AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #21 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS her. Det ser ut til at jeg har fått mensen igjen idag...Våknet med en litt slimete blod, jeg håpet dette enten var en forsinket eggløsning eller en festeblødning, ettersom kalenderen tilsier at det skal være en uke til mensen. Mest sannysynlig tenker jeg det er menstruasjon, ettersom jeg har hatt vondt i puppene i noen dager allerede. Er litt lei meg, vi har hatt sex annenhver dag rundt EL (eller det jeg trodde var EL). Vurderer å ta en time hos gynekolog, men er samtidig kjemperedd. Tenk å få et nedslående svar... Anonymkode: 83d0a...80f Jeg vet ikke hva annet jeg skal si enn at jeg føler med deg❤ Vi har ett barn fra før, men har prøvd i ni måneder nå på nr2. Vi treffer på EL hver måned, men fortsatt ikke blitt gravid. Det er kjempeleit, og ikke sånn jeg så for meg. Vi har begynt utredning av oss begge to nå, foreløpig ser alt fint ut. Jeg personlig ville bare bli ferdig med det i tilfelle de finner noe. Anonymkode: d11eb...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #22 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. Det ser ut til at jeg har fått mensen igjen idag...Våknet med en litt slimete blod, jeg håpet dette enten var en forsinket eggløsning eller en festeblødning, ettersom kalenderen tilsier at det skal være en uke til mensen. Mest sannysynlig tenker jeg det er menstruasjon, ettersom jeg har hatt vondt i puppene i noen dager allerede. Er litt lei meg, vi har hatt sex annenhver dag rundt EL (eller det jeg trodde var EL). Vurderer å ta en time hos gynekolog, men er samtidig kjemperedd. Tenk å få et nedslående svar... Anonymkode: 83d0a...80f Hadde tatt en tur. Om du får nedslående svar, så vil jo du få det svaret før eller siden uansett. Men om du utsetter kan du jo miste verdifull tid med hjelp. Anonymkode: 6d18a...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessiekd Skrevet 9. januar 2022 #23 Del Skrevet 9. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. Det ser ut til at jeg har fått mensen igjen idag...Våknet med en litt slimete blod, jeg håpet dette enten var en forsinket eggløsning eller en festeblødning, ettersom kalenderen tilsier at det skal være en uke til mensen. Mest sannysynlig tenker jeg det er menstruasjon, ettersom jeg har hatt vondt i puppene i noen dager allerede. Er litt lei meg, vi har hatt sex annenhver dag rundt EL (eller det jeg trodde var EL). Vurderer å ta en time hos gynekolog, men er samtidig kjemperedd. Tenk å få et nedslående svar... Anonymkode: 83d0a...80f Hei. Føler med deg og skjønner godt at det er frustrerende og skremmende når det ikke skjer like fort som "alle andre". ❤️ Jeg er selv 30 år og vi har prøvd i et år nå uten og se en eneste strek. Vi er til utredning nå, men mannen sin sædprøve var helt fin og alt så fint ut på min gyn undersøkelse, men han mistenker at jeg kanskje har litt endometriose og da trenger vi kanskje litt hjelp. skal inn igjen på onsdag for å få svar på blodprøvene. For min del synes jeg det var bedre å ta en undersøkelse for å finne ut av om det evt kan være noe mens vi fortsatt har god tid igjen, vi er jo trossalt fortsatt unge. Min kusine fikk sitt først barn som 35åring og er nå 37 og gravid med andre ❤️ Det jeg tror vi må huske på er at tidene har forandret seg og selv om det var vanlig å få barn i 20års alderen før, så er det mer vanlig og begynne i 30årene nå. Samtidig at når det virker som at "alle andre" får det lett til, så er det fordi det er de vi ser og hører mest om, mens vi ikke ser alle de som faktisk bruker måneder og år. Som går igjennom utredning og prøverør. I følge statestikken så er faktisk sjansen for å bli gravid bare ca 20 prosent i hver syklus. Jeg vil anbefale deg og ta eggløsningstester hvis du vil være helt sikker på når eggløsningen er, og hvis du har regelmessig samme syklus så trenger du bare gjøre dette et par ganger og føre det inn i appen så vil den bli mer sikker ☺️ hvis du er redd at det er noe galt, så vil jeg anbefale deg og sjekke opp i det nå i stedet for å vente. Husk at stress i kroppen har stor påvirkning på om man blir gravid eller ikke ❤️ jeg er helt sikker på at dette vil ordne seg og at du vil bli gravid ❤️ sender deg masse gode tanker og babystøv ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHelene Skrevet 19. januar 2022 #24 Del Skrevet 19. januar 2022 Kjenner meg igjen, er i pp9 samtidig som alle rundt meg blir gravide. Frustrerende å prøve over lengre tid når de du kjenner snakker om at det gikk så mye fortere enn de hadde forventet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #25 Del Skrevet 19. januar 2022 FrkHelene skrev (42 minutter siden): Kjenner meg igjen, er i pp9 samtidig som alle rundt meg blir gravide. Frustrerende å prøve over lengre tid når de du kjenner snakker om at det gikk så mye fortere enn de hadde forventet. Trøsten må være at du ikke er alene! Min bestevenninne ble gravid uten å egentlig ha begynt å prøve ordentlig, mens jeg er i pp5... Håper det ordner seg for oss også til slutt. Kan jeg spørre om du brukte hormonell prevensjon kort tid forut for du begynte å prøve aktivt? Anonymkode: a9f37...7f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHelene Skrevet 19. januar 2022 #26 Del Skrevet 19. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Trøsten må være at du ikke er alene! Min bestevenninne ble gravid uten å egentlig ha begynt å prøve ordentlig, mens jeg er i pp5... Håper det ordner seg for oss også til slutt. Kan jeg spørre om du brukte hormonell prevensjon kort tid forut for du begynte å prøve aktivt? Anonymkode: a9f37...7f3 Sluttet med p piller et par månder før jeg begynte å prøve aktivt. Har slitt en del med menstruasjonsforstyrrelser etter dose 2 av koronavaksinen så det har nok spilt en del inn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2022 #27 Del Skrevet 19. januar 2022 Jeg tror det er mørketall. Er jo de som sier de ble gravid første forsøk. Men så har de ikke brukt prevensjon på et år og tatt det som det kommer. Også blir de enig om å prøve seriøst (finne og treffe EL), og da sitter den første PP. Når sannheten er at de har hatt jevnlig ubeskyttet sex i ett år uten å bli gravid. Også har man jo de som ikke forteller om kjemisk og spontanabort. Da kan det virke som de ble raskt gravid. Og så har man de som ikke forteller at de prøver. Da kan det virke for omverdenen at den satt raskt. Har også inntrykk av at enkelte som blir gravid raskt, ikke alltid er klar over at det er normalt at det kan gå 6-12PP. De har gjerne ikke lest seg like mye opp, lest statistikk osv. Og noen virker jo overrasket over at andre må prøve LENGE (6-12mnd, som egentlig ikke er så lenge...). Anonymkode: 6d18a...7e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #28 Del Skrevet 20. januar 2022 jeg er i pp12 uten en eneste positiv strek hittil. Spermprøven var helt normal og det var blodprøvene mine også, så det er litt behagelig å vite hvertfall. Man kan bli litt bitter av alle de gravide damene som springer rundt.. Anonymkode: 41a1a...318 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #29 Del Skrevet 20. januar 2022 For meg er det å bli gravid så privat at jeg aldri sier noe om vi har prøvd eller ikke. Hvis noen spør sier jeg at det var uplanlagt eller et fint uhell. Det er ikke for å få drt til å virke som jeg er mer fertil rnn jeg er, jeg vil ikke avsløre noe som igrunn er svært sårbart for meg. Anonymkode: 5bc21...039 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #30 Del Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For meg er det å bli gravid så privat at jeg aldri sier noe om vi har prøvd eller ikke. Hvis noen spør sier jeg at det var uplanlagt eller et fint uhell. Det er ikke for å få drt til å virke som jeg er mer fertil rnn jeg er, jeg vil ikke avsløre noe som igrunn er svært sårbart for meg. Anonymkode: 5bc21...039 Forstår deg godt. Synes ikke der er ok at folk spør heller. Det holder å gratulerer. Ufint å spørre "hvor lenge prøvde dere og opplevde dere SA?". Man deler med de man ønsker. Har selv opplevd SA. Usikker på om vi forteller når gravid. Vi er kommet over det nå og da vil vi heller ha fokus på ny graviditet, ikke det såre vi har opplevd og lagt bak oss. Problemet er at mange tar det tyngre enn de som har opplevd SA. Også blir det det store temaet i stedet. Anonymkode: 6d18a...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå