Gå til innhold

Svigermor...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg synes min svigermor er litt slitsom, men dette har ikke med det å gjøre.

Hun driver hele tiden å dukker opp uanmeldt, hun har faktisk aldri gitt beskjed om at hun kommer først. Eneste gangene vi har visst at hun kommer er når vi har innvitert.

Og nå når jeg er altfor høygravid til å gjøre noe fornuftig, så driver hun å dukker opp hele tiden. Og det er jo forsåvidt greit, men jeg vil ha beskjed først. Slik at jeg kan se litt respektabel ut og at leiligheten, ikke minst, er respektabel...

Huff... bare et teit hjertesukk fra meg i grunn :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermødre kan være veeldig irriterende noen ganger!

Spesielt når man er gravid!

Hjelper det å si fra litt forsiktig eller er hun av typen som ikke tar hint?

Hva med å få mannen til å si fra til henne, kanskje hun hører på ham?

Skrevet

Huff... jeg ser jo at jeg er litt urettferdig mot henne for hun er i grunn veldig snill :sjenert:

Hadde hun bare kommet på besøk når mannen og dattera mi var hjemme da... men hun kommer når jeg er alene på formiddagen og da trenger jeg i grunn litt fred til å samle krefter.

Når det gjelder å si i fra til henne, så nei dessverre det hjelper ikke. Dette gjelder selvfølgelig ikke bare når det er snakk om besøk, det gjelder det meste.... Hvis hun ikke er enig i hva vi mener, så gjør hun som hun mener er best - samma hva vi mener. Og en av disse tingene er at en mor ikke skal trenge å be om audiens hos sine barn. Men det er jo ikke det jeg mener heller da. Jeg trenger bare en tlf når hun sitter på bussen jeg, 15 min holder slik at jeg kan føle meg litt mer vel når hun kommer. I steden for at jeg blir tatt på senga, bokstavlig talt.

Hun var her i dag og jeg sov, jeg hørte ikke ringeklokka en gang. Senere sendte hun en litt "sår" tekstmelding om at hun håpet hun ikke vekket meg og at jeg satt pris på de pene rosene. Huff tenkte jeg og gikk til døra - og der var den nydlige buketten roser.... Da fikk jeg dårlig samvittighet da. Men helt ærlig, med hånda på hjertet jeg har ikke hørt ringeklokka, men det tror hun jeg har gjort. Jeg har store søvnproblemer nå på slutten av graviditeten og jeg sovnet ikke før kl 09 i dag morges og hun var her rundt kl 11, så det er jo ikke så rart, er det?

Som om jeg hadde hatt samvittighet til å ikke åpne døra når hun kom?

Nei huff.... trengte bare å få ut litt damp, slik at jeg er klar for besøk igjen om noen dager. :rodme:

Skrevet

uff ja, det er mange ting.

Selv har jeg en svigermor som kun kommer på besøk når sønnen er hjemme... :roll: Har vært gift i 14 år, men kan telle på 1 hand når hun har kommet innomfor å besøke MEG...

Vi er nesten naboer, synes det kunne vært hyggelig om hun stakk innom på formiddagsbesøk en gang i blandt, men nei...Selv om hun faktisk går forbi huset mitt 2 ganger om dagen fordi hun går tur....

Det er vel noe med meg da... :tristbla:

Litt på siden av tema men...

Skrevet

Niko, jeg synes saa absolutt du burde si ifra til svigermor. Det finnes helt sikkert en diplomatisk maate aa si det paa. Si at du er veldig trett paa formiddagene naa for tiden og at du rett og slett ikke orker aa maatte staa opp noen ganger. Men tilfoy at det er kjempehyggelig at hun kommer pa besok, men kanskje litt senere paa dagen for da er du mer opplagt og mer interessant aa vaere sammen med! Og at hvis hun sier ifra naar hun er paa vei saa faar du sjansen til aa sette over kaffe/steke vafler eller noe slikt.

Skrevet
Jeg skal være den første til å innrømme at jeg synes min svigermor er litt slitsom, men dette har ikke med det å gjøre.

Hun driver hele tiden å dukker opp uanmeldt, hun har faktisk aldri gitt beskjed om at hun kommer først. Eneste gangene vi har visst at hun kommer er når vi har innvitert.

Og nå når jeg er altfor høygravid til å gjøre noe fornuftig, så driver hun å dukker opp hele tiden. Og det er jo forsåvidt greit, men jeg vil ha beskjed først. Slik at jeg kan se litt respektabel ut og at leiligheten, ikke minst, er respektabel...

Huff... bare et teit hjertesukk fra meg i grunn  :sjenert:

Misforstår du litt? kansje hun ser at du sliter,helpe deg? er du så spesiell at du må ha beskjed først? Se presentabel ut.

Det kunne ha vert egen tråd her inne om vanskelige svigerdøtre.

Skrevet

Jeg har en jævlig svigemor fra trøndelag som bare kritiserer meg. Alt skal bli gjort på hennes måte, og jeg er bare sær siden jeg har egene meninger.

Skrevet
Misforstår du litt? kansje hun ser at du sliter,helpe deg? er du så spesiell at du må ha beskjed først? Se presentabel ut.

Det kunne ha vert egen tråd her inne om vanskelige svigerdøtre.

Jeg synes ikke det er spesielt aa maatte ha beskjed foerst. Man har da et privatliv? Synes det er frekt aa komme uanmeldt, hvertfall hvis det skjer ofte! Uansett om man er svigermor eller svigerdatter! ;)

Skrevet

Har folk totalt mistet evnen til å kommunisere? Så lenge du ikke sier i fra til henne går hun vel ut i fra at du synes det er greit at hun kommer! Den som tier, samtykker. Hvis du ikke tør å si noe så får du enten fortsette å slippe henne inn eller la være å åpne døra.

Skrevet

Si at du syns det er kjempehyggelig at hun kommer på besøk, og at du gleder deg over tiden dere får sammen.

Si at du sover lite om natten, og må sove litt på dagen, og at det er viktig for deg for å ikke være utslitt når barnebarnet hennes blir født.

Be henne sende en SMS når hun har lyst til å komme, så du kan svare med en gang du våkner, sånn at du får søvnen din.

Hun høres hyggelig ut, og ønsker sikkert ikke å frata deg viktig hvile. At du er bustete syns hun sannsynligvis ikke er så viktig, selv om jeg skjønner at du syns det. Fokuser på helsa di, for det er jo den som er viktig.

Og SNAKK med henne om det - ikke send melding på telefon eller gjennom mannen din. Du er heldig som har en engasjert svigermor, og du kommer sikkert til å få mye glede av å ha henne i nærheten etterhvert.

Skrevet

GLED deg til ungen er født og hun kommer uanmeldt og tar seg til rette med ungen... :overrasket:

Skrevet
GLED deg til ungen er født og hun kommer uanmeldt og tar seg til rette med ungen...  :overrasket:

Vi får da håpe det ikke skjer.....

Når det gjelder alt det andre - Jeg var litt lei i går og synes ikke jeg fortjente å få pepper for at jeg faktisk sov når hun var innom. Så enkelt var det :)

Jeg vet jeg har ei snill svigermor og vil aldri nekte på det, men enkelte ganger er det litt mye av henne, slik som i det siste. Selv om jeg står for innleggene min så er det jo slik at ikke alle dager er like, enkelte dager trenger man bare litt fred og jeg er i en slik periode nå. Gleder meg til kreftene kommer tilbake når fødselen er over :)

Og alle innlegg om skikkelig kommunikasjon - enkelte går det ikke an å kommunisere skikkelig med. Og når det gjelder akkurat dette temaet er min svigermor en av disse det ikke går an å kommunisere med. Dessverre!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet (endret)

Jeg synes du skal få mannen din på banen jeg. Det er tross alt hans mor.

Jeg skjønner VELDIG godt at du vil ha litt fred, og mulighet til å sove på "snåle" tidspunkt uten å være redd for å såre svigermors følelser!

Hva med å komme henne i forkjøpet? Inviter henne dagen etter på et tidspunkt DU bestemmer, så vet du når hun kommer og kan planlegge ut fra det (så godt det lar seg gjøre med den svære magen :)). Gjerne mens mannen din er hjemme. Kanskje han kan invitere henne? Kanskje spørre pent om hun kan hjelpe deg litt i huset, vaske gulv, rydde litt f.eks? Hun vil helt sikkert hjelpe deg.

Si fra på en pen måte at du gjerne vil vite når hun kommer, sånn at du kan være våken og nogenlunde opplagt. Si at du synes det er koselig med besøk, og at du liker å se ok ut når noen kommer.

Endret av Bjørnsdatter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...