Gå til innhold

Nye tiltak 07. des, mest anbefalinger. Er kanske ikke situasjonen så alvorlig likevel?

LeneXCII

Anbefalte innlegg

Sirisiri10 skrev (8 minutter siden):

Stemmer, ihvertfall det jeg fikk med meg. Altså 10 besøkende, og en gang i julen 20 personer, men da med en meters avstand. Tror ikke det gjaldt når de var 10 stykk. 

zemer skrev (22 minutter siden):

Var det ikke 10 i private hjem? Mulighet for 20 en gang i jula?

Dette er anbefalinger.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser forskjellig alle steder.. er det nå påbudt med 100% hjemmekontor for alle som kan, eller bare anbefalt økt bruk av det? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva som gjelder jeg. Er eneste påbud munnbind + 1 meter på restauranter osv? Sånn for å virkelig drepe utelivsbransjen nå før jul.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Sirisiri10 said:

Stemmer, ihvertfall det jeg fikk med meg. Altså 10 besøkende, og en gang i julen 20 personer, men da med en meters avstand. Tror ikke det gjaldt når de var 10 stykk. 

Der var anbefaling, ikke forbud.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blekkulfina said:

Jeg leser forskjellig alle steder.. er det nå påbudt med 100% hjemmekontor for alle som kan, eller bare anbefalt økt bruk av det? 

Påbudt regionalt og anbefalt nasjonalt tror jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (14 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva som gjelder jeg. Er eneste påbud munnbind + 1 meter på restauranter osv? Sånn for å virkelig drepe utelivsbransjen nå før jul.. 

Bordservering, skjenkestopp kl 24, sitte på anviste plasser osv.  Så ingen pub til pub og henge i baren men man kan fint gå ut å spise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blekkulfina skrev (17 minutter siden):

Påbudet gjelder arbeidsgiver. Ikke deg som arbeidstaker. Arbeidsgiver er pålagt å legge til rette for at arbeidstakere skal jobbe hjemmefra der det er mulig og det ikke går ut over tjenester.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir altså ingen forskjell i praksis fra slik vi har det nå.  Deilig, var redd for max 5 på besøk, stengte utesteder osv.  Jula blir fin. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (1 minutt siden):

Bordservering, skjenkestopp kl 24, sitte på anviste plasser osv.  Så ingen pub til pub og henge i baren men man kan fint gå ut å spise. 

Ikke mye gøy på pub med de reglene der. Det er å henge i baren å small talke som er hyggelig.

Sitte stille ved et bord og drekke kan man gjøre hjemme til en 1/3 av prisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom1986 skrev (2 minutter siden):

Påbudet gjelder arbeidsgiver. Ikke deg som arbeidstaker. Arbeidsgiver er pålagt å legge til rette for at arbeidstakere skal jobbe hjemmefra der det er mulig og det ikke går ut over tjenester.

Ja, jeg ser det inne på regjering.no nå, det står hjemmekontor under forskriftsfestede tiltak. Dumt at det ble slått stort opp under avsnitt om råd og anbefalinger først på alle nettavisene da, sånt skaper unødvendig forvirring.

Hjemmekontor

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (51 minutter siden):

1 meter var ved 20 personer mente jeg de sa.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Rosa Sitron skrev (40 minutter siden):

Der var anbefaling, ikke forbud.

Ja, fikk ikke helt med meg hva som er anbefaling og påbud 🙈 Følger det uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
zemer skrev (22 minutter siden):

1 meter var ved 20 personer mente jeg de sa.

Ja, var det jeg fikk med meg også. Ikke når det var 10 personer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva betyr dette?

kulturarrangementer på serveringsstedet? 

Serveringssteder med skjenkebevilling skal ha sitteplasser til alle gjester, men det er ikke et krav ved kulturarrangementer på serveringsstedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kaktusogsol skrev (39 minutter siden):

Små babyer får rs pga nedstenging i fjor??

Små babyer får ikke RS pga nedstengingen i fjor, små babyer blir EKSTRA syke av RS pga nedstengingen i fjor da imunforsvaret aldri rakk å bygge seg opp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariángel skrev (41 minutter siden):

Små babyer får ikke RS pga nedstengingen i fjor, små babyer blir EKSTRA syke av RS pga nedstengingen i fjor da imunforsvaret aldri rakk å bygge seg opp. 

De var ikke født i fjor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo den er alvorlig pga. at flere intensiv-avdelinger er overbelastet pga. RS og luftveisinfeksjoner som en konsekvens av tiltakene som har gitt stor immunitetsgjeld, samt at nå er omikron blant oss som er mye mer smittsomt.

Da måtte man ha flere kontaktreduserende tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...