaen hennes plutselig kom trippende over til henne og klappet henne på magen med et lurt smil. Hun sa ikke et ord, bare stirret strengt og gravalvorlig på kollegaen til hun ble spak, begynte å stamme og flyktet rødmende avgårde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 15. desember 2021 #72 Del Skrevet 15. desember 2021 Jeg gamle kjerringa på 46 ble spurt om det nylig og jeg svarte at det var nok bre overgangsalderen som drev og lurte i magen på meg for tiden. Ble rar stemning. Sett sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #73 Del Skrevet 19. juli 2024 Hulderen skrev (På 11.12.2021 den 11.23): Nei, det er ikke vondt å bli spurt om man er gravid. Det er ganske nøytralt. Det som er vondt, er når din manns bestemor forkynner høyt og tydelig i en tale i et stort familieselskap at det er din skyld at hun ikke blir oldemor. For din mann er jo så glad i barn, så det må være du som ødelegger for ham, og for henne. Og når du løper gråtende bort, så slenger din svigermor ut at hennes mor har rett til å si hva hun vil, for hun er gammel. Jeg er ufrivillig barnløs, og har opplevd mange ganger å bli spurt om jeg er gravid. Det er mye vondere å bli spurt om hvorfor vi ikke har barn. Og å oppleve at folk begynner å grave i hvem sin skyld det er, og hvilke medisinke forsøk vi har prøvd. Og få slengt til seg at : «Dere kan jo bare adoptere» når det nå omtrent er umulig å få adoptert barn. I forhold til dette er det bare flaut å bli spurt om man er gravid når man har litt mage, Det er vondt å være ufrivillig barnløs (som jeg også er), og det er også vondt å vondt å få kommentarer om kroppen sin. Vi forsøker å få barn, og er gjennom mange forsøk hvor jeg alltid blir overstimulert og ser veldig gravid ut, men jeg mister. Så klart er det veldig vondt for meg når jeg får spørsmål om jeg er gravid, når jeg nettopp har mistet og jeg legger på meg av ivf behandlingen. Både fordi jeg har mistet, men også fordi kroppen min er så "est ut" og ikke sånn jeg er. Forstår at du har hatt en trumatisk hendelse, men det betyr ikke at det kan være vondt for andre og bli spurt. Anonymkode: ac348...133 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. juli 2024 #74 Del Skrevet 19. juli 2024 Gjest O.G. skrev (På 15.12.2021 den 4.58): Jeg gamle kjerringa på 46 ble spurt om det nylig og jeg svarte at det var nok bre overgangsalderen som drev og lurte i magen på meg for tiden. Ble rar stemning. Sett sånt. Det morsomme er jo hvor flau den som spurte blir 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #75 Del Skrevet 20. juli 2024 Jeg har alltid vært tynn/veldig slank, så prøvde hardt å gå opp i vekt en periode i begynnelsen av 20-årene. En kollega spurte en dag om jeg var gravid. 'Nei', svarte jeg. 'Er du sikker??', kom det fra henne. Syntes det var ganske komisk. Forstår godt at hun lurte, for jeg så jo faktisk gravid ut. Men den kunne virkelig såret rett person... Anonymkode: 8dc38...eb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 20. juli 2024 #76 Del Skrevet 20. juli 2024 Jeg hadde svart Takk for komplimentet. Er bare jeg som stråler naturlig skjønner du, også er jeg så himla glad i mat 😂. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #77 Del Skrevet 20. juli 2024 Jeg har svart nei, jeg er ikke det. Og hadde jeg fått dette spørsmålet mens vi strevde med å få barn ville jeg blitt veldig lei meg. Noen trenger voksenopplæring Anonymkode: 7e07a...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #78 Del Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 9.12.2021 den 6.20): Jeg er normalvektig, men når jeg sitter og har på meg hvit uniform, ser man at magen min ikke er paddeflat. Jeg nærmer meg 40 år og har nå 2-3 kilo ekstra. Jeg skulle nylig motta rapport fra en nattevakt, og plutselig spør hun ut av det blå: «kan jeg spørre deg, er du gravid?». Jeg ble helt satt ut. Svarte at jeg ble skilt i høst og at jeg bor alene. Er ikke dette veldig frekt å spørre om rett ut? Denne damen som spurte er utenlandsk (så kanskje det er vanlig å spørre i hennes kultur). Men hva hadde dere svart på et slikt spørsmål? 🙈 Følte meg ille til mote og følte på at jeg bør slanke meg litt nå 🙈 Anonymkode: 518e4...816 Jeg ble spurt fire ganger på kort tid om det samme for noen år siden. Hadde gått opp i vekt pga bla. snusslutt og slet mye med ibs’en min på den tiden. Jeg ble så satt ut at jeg klarte ikke svare annet enn nei, men kunne ønske jeg hadde en kommentar på lur som hadde fått dem til å bli skikkelig flaue. Syns det er en forferdelig uting at folk føler de har rett til å spørre om sånt. Om man hadde vært gravid og det hadde vært offentlig, hadde man da sagt det selv. Anonymkode: 99255...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #79 Del Skrevet 20. juli 2024 "Nei, jeg er bare tykk" Med det svaret setter du ut den som spurte mer enn den satte ut deg med spørsmålet Anonymkode: a198c...ca3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #80 Del Skrevet 20. juli 2024 «Nei, er du?» Anonymkode: 1cd00...72b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå