AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #1 Skrevet 7. desember 2021 Hei, hunden min er ca 6 kg og er en terrier. Lurer bare på hvor nøye de sjekker buret før den skal ombord? Skal fly med FLYR. Jeg er litt redd for at hunden min kan bli avvist. Velger å satse på kabinen da jeg vil ikke utsette han for å være i lasterom. Og vær så snill spar meg for kommentaren som «ikke reis med hunden din på fly», vi MÅ ta fly. Anonymkode: d37a1...90e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #2 Skrevet 7. desember 2021 Jeg har ikke peiling, men håper dere får en fin tur ❤ Anonymkode: 1e19a...79a
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #3 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, hunden min er ca 6 kg og er en terrier. Lurer bare på hvor nøye de sjekker buret før den skal ombord? Skal fly med FLYR. Jeg er litt redd for at hunden min kan bli avvist. Velger å satse på kabinen da jeg vil ikke utsette han for å være i lasterom. Og vær så snill spar meg for kommentaren som «ikke reis med hunden din på fly», vi MÅ ta fly. Anonymkode: d37a1...90e Du bør "sende" den, husk det kan være allergikere ombord! Anonymkode: f75d1...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #4 Skrevet 7. desember 2021 Hva mener du? Buret må kunne passe under setet foran, så myke bur er i hvert fall uproblematisk. Reiser du med et sherpabur eller lignende er du vel innenfor vektgrensen på 8 kg så det burde uansett gå fint? Anonymkode: 1308c...509 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #5 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bør "sende" den, husk det kan være allergikere ombord! Anonymkode: f75d1...7e3 Da må de reservere dyrefritt fly. Dette kan ikke gjøres om koen har bestilt dyrebillett. Så her er det førstemann til mølla, og det er mye bedre for hunde å fly inne i kabinen. Anonymkode: 1308c...509 14
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #6 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva mener du? Buret må kunne passe under setet foran, så myke bur er i hvert fall uproblematisk. Reiser du med et sherpabur eller lignende er du vel innenfor vektgrensen på 8 kg så det burde uansett gå fint? Anonymkode: 1308c...509 Ja han passer inni buret men han klarer ikke å stå…og det er jo ett av kravene. Jeg syntes det er mer verdt at han må ligge i 2-3 timer enn å være i lasterom 🥺 Det er derfor jeg lurer på hvor godt dem sjekker om man oppfyller kravene. Anonymkode: d37a1...90e
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #7 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du bør "sende" den, husk det kan være allergikere ombord! Anonymkode: f75d1...7e3 😂neinei, da må man velge et fly uten dyr ombord. Anonymkode: d37a1...90e 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #8 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da må de reservere dyrefritt fly. Dette kan ikke gjøres om koen har bestilt dyrebillett. Så her er det førstemann til mølla, og det er mye bedre for hunde å fly inne i kabinen. Anonymkode: 1308c...509 Dyr bør uansett ikke være inne i en flykabin! Det er både ekkelt og som sagt med tanke på mange allergikere. Jeg hører hva du sier, men det må ga an å vise litt hensyn til at faktisk ikke alle liker dyr tett innpå seg. Anonymkode: f75d1...7e3 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #9 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 😂neinei, da må man velge et fly uten dyr ombord. Anonymkode: d37a1...90e Ja, men et går an å vise hensyn også, og ikke legge alt ansvaret over på andre. Anonymkode: f75d1...7e3 2
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #10 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dyr bør uansett ikke være inne i en flykabin! Det er både ekkelt og som sagt med tanke på mange allergikere. Jeg hører hva du sier, men det må ga an å vise litt hensyn til at faktisk ikke alle liker dyr tett innpå seg. Anonymkode: f75d1...7e3 Synd for de. Sånn er det når en flyr. Du kan bli satt ved siden av luktende mennesker, skrikende babyer, folk som spyr… Sånn er livet. Du får ta hensyn til at noen må fly med dyr. Anonymkode: 1308c...509 13
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #11 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja han passer inni buret men han klarer ikke å stå…og det er jo ett av kravene. Jeg syntes det er mer verdt at han må ligge i 2-3 timer enn å være i lasterom 🥺 Det er derfor jeg lurer på hvor godt dem sjekker om man oppfyller kravene. Anonymkode: d37a1...90e Har ikke opplevd at de har sjekket at hunden kan stå, tror ikke det skal ha noe særlig å si om buret er romslig nok ellers. Vanligvis får du ha buret på fanget når flyet er oppe, og da kan du åpne buret litt så hunden får strekt seg. Sist vi flydde med hund fikk vi ta ut hunden og flyvertinnene ville holde den og bli tatt bilde av med den, så det var ikke dårlig stemning med hund i det hele tatt der i hvert fall. Nå var det ikke et fullt fly da. Men har aldri oppmevd det som et problem. Anonymkode: 1308c...509 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #12 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du bør "sende" den, husk det kan være allergikere ombord! Anonymkode: f75d1...7e3 De kan sitte andre steder i flyet. Anonymkode: 95eee...cbc 4
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #13 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Dyr bør uansett ikke være inne i en flykabin! Det er både ekkelt og som sagt med tanke på mange allergikere. Jeg hører hva du sier, men det må ga an å vise litt hensyn til at faktisk ikke alle liker dyr tett innpå seg. Anonymkode: f75d1...7e3 Jeg liker ikke skrikende barn, da burde foreldre også ta hensyn. Anonymkode: 95eee...cbc 8
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #14 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har ikke peiling, men håper dere får en fin tur ❤ Anonymkode: 1e19a...79a Så hvorfor gidder du å svare? Anonymkode: fb4d0...037
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #15 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så hvorfor gidder du å svare? Anonymkode: fb4d0...037 Fordi jeg ønsker ts og hunden en god tur. Er det noe galt med det? Anonymkode: 1e19a...79a 3
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De kan sitte andre steder i flyet. Anonymkode: 95eee...cbc For en hyperallergiker er ikke det en løsning som fungerer. Lufta blir sirkulert i kabinen og det skal for noen ekstremt lite til før det gir utslag. I verste fall anafylaktisk sjokk. Er man så allergisk kan man rett og slett ikke fly med hunder i kabinen. Men som nevnt her - det er førstemann til mølla. Hvis hundeeier bestiller først, må allergier ta er annet fly - og motsatt. Anonymkode: ba341...aaf 2
Rosa Dartle Skrevet 7. desember 2021 #17 Skrevet 7. desember 2021 Vi har reist med en hund litt større enn målene, det var i en krise hvor vi måtte reise. Jeg kjøpte mykt bur innenfor målene, og hun var i det på turen. Slapp henne ut så fort vi kom av flyet og puttet henne ikke nedi før jeg måtte. Det gikk overraskende bra. De sjekket ikke størrelsen, men det var ikke FLYR. Ville aldri sendt hunden min i bagasjen. Onkelen min gjorde det, og den hunden ble helt ødelagt mentalt etterpå. 3
silkestrå Skrevet 7. desember 2021 #18 Skrevet 7. desember 2021 (endret) Jeg reiser mye med katt, og ettersom reglene er de samme for hund og katt kan jeg jo dele min erfaring. Jeg bruker et mykt reisebur, Sherpa størrelse M, og jeg har kun opplevd et par ganger at de har veid buret. Det er nok litt trangt for katten også å reise seg opp, men dette er det ingen som har sagt noe på, så så lenge du er innenfor vektkravene tror jeg ikke noen lager problemer for deg. God tur og lykke til. Det er koselig å ha dyr med på tur når de først er blitt vant med å reise 🙂 Endret 7. desember 2021 av silkestrå 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #19 Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dyr bør uansett ikke være inne i en flykabin! Det er både ekkelt og som sagt med tanke på mange allergikere. Jeg hører hva du sier, men det må ga an å vise litt hensyn til at faktisk ikke alle liker dyr tett innpå seg. Anonymkode: f75d1...7e3 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, men et går an å vise hensyn også, og ikke legge alt ansvaret over på andre. Anonymkode: f75d1...7e3 😂😂😂 vise hensyn til meg da som har hund? Har man en allergi kan man ikke forvente at alle skal tilrettelegge for vedkommende. Synd om man er allergisk, men da får man finne seg et annet fly å sitte på. Hunden vil dessuten være i et bur under setet…så skjønner ikke helt problemet. Anonymkode: d37a1...90e 5
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #20 Skrevet 7. desember 2021 Du må bestille hund på forhånd, og buret må være innenfor standard mål og vekt på hund må ikke overstige antall kilo som er lov. Tror det er 7kg. Du vil få avslag om det er passert grensen for dyr ombord eller om noen har bestilt billett og skrevet de er allergiske, Ellers er det ikke noe problem å ha med hund inn i cabinen. De forventer ikke at hunden skal kunne stå, det er ikke mulig for de fleste raser når de er plassert under sete foran. Om det kommer en allergiker og sier den ikke kan reise siden det er dyr ombord så har ikke denne noen den skulle ha sagt om den ikke har gitt beskjed på forhånd. Blås i de som sier du skal vise hensyn, det går begge veier. Samme gjelder for den med allergi, si ifra på forhånd så slipper du reise på fly med dyr Anonymkode: 6d013...2f6 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå